Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en walkingpad på avbetaling, eller få utsatt betaling i 3 måneder (noe jeg kunne). Men er det dumt? Jeg lager meg en gjeld om jeg gjør det. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 26535...0f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er renten? 

Anonymkode: c732a...f16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om det er renter-gebyrer osv på hver regning? Hvor mange mnd avbetaling? 

Anonymkode: 666a7...5b5

Gjest Adobyen
Skrevet

Det er noe jeg prøver å unngå, for hvis kredittgjeld ikke betales helt ved første forfall, så må du ut med skyhøye renter og tingen blir totalt mye dyrere..

Gjest Mr Bergen
Skrevet

Hvis du har penger til å betale tilbake så er det null stress. Har du kontroll og struktur så gi gass mener jeg 

Skrevet

Hvorfor ikke bare spare opp i disse tre mnd å slippe hele avbetalingen?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har råd i dag og ikke i den siste tiden har hatt mulighet til å spare så er det vel usannsynlig at du om 3 mnd vil ha mye bedre råd.

Anonymkode: e1d52...cb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkel leveregel. Ikke bruk penger du ikke har. 

Anonymkode: 1d02e...c60

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du å kjøpe den på avbetaling?

Hva er renten? Gebyrer?

Har du en plan for tilbakebetaling?

Anonymkode: 28cba...374

AnonymBruker
Skrevet

Avbetaling er alltid dumt. Du betaler mer for en vare og setter deg i gjeld. Dessuten er det sommer, så du kan fint rusle ute til du har råd til en walkingpad.

Anonymkode: 7ac4e...6c5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Et godt økomomisk råd er å unngå å utsette betalinger.

Skrevet

Å kjøpe ting på kreditt er å bruke penger du ikke har.

Jobb deg heller opp en bufferkonto i stedet. Da er det også enklere å ta rasjonelle avgjørelser ift om man virkelig vil ha eller trenger gjenstanden når det er egne hardt oppsparte penger.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Enkel leveregel. Ikke bruk penger du ikke har. 

Anonymkode: 1d02e...c60

Enig. Blir nok feil. Jeg holder på å spare opp en buffer,  men ønsker ikke å bruke av den til dette. Tenkte derfor å ta det med lønnen om 3 måneder. Men enig i at det er veldig dumt, for dukker det opp noen uforutsette utgifter så er det kjipt å måtte betale om 3 måneder også. Jeg velger heller å vente med å kjøpe en slik til jeg har høyere buffer  :) . Takk for råd:) 

Anonymkode: 26535...0f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si at den koster 10.000kr og du trenger 3 måneder på deg til å spare. Fordelen er at når det har gått 3 måneder kan det ha dukket opp en nyere modell slik at de gamle blir satt ned i pris og du kan da velge mellom den som er blitt litt billigere, eller den nyeste med den nyeste teknologien. Bare dette i seg selv gir en stor fordel med å spare opp på forhånd.

Anonymkode: 881a4...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper gjerne på avbetaling om det er avtaler som "1 års rente- og gebyrfri nedbetaling" eller "kjøp nå betal om 9 md". Og om det er noe jeg faktisk trenger. Rente- og gebyrfritt betyr at det ikke koster meg noe mer. og jeg har god kontroll på økonomien min, så jeg klarer fint å spare litt hver md slik at jeg kan betale hele kjøpet om 9 md. Ville nok ikke gjort det om det var renter, eller om jeg ikke hadde hatt god kontroll på økonomien. 

Anonymkode: 98eec...0b0

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp på avbetaling, er ikke sikkert du lever om 3 mnd. 

Anonymkode: d5e78...25b

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å kjøpe på NAVbetaling.

Anonymkode: 7d7ba...54f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp heller en brukt.. Finn.no er sikkert fulle av slike som er brukt en håndfull ganger før de havnet på boden

Anonymkode: 83c61...fce

AnonymBruker
Skrevet

Enkel leveregel:

Kan du ikke betale så har du ikke råd.

Ikke alle har råd til alt. Og det et helt uavhengig av hvor mye du føler et behov for kinarælet/"walkingpad-en".

Anonymkode: 9e49d...ca9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...