Gå til innhold

Hvorfor har vi visdomstenner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har vi visdomstenner? At de gnager seg gjennom tannkjøttet og gjør vondt er ikke så merkelig for det gjør alle tennene, men hva skal vi med visdomstenner? Veldig mange (de fleste?) må jo trekke dem. De kan også bli svarte og stygge, og de ligger så langt bak i kjeven at vi bruker dem jo egentlig ikke. Jeg vet at folk i steinalderen hadde skarpere hjørnetenner, men dette har endret seg. Så hvorfor blir ikke visdomstenner borte? Vi trenger dem ikke.

Anonymkode: dbd1b...505

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Igjennom årtusener er våre kjever blitt mindre fordi vi ikke bruker dem så mye som tidligere da kosten var grov og tennene ble anvendt som redskaper. Fordi visdomstennene er de siste som bryter frem, normalt i 17-18 års alderen, har de andre tennene tatt plassen.

https://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/visdomstenner.php

AnonymBruker
Skrevet
Athena Catalina skrev (1 minutt siden):

Igjennom årtusener er våre kjever blitt mindre fordi vi ikke bruker dem så mye som tidligere da kosten var grov og tennene ble anvendt som redskaper. Fordi visdomstennene er de siste som bryter frem, normalt i 17-18 års alderen, har de andre tennene tatt plassen.

https://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/visdomstenner.php

Man skulle jo tro at de forsvinner av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortsatt 3 visdomstenner. K49

Anonymkode: 32626...3d5

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle får visdomstenner. Jeg er over 40 og har ikke anlegg for å få det. Vil tro det er del av utviklingen at færre og færre får.

Anonymkode: dcb9a...8e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke alle får visdomstenner. Jeg er over 40 og har ikke anlegg for å få det. Vil tro det er del av utviklingen at færre og færre får.

Ok,så det er i ferd med å endre seg da 🤔 jeg trodde alle fikk det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en agenda som tannleger fullførte på skolen. De sørget for å tulle med DNA via 5g og vaksiner slik at folk skulle utvikle tenner som MÅ fjernes slik at de ville tjene grovt.

Hersens 5g, Gates og Soros altså. Sikker på at 2030 agendaen vil sørge for flere unødvendige tenner, spesielt med tanke på at vi nå skal ha flere Covid vaksiner🤪

Anonymkode: 76e40...7c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok,så det er i ferd med å endre seg da 🤔 jeg trodde alle fikk det.

Jeg kjenner mange som aldri har fått visdomstenner, så det er ikke så uvanlig.

Gjest theTitanic
Skrevet

Det er en agenda som tannleger fullførte på skolen. De sørget for å tulle med DNA via 5g og vaksiner slik at folk skulle utvikle tenner som MÅ fjernes slik at de ville tjene grovt.

Hersens 5g, Gates og Soros altså. Sikker på at 2030 agendaen vil sørge for flere unødvendige tenner, spesielt med tanke på at vi nå skal ha flere Covid vaksiner🤪

Jøss....    men med din teori så blir det billigere. Vi kan droppe tannpuss og tannlegebesøk fordi tennene som blir dårlige kan bare trekkes. Vi får jo nye allikevel. Send en takk til Bill Gates fra meg. 

AnonymBruker
Skrevet

De sprer dritten sin med chemtrails også! 😢

Anonymkode: 583c3...a00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mange som aldri har fått visdomstenner, så det er ikke så uvanlig.

Jeg har heller ikke fått visdomstenner. Er snart 34 år, så tror nok ikke jeg får dem. 

Anonymkode: 89f2b...5d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...