AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Har ny jobb, og har dessverre et tvangstrekk på 1000kr i mnd, noe jeg synes er grusomt pinlig. Hvordan får arbeidsgiver beskjed om trekket? Redd hele administrasjonen skal få vite det 😭 Anonymkode: f985b...2e2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Det kommer et brev i posten som det står er til lønnsansvarlig på. Anonymkode: 36f2e...21d 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer et brev i posten som det står er til lønnsansvarlig på. Anonymkode: 36f2e...21d Ok, takk hvem er det brevet fra? Namsmann? Anonymkode: f985b...2e2
TBergh Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Hei. Ja fra din lokale namsmann eller SI Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 TBergh skrev (Akkurat nå): Hei. Ja fra din lokale namsmann eller SI Med vennlig hilsen TBergh Takk Anonymkode: f985b...2e2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har ny jobb, og har dessverre et tvangstrekk på 1000kr i mnd, noe jeg synes er grusomt pinlig. Hvordan får arbeidsgiver beskjed om trekket? Redd hele administrasjonen skal få vite det 😭 Anonymkode: f985b...2e2 Kan du ikke ta kontakt med SI og lage en privat avtale som ikke går via arb.giver? Anonymkode: 7b08a...ca8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 Er det ikke slik at leder må signere på dette? Eller er det lønnsansvarlig som får beskjed? Anonymkode: 56bdc...1f4
Snublefot62 Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kan du ikke ta kontakt med SI og lage en privat avtale som ikke går via arb.giver? Anonymkode: 7b08a...ca8 Når det er gått til tvangstrekk så er det tvang, og ikke lenger frivillig. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det ikke slik at leder må signere på dette? Eller er det lønnsansvarlig som får beskjed? Anonymkode: 56bdc...1f4 Ingen må signere noe. Det er et brev som opplyser om hvor mye og hvor lenge en ansatt skal trekkes. Hvem som i praktisk åpner brevet kommer an på interne rutiner på arbeidsplassen. Anonymkode: 36f2e...21d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Altså, hvis lønnsansvarlig snakker om dette til andre bryter vedkommende taushetsplikten an masse. Det er INGEN andre som skal vite om det trekket. Anonymkode: c1ccf...db5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 Jeg var tidligere ansvarlig for postfordeling på en større arbeidsplass. Jeg måtte åpne alle brev og fordele i posthyller. Fikk innimellom slike brev om tvangstrekk, men jeg hadde selvfølgelig også taushetsplikt. Spørs litt på arbeidsplassen din, men er det er stor plass er det gjerne 2-3 som vet om trekket, men alle har taushetsplikt. Fikk brev om trekk til lederen min også. Sa aldri et ord. Slik kan skje de beste. Man blir så vant til at et par stykker på arbeidsplassen har et trekk gående at man bryr seg fint lite. Er en del av jobben. Anonymkode: 67ae6...9dd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå