Gjest Madeline Skrevet 15. november 2005 #1 Skrevet 15. november 2005 Jeg har tenkt å lage julekort med bilder av ungene. Da tenkte jeg å ta et bilde av hver av ungene og sette sammen til et bilde (hvis noen skjønner hva jeg mener). Er dette mulig med Gimp. I tilfelle hvordan? Jeg blir takknemlig for all hjelp.
Malama Skrevet 15. november 2005 #2 Skrevet 15. november 2005 Ja, det burde ikke være noe problem. Lag et "lat" for hvert bilde klipp og visk bort det du ikke vil ha me, plasser dem slik at komponeringen blir som du vil (og da kan du jo ha et lag med bakgrunnfarge, elelr et julemotiv i hjørnet om du vil også..) Burde ikke være noe problem det?
Gjest Madeline Skrevet 15. november 2005 #3 Skrevet 15. november 2005 (endret) Ja, det burde ikke være noe problem. Lag et "lat" for hvert bilde klipp og visk bort det du ikke vil ha me, plasser dem slik at komponeringen blir som du vil (og da kan du jo ha et lag med bakgrunnfarge, elelr et julemotiv i hjørnet om du vil også..) Burde ikke være noe problem det? ← Litt flaut å spørre men hvordan går jeg fram for å få satt bildene sammen? Jeg har bare klart å åpne et bilde om gangen. Jeg klarer å kutte/klippe bildet, men hvordan får jeg lagt på de neste bildene? Jeg har veldig liten erfaring i å bruke dette bildebehandlingsprogrammet og er redd jeg trenger en del hjelp her. Endret 15. november 2005 av Hannen
Gjest Madeline Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 Burde ikke være noe problem det? ← Jo, når en ikke skjønner hvordan en går fram så blir det det .
Malama Skrevet 15. november 2005 #5 Skrevet 15. november 2005 Jeg har ikke så myyye erfaring med dette, men altså... åpne et nytt lag (lag -> nytt lag) og lim inn det neste bildet. (eller, du kan gå på Fil -> åpne som lag) Slik får du hvert bilde som eget lag, som du så kan styre på med så mye du vil, og dersom du gjør det sånn at alt rundt motivet er gjennomsiktig (lag altså gjennomsiktige lag, og klipp/visk bort alt overflødig) vil du kunne se de andre lagene gjennom, og derved blir det som et bilde
Gjest Madeline Skrevet 15. november 2005 #6 Skrevet 15. november 2005 Det skjønte jeg faktisk og jeg fikk det til . Jeg må nok prøve noen ganger før jeg får det slik jeg vil, men nå skjønte jeg prinsippet. Tusen takk.
Malama Skrevet 15. november 2005 #7 Skrevet 15. november 2005 Så flott da Selvsagt må man prøve mange ganger før man er fornøyd, det må jo alle, men som du ser, prinsippet er iikke vansleig, så det ER ikke noe problem. Når du bare fikk vite hvordan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå