volvo91 Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Hei! Skal studere å ta generell studiekompetanse, dette vil ta to år og det regnes dermed som deltid. Leste at ved deltidsstudier så begynner rentene å tikke direkte å at man må begynne å betale tilbake med en gang også. Gjelder dettr også oss som studerer med lån å stipend for første gang? Det blir tight som det er så håper ikke at jeg også må betale tilbake det lille jeg får av lånekassen.. Skal ta tre årig bachelor når jeg er klar med dette, det blir på heltid.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Du må se på reglene for videregående opplæring og ikke deltidsstudier da sistnevnte gjelder for høyere utdannelse. Man er elev når man tar videregående utdannelse og ikke student. Du kan sjekke ut videregående opplæring for voksne på lånekassen sine sider. Du må nok betale ned på lånet fra starten av når du tar deltidsutdanning eller tar opp fag, men man kan søke om betalingsutsettelse opptil 36 ganger uten å oppgi grunn. Anonymkode: bea0b...a65
volvo91 Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2022 Takk for svar, noen som vet sikkert hva som gjelder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå