Gå til innhold

5 mnd til jul, husk å kjøp litt julegaver i sommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

5 måneder til 1 advent.. husk å ikke gå amokk i sommer.. husk å sette av litt penger til jula.. nok av sutrekopper her inne som griner over å ikke ha penger til jul. 
husk - mye fine gaver en kan kjøpe på salg i sommer 

Anonymkode: 9fa4e...1ec

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har heldigvis ikke så mange jeg skal kjøpe til :)  Men god idé, det er lurt å begynne tidlig :) Og spar opp all trumf-bonus til det du kjøper i siste liten i desember, så har du den ved siden av halv skatt ;) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Problemet med å kjøpe julegaver nå er at de gjerne ikke kan byttes etter jul. Du risikerer også at de du kjøper til alt har kjøpt seg det du kjøper til de nå før jul uten å informere deg om det.

Jeg venter med julegaver til tidligst november.

Anonymkode: 4640d...d62

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra med en påminnelse - om ikke pga penger, men stresset med å finne gaver i november-desember.

Anonymkode: 4c73d...5a1

AnonymBruker
Skrevet

Hehe jeg har i flere år kjøpt julegaver fra januarsalget og til høsten, altså gjennom hele året. Mye klær, sengetøy og håndklær som er på salg om sommeren. Har ikke mange gavene igjen til årets jul heldigvis, men det fordeler jeg utover høstmånedene. Kjøpt mye i sommer av klær til sønnen min og sengetøy og håndklær til han til jul.

Anonymkode: 39aa7...7db

Skrevet

Jeg får liksom julegave ønskelistene i november jeg, og da er det kjedelig å ha kjøpt noe helt annet om sommeren. Nå er det færre å færre å kjøpe til da, for alle nieser og nevøer er snart voksne. Fått et par barnebarn da. Det ordner seg nok

• Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nei, orker ikke å tenke på juleting nå. Venter til tidligst november.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe jeg har i flere år kjøpt julegaver fra januarsalget og til høsten, altså gjennom hele året. Mye klær, sengetøy og håndklær som er på salg om sommeren. Har ikke mange gavene igjen til årets jul heldigvis, men det fordeler jeg utover høstmånedene. Kjøpt mye i sommer av klær til sønnen min og sengetøy og håndklær til han til jul.

Anonymkode: 39aa7...7db

Enig! Når en kjøper leker eller klær til barn til jul er det ingen fare med at det blir byttet. 
men kan også sette av litt penger slik at en har nok til jul. 
jeg kjøper ofte gaver til tantebarna på sommeren. Alt fra sengetøy, klær, og ting jeg vet de blir glad for. 
Til foreldrene mine i år skal jeg kjøpe årskort i skibakken, da setter jeg av nok penger til det slik at jeg kan kjøpe det i høst når det er 20% på årskort om en kjøper da. Spleiser med søsken da det er dyrt. 
svigers får hver sin strikka genser som jeg holder på med nå. Pluss ved. Vi hogger mye ved og de vil få ved for over 4000 kr til vinteren. Koster oss ingenting, men er verdt så mye. 
det har kostet oss mange timer jobb. De har dårlig råd så det vil de bli kjempeglad for. Slipper de å bruke penger på ve d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snart ferdig😅Kjøpte 2 i dag og 2 i går✌️

Anonymkode: 05536...7a2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig! Når en kjøper leker eller klær til barn til jul er det ingen fare med at det blir byttet. 
men kan også sette av litt penger slik at en har nok til jul. 
jeg kjøper ofte gaver til tantebarna på sommeren. Alt fra sengetøy, klær, og ting jeg vet de blir glad for. 
Til foreldrene mine i år skal jeg kjøpe årskort i skibakken, da setter jeg av nok penger til det slik at jeg kan kjøpe det i høst når det er 20% på årskort om en kjøper da. Spleiser med søsken da det er dyrt. 
svigers får hver sin strikka genser som jeg holder på med nå. Pluss ved. Vi hogger mye ved og de vil få ved for over 4000 kr til vinteren. Koster oss ingenting, men er verdt så mye. 
det har kostet oss mange timer jobb. De har dårlig råd så det vil de bli kjempeglad for. Slipper de å bruke penger på ve d

Heregud så stusselig....

Men jeg får allikevel sånne NRK-ASKEPOTT-1971_VIBBER....Fattige mennesker som heier på hverandre 😃

You go, poor people !!!!

Anonymkode: 9d63e...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heregud så stusselig....

Men jeg får allikevel sånne NRK-ASKEPOTT-1971_VIBBER....Fattige mennesker som heier på hverandre 😃

You go, poor people !!!!

Anonymkode: 9d63e...b70

Hehe… vi har over 1 mill i samlet inntekt, men vi ønsker å gjøre det slik, få unna stresset før jul og gi noe jeg vet de blir glad for. 
men det er visse andre her inne som er psyke før jul da pungen er tom og prøver seg på spleis - det er flaut det 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at i hvertfall om man skal lage gaver, er det lurt å begynne nå, da desember ofte kommer brått på når høsten kommer. For eksempel til faren min på 70 som "har alt" har jeg hatt stor suksess med å samle naturbildene hans med kommentarer fra instagram i en fotobok, eller da jeg samlet sitater og visdomsord og interne vitser min beste venninne gjennom 15 år har sagt til meg gjennom årene og lagde en bok av det. Jeg er ikke en som er god på håndarbeid, men ingen ting er hyggeligere enn å få et par gode hjemmestrikkede ullsokker. Når det gjelder kjøpegaver er jo bytting en utfordring, ikke det at gavene nødvendigvis skal byttes, men da bør jeg være rimelig sikker på at gaven treffer. Så som andre nevner: sengetøy, håndklær (i riktig farge og kvalitet som mottakeren ønsker seg) eller andre forbruksvarer som pleier å stå på ønskelisten år etter år, kan være like greit å kjøpe nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (33 minutter siden):

Jeg tenker at i hvertfall om man skal lage gaver, er det lurt å begynne nå, da desember ofte kommer brått på når høsten kommer. For eksempel til faren min på 70 som "har alt" har jeg hatt stor suksess med å samle naturbildene hans med kommentarer fra instagram i en fotobok, eller da jeg samlet sitater og visdomsord og interne vitser min beste venninne gjennom 15 år har sagt til meg gjennom årene og lagde en bok av det. Jeg er ikke en som er god på håndarbeid, men ingen ting er hyggeligere enn å få et par gode hjemmestrikkede ullsokker. Når det gjelder kjøpegaver er jo bytting en utfordring, ikke det at gavene nødvendigvis skal byttes, men da bør jeg være rimelig sikker på at gaven treffer. Så som andre nevner: sengetøy, håndklær (i riktig farge og kvalitet som mottakeren ønsker seg) eller andre forbruksvarer som pleier å stå på ønskelisten år etter år, kan være like greit å kjøpe nå.

Fotobøker er kjempestas å få 🥰

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

5 måneder til 1 advent.. husk å ikke gå amokk i sommer.. husk å sette av litt penger til jula.. nok av sutrekopper her inne som griner over å ikke ha penger til jul. 
husk - mye fine gaver en kan kjøpe på salg i sommer 

er snart ferdig jeg :) mangler bare broren min og svigerinne min, de visste ikke ennå

Anonymkode: 264b8...5ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

er snart ferdig jeg :) mangler bare broren min og svigerinne min, de visste ikke ennå

Anonymkode: 264b8...5ec

Digg å ha kommet godt i gang, så slipper man å stresse så mye før jul.. ikke bare med shoppingturen, men det økonomiske også. 

AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe gaver nå føles som å kaste bort penger. Kan ikke byttes, er det til barna har de forlengst endret smak før jul (både klær og leker)  Barna mine har bursdag i september og synes fortsatt det er for tidlig å kjøpe f.eks klær- for mye sommerpreg, og jul er enda lenger frem. 

Det betyr ikke at jeg ikke planlegger jul. Har egen «notatbok» digitalt med tidligere gaver, og ideer. 

Anonymkode: 647aa...edb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å kjøpe gaver nå føles som å kaste bort penger. Kan ikke byttes, er det til barna har de forlengst endret smak før jul (både klær og leker)  Barna mine har bursdag i september og synes fortsatt det er for tidlig å kjøpe f.eks klær- for mye sommerpreg, og jul er enda lenger frem. 

Det betyr ikke at jeg ikke planlegger jul. Har egen «notatbok» digitalt med tidligere gaver, og ideer. 

Anonymkode: 647aa...edb

Jeg kjøper til mann og barn inn mot jula. Men til nevøer og nieser, besteforeldre og venner kan jeg kjøpe tidlig til. 
Kjøper håndduker og gode såper til besteforeldre, samt fotobok av barnebarna. Slike ting blir ikke byttet. 
strikker votter til kollegaer og ei flaske vin, slike ting blir heller ikke byttet. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og jeg skal ikke kjøpe heller.

Anonymkode: 84032...b93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (21 timer siden):

Sengetøy og håndklær brukes i så mange år at det vil jeg helst velge selv. Forbruksvarer som blir raskt brukt opp her er såpe, sjokolade og "vanlig" mat.

Anonymkode: 9d4ac...a1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sengetøy og håndklær brukes i så mange år at det vil jeg helst velge selv. Forbruksvarer som blir raskt brukt opp her er såpe, sjokolade og "vanlig" mat.

Anonymkode: 9d4ac...a1d

Mine besteforeldre er hvertfall veldig takknemlig for det. En kjenner som regel de en kjøper til godt og vet hva de setter pris på og ikke. 
poenget er at det er ekstremt mange som når bunnen før jul og ikke har råd til julegaver, det er de denne tråden er hintet til. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...