AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Jeg har laget meg en konto på Tik Tok for å undersøke hva det er for noe. Og jeg føler meg skikkelig gammel når jeg sier det, men jeg er sjokkert! Jeg har to barn under 12, og ingen har fått tilgang enda, men den yngste har veldig lyst.. Og etter hva jeg har sett til nå, så håper jeg å kunne holde de unna for evig og alltid må jeg innrømme. Det jeg har sett på min lille rundtur: veldig mange gråtende ungdommer som forteller om noe de synes er kjipt, flere ungdommer som har mistet en bror eller søster, flere ungdommer som har forsøkt å ta livet sitt, flere ungdommer som forteller om selvskading, flere ungdommer som er lagt inn på rehabilitering for spiseforstyrrelser, en del matvideoer - gjerne oppgitt at det er med lite kcal, flere ungdommer som har slanket seg og tar video med for stor bukse og masse, masse halvnakne jenter og gutter som danser korte danser. Mye måtte jeg swipe videre fordi jeg opplevde det som forstyrrende og ubehagelig. Var jeg uheldig? Er det vanlig at barn og unge har tilgang til Tik Tok? Det jeg lurer mest på er om dere som åpner opp for Tik Tok til barna gjør noen grep/håndterer det på en viss lur måte for å gjøre det mer håndterbart for barna? Anonymkode: cd705...f6b
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 TikTok viser innhold etter algoritmer, så etterhvert vil du få helt annet innhold (etter hva du ser på og liker/kommenterer..) Men nei, mine barn får ikke lov å bruke TikTok. Man har ingen kontroll hva de får opp av videoer. Anonymkode: 0894f...eb3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har laget meg en konto på Tik Tok for å undersøke hva det er for noe. Og jeg føler meg skikkelig gammel når jeg sier det, men jeg er sjokkert! Jeg har to barn under 12, og ingen har fått tilgang enda, men den yngste har veldig lyst.. Og etter hva jeg har sett til nå, så håper jeg å kunne holde de unna for evig og alltid må jeg innrømme. Det jeg har sett på min lille rundtur: veldig mange gråtende ungdommer som forteller om noe de synes er kjipt, flere ungdommer som har mistet en bror eller søster, flere ungdommer som har forsøkt å ta livet sitt, flere ungdommer som forteller om selvskading, flere ungdommer som er lagt inn på rehabilitering for spiseforstyrrelser, en del matvideoer - gjerne oppgitt at det er med lite kcal, flere ungdommer som har slanket seg og tar video med for stor bukse og masse, masse halvnakne jenter og gutter som danser korte danser. Mye måtte jeg swipe videre fordi jeg opplevde det som forstyrrende og ubehagelig. Var jeg uheldig? Er det vanlig at barn og unge har tilgang til Tik Tok? Det jeg lurer mest på er om dere som åpner opp for Tik Tok til barna gjør noen grep/håndterer det på en viss lur måte for å gjøre det mer håndterbart for barna? Anonymkode: cd705...f6b Helt vanlig Old news Anonymkode: 6be3b...9fc
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Min tolvåring har det, og ser mest på tegnevideoer for å få inspirasjon til tegning og maling. Jeg har sett med henne av og til, dukker ikke opp mange sånne videoer som du nevner… tidligere var det dansevideoer som var greia, nå er det tegning. Anonymkode: cb8cc...8b9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Jeg får bare morsomme eller søte videoer jeg. Voksen her. Elsker tiktok. Anonymkode: b8017...901
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 Aldri fått opp sånne videoer. Anonymkode: 11d9a...4a0
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 Jeg er på gay og feminist tik tok 😅 Ikke fått opp noe av det du nevner. Men 12-åringen min får ikke tik tok. Mer enn halvparten av de med tiktok er over 30 år. Algoritmene vil gi deg mer av det du gir oppmerksomhet. Det være seg at du ser hele vidoer, liker, kommenterer osv. Med tanke på hvor mye informasjon se samler inn, burde ikks noen ha appen Anonymkode: 6fe08...233
C8H10N4O2 Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 Hos meg var det mye pimpelpopping i begynnelsen 😆 Nå er det for det meste gay og ymse helse, en del Roe v Wade, litt humor og litt mat. Tiktok tilpasser veldig raskt innholdet du blir vist etter hvordan du bruker appen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå