Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som er mindre attraktive? Hvordan har det vært å vokse opp som mindre attraktiv? Hadde dere gode venner og ble dere invitert med på ting? Har dere mann og barn? Gode jobber? Føler samfunnet vårt er blitt så utseendefokusert og leser overalt at barn blir behandlet dårligere om de ikke er søte, og at man ikke får jobbene dersom man ikke er attraktiv. 

Anonymkode: e27c7...2c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finnes ikke attraktiv, skjeløyd og overvektig og ja, lite pen. Har fått høre det hele livet. Går visst rart og. Og ler rart. Har rare meninger og rare interessert. Ifølge andre! Men ikke ifølge meg selv! 

Ja ok, jeg er kanskje ikke veldig pen. Men jeg er et hyggelig menneske, godt utdannet, godt betalt jobb som jeg trives i. Jeg har mann og barn og hus og venner, og det jeg selv syns er interessante interesser og hobbyer. Jeg hadde jo ikke hatt dem hvis jeg ikke syns det var interessant. 

Det var hardt å vokse opp, utseendefokuset var helt ekstremt, selv om vi alle kom fra lavere middelklasse på landet. Men jeg klarte hele veien å holde fokus på at det var ikke meg det var noe galt med selv om jeg ikke passet inn i merkeklærne, og det var faktisk helt greit å jobbe med skolearbeidet. Jeg har ikke en jobb hvor utseende hjelper deg, tvert imot i min jobb må man ha høy og spesiell utdanning. Du kan være så pen du vil, hvis du ikke har hjerne til å utføre arbeidet så kommer du ingen vei. 

Jeg er et lykkelig menneske. Jeg har innsett at et menneskes verdi er så mye mer enn utseende, og jeg omgås mennesker som har samme verdier. Jeg følger ikke (retusjerte) influensere, og fokuserer på det jeg har og det jeg kan gjøre med mitt liv og de rundt meg. Jeg er tro mot meg selv og mine verdier 😊

Anonymkode: f94cf...142

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mindre pen. Har nok av venninner nå ihvertfall, så livet føles ikke så kjipt som det kunne ha vært. Har ikke kjæreste, leilighet, barn eller kjæledyr, men det er sånt jeg ikke må tenke for mye på, for da går jeg rett i kjelleren. Har en ubrukelig utdannelse, studiegjeld og blir straks endel av arbeidsledighetsstatistikken. Har ihvertfall ikke blitt veldig lykkelig av å være stygg, det er sikkert og visst.

Anonymkode: 84f6e...6bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig, og dermed lavest på rangstigen.

Men jeg har mann og barn. Har noen gode venner, selv om de fleste bor i en annen by. Men vi treffes i ferier, og da inviteres jeg med på lik linje med de andre i gjengen. Men noen venninner behandler meg annerledes, og de inviterer ikke på typisk høystatus-aktiviteter som må dokumenteres på SoMe.

Har en god jobb.

Og er egentlig ganske lykkelig, selv om det stikker litt de gangene jeg blir ekskludert (sitter igjen fra barndommen!).

Anonymkode: ccd22...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...