AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Hvorfor har vi visdomstenner? At de gnager seg gjennom tannkjøttet og gjør vondt er ikke så merkelig for det gjør alle tennene, men hva skal vi med visdomstenner? Veldig mange (de fleste?) må jo trekke dem. De kan også bli svarte og stygge, og de ligger så langt bak i kjeven at vi bruker dem jo egentlig ikke. Jeg vet at folk i steinalderen hadde skarpere hjørnetenner, men dette har endret seg. Så hvorfor blir ikke visdomstenner borte? Vi trenger dem ikke. Anonymkode: dbd1b...505
Gjest Athena Catalina Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Igjennom årtusener er våre kjever blitt mindre fordi vi ikke bruker dem så mye som tidligere da kosten var grov og tennene ble anvendt som redskaper. Fordi visdomstennene er de siste som bryter frem, normalt i 17-18 års alderen, har de andre tennene tatt plassen. https://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/visdomstenner.php
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Athena Catalina skrev (1 minutt siden): Igjennom årtusener er våre kjever blitt mindre fordi vi ikke bruker dem så mye som tidligere da kosten var grov og tennene ble anvendt som redskaper. Fordi visdomstennene er de siste som bryter frem, normalt i 17-18 års alderen, har de andre tennene tatt plassen. https://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/visdomstenner.php Man skulle jo tro at de forsvinner av seg selv. Anonymkode: dbd1b...505
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Jeg har fortsatt 3 visdomstenner. K49 Anonymkode: 32626...3d5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Ikke alle får visdomstenner. Jeg er over 40 og har ikke anlegg for å få det. Vil tro det er del av utviklingen at færre og færre får. Anonymkode: dcb9a...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke alle får visdomstenner. Jeg er over 40 og har ikke anlegg for å få det. Vil tro det er del av utviklingen at færre og færre får. Anonymkode: dcb9a...8e1 Ok,så det er i ferd med å endre seg da 🤔 jeg trodde alle fikk det. Anonymkode: dbd1b...505
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 Det er en agenda som tannleger fullførte på skolen. De sørget for å tulle med DNA via 5g og vaksiner slik at folk skulle utvikle tenner som MÅ fjernes slik at de ville tjene grovt. Hersens 5g, Gates og Soros altså. Sikker på at 2030 agendaen vil sørge for flere unødvendige tenner, spesielt med tanke på at vi nå skal ha flere Covid vaksiner🤪 Anonymkode: 76e40...7c6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok,så det er i ferd med å endre seg da 🤔 jeg trodde alle fikk det. Anonymkode: dbd1b...505 Jeg kjenner mange som aldri har fått visdomstenner, så det er ikke så uvanlig. Anonymkode: dcb9a...8e1
Gjest theTitanic Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er en agenda som tannleger fullførte på skolen. De sørget for å tulle med DNA via 5g og vaksiner slik at folk skulle utvikle tenner som MÅ fjernes slik at de ville tjene grovt. Hersens 5g, Gates og Soros altså. Sikker på at 2030 agendaen vil sørge for flere unødvendige tenner, spesielt med tanke på at vi nå skal ha flere Covid vaksiner🤪 Anonymkode: 76e40...7c6 Jøss.... men med din teori så blir det billigere. Vi kan droppe tannpuss og tannlegebesøk fordi tennene som blir dårlige kan bare trekkes. Vi får jo nye allikevel. Send en takk til Bill Gates fra meg.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er en agenda som tannleger fullførte på skolen. De sørget for å tulle med DNA via 5g og vaksiner slik at folk skulle utvikle tenner som MÅ fjernes slik at de ville tjene grovt. Hersens 5g, Gates og Soros altså. Sikker på at 2030 agendaen vil sørge for flere unødvendige tenner, spesielt med tanke på at vi nå skal ha flere Covid vaksiner🤪 Anonymkode: 76e40...7c6 De sprer dritten sin med chemtrails også! 😢 Anonymkode: 583c3...a00
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kjenner mange som aldri har fått visdomstenner, så det er ikke så uvanlig. Anonymkode: dcb9a...8e1 Jeg har heller ikke fått visdomstenner. Er snart 34 år, så tror nok ikke jeg får dem. Anonymkode: 89f2b...5d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå