Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart føde. Så hvordan funker dette med alkohol og amming egentlig? Hvor tidlig etter fødsel kan man kose seg med et glass vin? (Savner det ekstra pga sol og varme) 

Anonymkode: 8ccde...794

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel drikke alkoholfri?

Anonymkode: c3fff...7ac

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alkoholfritt eller er du avhengig 

Anonymkode: 90879...aae

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja kan selvfølgelig ta alkoholfritt.  :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan vel drikke alkoholfri?

Anonymkode: c3fff...7ac

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alkoholfritt eller er du avhengig 

Anonymkode: 90879...aae

Herregud for noen svar, man kan da fint ha lyst på et glass vin i solen uten å måtte være alkoholiker. Alkoholfri vin smaker ikke det samme.

TS, fu kan fint drikke alkohol mens du ammer, men dere anbefaler å vente noen uker .

Anonymkode: 11a24...479

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes gode alkoholfrie viner du kan drikke når du er gravid da :) Hvis jeg skulle drikke et glass vin til middagen pleide jeg å pumpe og gi på flaske😄 med mindre du heller innpå en flaske med baby hengende på puppen så er det ok å drikke noen super vin, altså! :) 

Anonymkode: cb5c0...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seks uker etter fødsel 

Anonymkode: 85581...a53

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Seks uker etter fødsel 

Anonymkode: 85581...a53

* seks uker etter termin :) Om man føder før tiden bør man vente lenger pga babyens lever og modenhet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du er glad i sprudlevin, så anbefaler jeg oddbirds Blanc de Blancs. Den er alkoholfri og smaker akkurat som alkoholholdige viner. Ellers er det rett som det skrives over her, minst seks uker etter fødsel, evt termin om du føder før tida, kan du drikke alkohol. 

Anonymkode: f2a9d...cf5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Om du er glad i sprudlevin, så anbefaler jeg oddbirds Blanc de Blancs. Den er alkoholfri og smaker akkurat som alkoholholdige viner. Ellers er det rett som det skrives over her, minst seks uker etter fødsel, evt termin om du føder før tida, kan du drikke alkohol. 

Man tror at den gjør det etter man har drukket alkoholfritt etter en stund, men gjør egentlig ikke det 😅 Jeg er 4 mnd nå. Har hendt jeg har tatt en halv slurk av samboers vin for å smake, det er en helt annen verden! Savner et godt glass rødvin, der finnes det ingen erstatning. 

Anonymkode: f2d71...e19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg savnet ulike typer pålegg da jeg var gravid, ikke noe glad i alkohol. Brukte å tenke på den lille prosentandelen av livet mitt jeg ikke får spise akkurat det jeg vil og at det er best for både barnet og meg, da blir det liksom bare et ikke-tema ☺️

Anonymkode: 90205...58e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg savnet ulike typer pålegg da jeg var gravid, ikke noe glad i alkohol. Brukte å tenke på den lille prosentandelen av livet mitt jeg ikke får spise akkurat det jeg vil og at det er best for både barnet og meg, da blir det liksom bare et ikke-tema ☺️

Anonymkode: 90205...58e

Så fint for deg da. Jeg spurte bare om når det kan være aktuelt å drikke et glass ETTER fødsel. 

• Liker 15
Gjest Hottentått
Skrevet

Så fint for deg da. Jeg spurte bare om når det kan være aktuelt å drikke et glass ETTER fødsel. 

Får satse på at du får fokuset over på noe annet når babyen din er født ☺️ 

AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt. Du bør ha fått melkeproduksjonen godt etablert og det kan ta tid for enkelte. Jeg brukte to måneder før det var såpass etablert at jeg kunne pumpe og gi på flaske uten at det ble trøbbel. Noen barn har desverre dårlig sugeteknikk, andre god.

Anonymkode: 5beb8...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hottentått said:

Får satse på at du får fokuset over på noe annet når babyen din er født ☺️ 

Hva i alle dager er det for slags svar? Hva er galt med folk her inne?

Anonymkode: b3d19...e08

• Liker 25
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er individuelt. Du bør ha fått melkeproduksjonen godt etablert og det kan ta tid for enkelte. Jeg brukte to måneder før det var såpass etablert at jeg kunne pumpe og gi på flaske uten at det ble trøbbel. Noen barn har desverre dårlig sugeteknikk, andre god.

Anonymkode: 5beb8...ece

De fleste barna har naturlig god sugeteknikk, men mødre har utfordringer med amming grunnet str på bryst, nippel, erfaring, smerter osv. 

Anonymkode: 6a2d2...b97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ikke vært her så lenge? 😅 det der er ingenting mot hva folk kan lire ut av seg her 

Anonymkode: 5763e...ddb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, det gjør den ikke. 

I mange land nytes alkohol i moderate mengder ganske tidlig, men i Norge er rådet som nevnt over seks uker. 

For min del fikk vi ikke til amming og jeg måtte spe på med erstatning helt fra starten, så jeg tok et glass vin før seks uker med god samvittighet.

Det er jeg glad for, fordi senere fikk jeg ikke tid. 😅

Anonymkode: 4b0c9...a84

• Liker 3
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det lurer jeg på også. Jeg kan ikke fatte og begripe at det er alkohol som opptar folk når de venter barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...