AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #21 Skrevet 2. juli 2022 Så fantastisk Tipper du vil føle på en ekstraordinær ro og trygghet. For erfaring gjør definitivt noe med oss Aldersmessig jevner det seg ut med tiden. Du vil være rundt 60 ved konfirmasjon. Dèt er da fortsatt sprekt Anonymkode: 79803...ac2 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #22 Skrevet 2. juli 2022 Man lever jo stadig lengre også, så du kommer jo sikkert til å være tilstede i livet til barnet lenge og, om det er det du bekymrer deg for. Jeg er 35 og mitt yngste søsken var konfirmant i år. Husker jeg først reagerte med skrekk og vantro da pappa sa han skulle bli far igjen, jeg tenkte han var alt for gammel. Men helt ærlig tror jeg han er en mye bedre far for "kull 2" enn han var med oss fra første ekteskap. Så der har jeg iallefall sett at alder ikke er noen hindring. Gratulerer så mye med graviditeten 🤩🙌 Anonymkode: ac609...81a 2 1
mingus Skrevet 2. juli 2022 #23 Skrevet 2. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Synes det er i eldste laget😅😅 men hver sin smak. Mange middelaldrende damer, 40+ får jo unger idag så. Anonymkode: 68cc1...1e8 Her måtte det bare komme en sånn en ja. Hver sin smak? Godt formulert altså, har man noen smak om når man blir mor også nå? Gratulerer TS, drit i de som sier negative ting. Du er ikke gammal! 💕🌸 Endret 2. juli 2022 av mingus 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #24 Skrevet 2. juli 2022 Gratulerer! Gammel er du nok ikke 😁 tenk så stas! Anonymkode: 2defb...f94 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #25 Skrevet 2. juli 2022 Gratulerer! Det går nok helt fint ❤️ nå har du jo også et større barn, som faktisk kan være til hjelp når man får baby i hus (mener ikke å bruke dem som barnearbeidere, men min erfaring tilsier at større søsken synes det er stas å hjelpe til litt😍). Er jo tyngre enn om du får barn som 25-åring men takk ja til den avlastningen dere får og forbered dere godt så går det så fint atte 🥰 Anonymkode: efb53...ab4 1
Million Skrevet 2. juli 2022 #26 Skrevet 2. juli 2022 Jeg ville sagt gratulerer, dette blir koselig! Krysser fingrene for at alt er bra med barnet, og ønsker deg en fin graviditet uten for mye morgenkvalme og sånt. Men det er du sannsynligvis gått over tiden for kanskje allerede, så da slapp du muligens det 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #27 Skrevet 2. juli 2022 Gratulerer ❤️ syns det er helt fantastisk jeg! Og gammel? Nei overhodet ikke. På en måte kan jeg skjønne at du tenker sånn, men du er ikke det. Vi i dag er mye yngre enn vår foreldregenerasjon, vi lever lenger, vi er sprekere og har bedre fremtidsutsikter. Dette kommer til å gå helt fint! Jeg er sevl 45 og gravid - for første gang. (og helt naturlig) Jeg er SÅ lykkelig og gleder meg. Og ingen feil med barnet heller, det der med at det er så stor risiko for ting med barnet føler jeg er så negativ propaganda. Bare nyt tida som kommer og tenk hvilken lykke det er når du får et nytt nurk i armene Anonymkode: 30eba...1d5 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #28 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Føler så lenge man blir gravid naturlig,uansett alder så er det «meant to be»😅 Da er nok kroppen din klar for et nytt svangerskap😍 Anonymkode: 5e731...4f6 Så om man blir gravid med prøverør er det ikke "ment to be" og ikke like bra? Kroppen kan være like klar for et svangerskap selv om en blir gravid med prøverør! Noen har f.eks tette eggledere, men egg og sæd er i tipp topp stand til å lage barn i førtiårene. "Naturlig" lagde barn er ikke bedre en prøverørsbarn! Anonymkode: 4baca...896 1
AnnePåLande Skrevet 2. juli 2022 #29 Skrevet 2. juli 2022 Jeg hadde ikke tenkt noen særlig over det, eller reagert på alderen din. Det er blitt mer vanlig at kvinner i 40 årene får barn i disse dager. Gratulerer! 4 1
PurpleTuliip Skrevet 2. juli 2022 #30 Skrevet 2. juli 2022 (endret) Gratulerer! Tenker som flere andre skriver her at kroppen din sier jo selv at dette den den klar for når det skjer helt av seg selv. lykke til med svangerskap. Forhåpentligvis blir det ett kort ett 😝 ☺️(Siden det er oppdaget noe sent, før noen absolutt skal mistolke noe) Endret 2. juli 2022 av PurpleTuliip 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #31 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så om man blir gravid med prøverør er det ikke "ment to be" og ikke like bra? Kroppen kan være like klar for et svangerskap selv om en blir gravid med prøverør! Noen har f.eks tette eggledere, men egg og sæd er i tipp topp stand til å lage barn i førtiårene. "Naturlig" lagde barn er ikke bedre en prøverørsbarn! Anonymkode: 4baca...896 Faktisk har den personen litt rett i det, den du siterte. Kroppen takler lettere svangerskap og fødsel om man ble gravid naturlig, enn om man er kunstig befruktet og kroppen ikke selv "var klar for det" på naturlig vis. Jeg leste dette i en artikkel, en fødselslege eller noe som skrev det, men nå klarer jeg ikke google meg frem til og finne den igjen. Sorry. Anonymkode: 4e7d2...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #32 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så om man blir gravid med prøverør er det ikke "ment to be" og ikke like bra? Kroppen kan være like klar for et svangerskap selv om en blir gravid med prøverør! Noen har f.eks tette eggledere, men egg og sæd er i tipp topp stand til å lage barn i førtiårene. "Naturlig" lagde barn er ikke bedre en prøverørsbarn! Anonymkode: 4baca...896 Snakk om å være hårsår! Personen du svarte skrev da ingenting om at prøverørsbarn ikke er like bra som andre barn. Alle barn er like bra. Anonymkode: 1d159...907 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #33 Skrevet 2. juli 2022 AnnePåLande skrev (30 minutter siden): Jeg hadde ikke tenkt noen særlig over det, eller reagert på alderen din. Det er blitt mer vanlig at kvinner i 40 årene får barn i disse dager. Gratulerer! Kanskje mer vanlig, men biologisk er det helt feil å få barn så seint. Kvinner i 40 - årene bør få barnebarn, ikke egne barn 🙈 Anonymkode: 23790...875 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #34 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er i sjokk. Innså plutselig at jeg ikke har hatt mensen på en stund. Vet ikke hvor lenge, 2-3 mnd kanskje. Tok akkurat en test, og 2 streker dukker opp 😳 Det var vel ikke akkurat et uhell, da jeg ikke går på prevensjon. Men det har jeg ikke gjort de siste 10 årene nesten. Fikk ett barn da jeg var 38, etter å ha prøvd noen år. Veldig forberedt og innstilt på at det ble enebarn. Jeg er helt satt ut. Har fått bestilt ultralyd til uka, må jo finne ut hvor langt jeg er på vei. Men det jeg kjenner mest på er at jeg er så gammel. Og tenker jo litt på barna som får så gamle foreldre. Jeg måtte bare lufte litt her, hvordan hadde du reagert om din kollega, venninne, søster i samme alder får barn? 🙈 Anonymkode: 41121...6b6 Jeg fikk da jeg var 43 år.....det går kjempebra, de er en gave🥰grattis Anonymkode: 2749d...0d1 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #35 Skrevet 2. juli 2022 mingus skrev (1 time siden): Her måtte det bare komme en sånn en ja. Hver sin smak? Godt formulert altså, har man noen smak om når man blir mor også nå? Gratulerer TS, drit i de som sier negative ting. Du er ikke gammal! 💕🌸 Øøøh - 43 år kan nå hvertfall ikke regnes som en ung mor akkurat. Og hun burde tenke litt på barnet også som skal vokse opp med en såpass gammel mor. I den alderen så blir man besteforeldre, ikke foreldre... 🙉 Anonymkode: 23790...875 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #36 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 41 og gravid. Tenker at så lenge man blir gravid, så er man ikke for gammel. men bekymrer meg selvsagt ekstra for kromosomfeil, men det blir heldigvis sjekket på ultralyd og nipt. Anonymkode: 41 år er da ikke gammelt! Anonymkode: 2749d...0d1 2 1
AnnePåLande Skrevet 2. juli 2022 #37 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje mer vanlig, men biologisk er det helt feil å få barn så seint. Kvinner i 40 - årene bør få barnebarn, ikke egne barn 🙈 Anonymkode: 23790...875 Det er din mening.. Jeg bryr meg ikke om hva andre mennesker gjør. 3 1
AnnePåLande Skrevet 2. juli 2022 #38 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Øøøh - 43 år kan nå hvertfall ikke regnes som en ung mor akkurat. Og hun burde tenke litt på barnet også som skal vokse opp med en såpass gammel mor. I den alderen så blir man besteforeldre, ikke foreldre... 🙉 Anonymkode: 23790...875 Så da skal ts ta abort da du mener hun er for gammel? 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #39 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Øøøh - 43 år kan nå hvertfall ikke regnes som en ung mor akkurat. Og hun burde tenke litt på barnet også som skal vokse opp med en såpass gammel mor. I den alderen så blir man besteforeldre, ikke foreldre... 🙉 Anonymkode: 23790...875 Så negativ og fordomsfullt du skriver da! Min mor ble bestemor i 40-årene, men det var fordi hun fikk mine eldre søsken da hun var 18 og 19. Du mener vel alle bør få barn før de er 20. La nå folk få barn når de kan, slutt å dømme. Anonymkode: 1d159...907 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #40 Skrevet 2. juli 2022 AnnePåLande skrev (4 minutter siden): Det er din mening.. Jeg bryr meg ikke om hva andre mennesker gjør. Nei, det er ikke bare "min mening". Det er en grunn for at man blir fulgt ekstra opp når man blir gravid etter 35+. Det er ikke sunt for verken henne selv eller barnet at hun blir gravid i så høy alder. At du ikke ser på dette som problematisk, endrer ikke det faktum at det er en høyrisikograviditet med tanke på hennes alder. Det kam heller ikke være så kult med eldgamle foreldre i oppveksten. Anonymkode: 23790...875 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå