Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du kan holde deg til saken i stedet for å gå til personangrep? Viser at du ikke har noen gode argumenter.

Anonymkode: 23790...875

Men oppsummert sett kan vi jo konkludere med at det ikke er noe argument å komme med, fordi:

Dette har du ingenting med.

Offentlige og private klinikker har aldersgrenser på nedre og øvre. Det må du bare forholde deg til. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (2 timer siden):

43 er da ikke gammelt! Se på filmstjernene, som får første barn når de har passert 50. Ingen som reagerer på det. Har du energi til en baby, så kjør på!

Man skal ha den energien i minst 18 år framover, dvs fram til hun er 61... 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var den anonyme personen som slengte dritt til meg, jeg sitter ikke bare og tar imot, dej personen vet tydeligvis ikke hvor tøft det er å gå gjennom ivf men nå er jeg ferdig snakka 

Anonymkode: d974f...259

Den anonyme personen slengte ikke dritt til deg. Du må faktisk tåle å høre at du er for gammel til å få barn når du er 39.

Skrevet

Jeg hadde gratulert, og bare syntes det var koselig om en kjente ble gravid når hun var på din alder.

Min mor var 38 da hun fikk meg, og jeg er enebarn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tok akkurat en test, og 2 streker dukker opp 😳

Kan være korona. Jeg ble også svært overrasket når jeg fikk to streker!

Anonymkode: d16af...0a6

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk ♥ gratulerer ♥ 

Anonymkode: 226bf...bff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man skal ha den energien i minst 18 år framover, dvs fram til hun er 61... 🙈

Jeg vet ikke hvilke 61-åringer du kjenner, men still opp mot meg på hvilket som helst motbakkeløp, så ser vi hvem som har mest energi. Hilsen K61 som har ni år igjen i arbeidslivet og kunne fint håndtert en 18 åring + deg i tillegg.

Anonymkode: b42af...136

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilke 61-åringer du kjenner, men still opp mot meg på hvilket som helst motbakkeløp, så ser vi hvem som har mest energi. Hilsen K61 som har ni år igjen i arbeidslivet og kunne fint håndtert en 18 åring + deg i tillegg.

Du tror at fordi at du har energi så har alle 61 - åringer det? Sånn er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tror at fordi at du har energi så har alle 61 - åringer det? Sånn er det ikke.

Nei, jeg leser jo om alle de dødsslitne tjue- og trettiåringene her på KG, så energinivået er ulikt som du påpeker. En førtitreåring er mentalt bedre rustet til å ta seg av et spedbarn, men en tjueåring er biologisk sett bedre til å føde. 
Du er nok veldig ung ab 875, det er derfor du tenker at en 61-åring er eldgammel og ute av stand til å være mor for en 18-åring.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du tror at alle 61-åringer ikke har energi? Sånn er det ikke.

For noen teite svar du kommer med her i tråden. Det finnes nok av eksempler på "slappe" 30-åringer, og spreke pensjonister. Det trenger da ikke å bli dødsdømt!

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Den anonyme personen slengte ikke dritt til deg. Du må faktisk tåle å høre at du er for gammel til å få barn når du er 39.

Som denne kommentaren, her skriver du som om du har fasiten på at man er for gammel når en er 39 år. Det stemmer heller ikke. Kanskje du SYNS det, men det er en mening du har, og ikke en fasit. Det må være opp til en selv å finne ut om å få barn går bra - uavhengig av alder.

Til TS - gratulerer så mye 🌼 tenk så heldig barnet ditt er som får et søsken 🤗

Anonymkode: f6d2b...42f

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dere 2 får mene det, hvis ei venninne av deg er barnløs og ønsker barn så sier du til Hu at Hu er for gammel???? Fy f...... 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er jo ikke sant, men din mening. Det er en uhøflig ting å si til noen, ingen må tåle å høre på at du er uhøflig. 

Anonymkode: 0690a...07d

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke sant, men din mening. Det er en uhøflig ting å si til noen, ingen må tåle å høre på at du er uhøflig. 

Anonymkode: 0690a...07d

Takk ❤️❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at uavhengig alder, så sant man blir gravid på helt naturlig vis - så er det meant to be! Og biologien som taler med deg. 

Gratulerer. 

Hadde du som 43 år begynt med IVF og masse tull for å tvinge kroppen til graviditet, hadde jeg hatt andre formeninger. 

Anonymkode: 6280e...d47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at uavhengig alder, så sant man blir gravid på helt naturlig vis - så er det meant to be! Og biologien som taler med deg. 

Gratulerer. 

Hadde du som 43 år begynt med IVF og masse tull for å tvinge kroppen til graviditet, hadde jeg hatt andre formeninger. 

Mange over 40 er gjennom  ivf, ganske normalt det i denne tida 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, jeg leser jo om alle de dødsslitne tjue- og trettiåringene her på KG, så energinivået er ulikt som du påpeker. En førtitreåring er mentalt bedre rustet til å ta seg av et spedbarn, men en tjueåring er biologisk sett bedre til å føde. 
Du er nok veldig ung ab 875, det er derfor du tenker at en 61-åring er eldgammel og ute av stand til å være mor for en 18-åring.

Dette er litt av en vill, udokumentert påstand. 😂… Du får jo bare tenke det, hvis det får deg til å føle deg bedre, men det stemmer ikke overens med virkeligheten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt sant.

Mamma var 41 da jeg ble født. To år senere fikk jeg et søsken. Energi var ingen mangelvare… hun tok oss med på turer sommer som vinter, på ski… 

I praksis var hun alenemor, det var også nabofrua, bare at hun var 25 år yngre. 
Mamma grusa henne på energi, så aldri at hun var ute på ski med barna sine. Og hvis det var en krise i nabolaget med fryst vannledning elns mens mannfolka var borte, var det 50-åringen og ikke hun i tjueåra som ordnet opp 😜

Fikk ha henne helt til hun døde gammel og mett av dage som nittiåring, og jeg/vi var heldigvis i stand til å stå på egne ben 😝

Hvis jeg skal peke på et problem var det ikke energien, men heller at dama hadde noe (veldig) gammeldagse holdninger i det liberale 70-tallet (men ettertiden har jo vist at hun hadde rett i det meste)

Selv har jeg en niåring (attpåklatt) og er 54 år. 

Gratulerer ts, dette går fint. Tenk så kjekt for barna å ha hverandre i fremtiden!

Anonymkode: 8223d...88a

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange over 40 er gjennom  ivf, ganske normalt det i denne tida 

Om det er normalt bryr jeg meg ikke om. Jeg er generelt motstander av IVF og det å presse kroppen til en graviditet den ikke vil ta imot, på naturlig vis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er normalt bryr jeg meg ikke om. Jeg er generelt motstander av IVF og det å presse kroppen til en graviditet den ikke vil ta imot, på naturlig vis. 

Så du unner ikke noen å bli foreldre når man ikke kan bli det naturlig? 

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, MyMichelle said:

Jeg hadde gratulert, og bare syntes det var koselig om en kjente ble gravid når hun var på din alder.

Min mor var 38 da hun fikk meg, og jeg er enebarn.

Hadde du ønsket at de fikk et barn til, så du hadde søsken? Eller har det vært fint/greit å være enebarn? 

Hilsen ei "voksen" som ikke er sikker på om vi får til et barn til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...