Minimeg Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 (endret) Hei alle. I går skulle jeg vært 10. uker gravid, å annså det som rimelig trygt nå.. Hadde ultralyd time og der var hjertet stoppet ( 2 ul tidligere med ett dunkende hjerte). han mente det var stoppet for ca 1 uke siden.. men er det noen her som har opplevd lignende? For han mente hele fostersekken/ livmora var lang og smal, alt fostervannet lå i bunn. Men aldri hørt om Noe lignende? Trodde det holdt samme formen selv om barnet var dødt🙈 og noen her som har opplevd at legen har tatt feil? Jeg er på ultralyd hver 2. uke og hopper derfor 1 uke frem og tilbake hele tiden, så tenker at derfor fosteret kan være 1 uke mindre også, fordi jeg kanskje hoppes tilbake. Første gang en mann var min gyn, å følte ikke han tok ul-pinnen like langt opp og nærme fosteret som kvinnene. Hadde problemer med å måle og se babyen tydelig, følte ikke han kom nærme nok og da tenker om han ikke kom nærme nok til å se babyens hjerte heller.. Vet det blir overtenking og at det mest sannsynlig faktisk er dødt, men noen som har opplevd? Både at det ikke var dødt likevel og evt formen på livmoren/ fostersekken:/ Endret 1. juli 2022 av Babysjuk321 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Tror de kan jobben sin, men alltids mulig å bestille privat ultralyd til uken eventuelt. Har opplevd at hjertet slo i uke 7 (sakte, men regelmessig). Fikk beskjed at det var litt for sakte, men at jeg skulle komme tilbake to uker senere. To lange uker senere så var det dags for ul, og da hadde hjertet stoppet bare noen dager etter. En uke etter dette igjen begynte kroppen å rydde opp i det selv. Trist... Men jeg har nå fått en velskapt sønn etter dette ❤️ Anonymkode: 44395...d61 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Hvis du ikke blør eller noe, er det kanskje greit å koste på seg en ekstra UL. Anonymkode: 9cccc...e21
Minimeg Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis du ikke blør eller noe, er det kanskje greit å koste på seg en ekstra UL. Anonymkode: 9cccc...e21 Blør ingen ting, ingen smerter eller noe.. veldig rart da han mente det var 1 uke siden den døde. Kroppen burde vel ha støtet den ut da?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Det kan ta noe tid før det støtes ut. Jeg fant ut i uke 9 at det ikke var hjerteslag (følte på meg at noe ikke stemte og fikk en time hos jordmor). Det ble tatt en del blodprøver og innen en uke fikk jeg en utskrapning. Klem til deg ❤️ Anonymkode: 44b58...1b1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 Det hadde ikke vært tvil eller vanskelig å finne et bankende hjerte i uke 10. Det at du har blitt flyttet fram og tilbake på to tidligere ultralydundersøkelser, er også en tydelig indikatorer på at noe har vært feil. Kroppen støter nok ut fosteret snart, hvis ikke får du medisiner som starter prosessen. Anonymkode: 930f7...55c 2
Minimeg Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Tror de kan jobben sin, men alltids mulig å bestille privat ultralyd til uken eventuelt. Har opplevd at hjertet slo i uke 7 (sakte, men regelmessig). Fikk beskjed at det var litt for sakte, men at jeg skulle komme tilbake to uker senere. To lange uker senere så var det dags for ul, og da hadde hjertet stoppet bare noen dager etter. En uke etter dette igjen begynte kroppen å rydde opp i det selv. Trist... Men jeg har nå fått en velskapt sønn etter dette ❤️ Anonymkode: 44395...d61 Vi har som sagt vært på ul 2 ganger tidligere og så ett sterkt bankende hjerte, ingen ting som skulle tyde på noe galt heller.. Alt har sett helt fint ut hele tiden.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 Babysjuk321 skrev (4 minutter siden): Vi har som sagt vært på ul 2 ganger tidligere og så ett sterkt bankende hjerte, ingen ting som skulle tyde på noe galt heller.. Alt har sett helt fint ut hele tiden.. Det kan skje helt plutselig. Mye kan forandre seg for foster så tidlig, dessverre. Anonymkode: deefe...0d1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Babysjuk321 skrev (26 minutter siden): Blør ingen ting, ingen smerter eller noe.. veldig rart da han mente det var 1 uke siden den døde. Kroppen burde vel ha støtet den ut da? Det kan ta mange uker før kroppen støter det ut, men hvis du hverken har smerter eller blødning: ta ny UL før du finner på å ta i mot tilbud om medisinsk abort for sikkerhetsskyld. Leger har tatt feil der før. Anonymkode: 9cccc...e21
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Babysjuk321 skrev (10 minutter siden): Vi har som sagt vært på ul 2 ganger tidligere og så ett sterkt bankende hjerte, ingen ting som skulle tyde på noe galt heller.. Alt har sett helt fint ut hele tiden.. ❤️ Anonymkode: 01f75...57b
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 Jeg opplevde noe lignende nå nettopp. Så et bankendehjerte på UL i det legen målte til 7+1. Etter min utregning skulle jeg vært 8+0. Fikk brun/rosa blødning ei uke etter og fikk komme til ny UL 8 dager etter den forrige. Veldig svake hjerteslag. Ny ultralyd 3 dager etter det og da var det helt stille. Veksten hadde stoppet ca.7+6. Valgte å vente for å se om kroppen ryddet opp selv, og bare to dager etter den siste ultralyden kom det av seg selv. Anonymkode: f82ef...15b
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #12 Skrevet 1. juli 2022 Min døde i uke 5, men kroppen skjønte det ikke før uke 12 😔 Anonymkode: 7578e...f78
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 Jeg har hatt 10 graviditeter og har kun 2 barn. Det tilsier endel MA. Hos meg har de dessverre aldri startet av seg selv uansett hvor lenge jeg har ventet. Har måttet ta cytotec kurer (gjerne flere) hver gang for å få ut alt. Så det er dessverre ikke uvanlig at kroppen ikke har ordnet opp. Har ei venninne som gikk helt til ordinær ul hvor de fant ut fosteret hadde dødd i uke 11. Anonymkode: 465fd...204 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå