Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alltid lurt litt på det. Noen sier dem tjener bra mens andre sier dem tjener lite. 
Noen som jobber på havet her? 

Anonymkode: c74fc...419

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau?

Anonymkode: 2833c...c0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 8a4c8...23e

Skrevet

De tjener fra 3 til 5 sjøstjerner :pirat:

Skrevet

Spørsmålet ditt er litt vagt. 
Sjømenn er bare et samlet begrepet om folk som jobber på havet. Det kan være alt fra matroser, fiskere, kokker til dekksoffiserer. 

Generelt tjener sjømenn godt over gjennomsnittet i Norge. Iallfall dekksoffiserer, typ styrmenn og kapteiner. En god venn av meg er kaptein i rederiet Color Line og han tjener litt over 1 million i året. 
Også hørt at matroser tjener ganske bra. 
Da jeg var i Tromsø for noen år siden kom jeg i kontakt med en fisker. Han kjørte søren meg en heftig Audi R8 v10+. Det sier litt om lønnsnivået. 

Virker som at sjømenn tjener bra!!  
Er ikke for alle da. Du må være glad i havet og den maritime sektoren, du må se på det som en livsstil. ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alltid lurt litt på det. Noen sier dem tjener bra mens andre sier dem tjener lite. 
Noen som jobber på havet her? 

Anonymkode: c74fc...419

Jeg holdt på med en fisker i et halvt år, han tjente alt fra 700.000 til halvanne. Men var mye dårlige perioder, der det ble mye verkstedtid. Da tjente de ingenting. Dessuten får de ikke utbetalt i mnd, kun halvåret. Når det er sagt så et nok han den mest gjerrige mannen jeg har vært borti. 😂😉 kvinne 34

Anonymkode: 37e7f...c1f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Historisk sett regner sjømenn lønna si etter hvor mange prostituerte de kunne kjøpe i byen Rio i Brasil. Husker bestefaren min sa at han tjente 12 Rio-horer i måneden som sjømann.

Anonymkode: 70bc7...878

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjømenn har seg med mange damer når de står noen dager på fastland. De lever livet på en helt annen måte. Så ts, hvis du leter etter kjærligheten er ikke dette noe å anbefale. 

Skrevet

Vel... Hva tjener man på å jobbe i kommunen?

Hvor mye man tjener på sjøen kommer an på hvilken stilling man har. Det er stor forskjell på renholdspersonell, kokker, underordnede med og uten fagbrev, lavere og høyere offiserer. Videre avhenger lønnen av hvilket rederi man jobber i og i hvilken type fart: Fiske, lokalfart (ferge), kystfart, utenriksfart, offshore etc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjømenn har seg med mange damer når de står noen dager på fastland. De lever livet på en helt annen måte. Så ts, hvis du leter etter kjærligheten er ikke dette noe å anbefale. 

Du har lest for mange kioskromaner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter ikke sjømenn lenger, det heter sjøperson..

Er det virkelig så vanskelig å ta hensyn TS?

Anonymkode: 6a120...79d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det heter fortsatt sjømenn.. ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det gjør det så aldeles ikke. Både Sjømannskirken, Sjømannsforeningene og Sjømannsforbundet lever i beste velgående, sammen med titlene Styrmann, Båtsmann og Motormann mfl.

Ordet sjømann er forøvrig ikke en tittel, det er bare en samlebetegnelse på folk som jobber på sjøen.

Hilsen kvinne, og sjømann.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg holdt på med en fisker i et halvt år, han tjente alt fra 700.000 til halvanne. Men var mye dårlige perioder, der det ble mye verkstedtid. Da tjente de ingenting. Dessuten får de ikke utbetalt i mnd, kun halvåret. Når det er sagt så et nok han den mest gjerrige mannen jeg har vært borti. 😂😉 kvinne 34

Halvanne? Hva mener du her?

Anonymkode: d640a...a14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tror du? Bruk fantasien hvis du har.

Anonymkode: 19b61...ca7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (10 minutter siden):

Nei, det gjør det så aldeles ikke. Både Sjømannskirken, Sjømannsforeningene og Sjømannsforbundet lever i beste velgående, sammen med titlene Styrmann, Båtsmann og Motormann mfl.

Ordet sjømann er forøvrig ikke en tittel, det er bare en samlebetegnelse på folk som jobber på sjøen.

Vel, vi er allerede i gang med å få endret det så det er like greit og begynne kalle det sjøperson, båtsperson, styringsperson, motoroperatør. Det koster virkelig ikke så mye energi å tenke seg om 2 ganger før man sier noe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, vi er allerede i gang med å få endret det så det er like greit og begynne kalle det sjøperson, båtsperson, styringsperson, motoroperatør. Det koster virkelig ikke så mye energi å tenke seg om 2 ganger før man sier noe.

Det vil være diskriminering mot de som ikke identifiserer seg som person.

Anonymkode: 19b61...ca7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rågjetter her, men jeg tipper h*n mener halvannen million.

Det er 15 år siden jeg jobbet med søknader, der folk oppga inntekten sin, men der kunne 18-19 år gamle fiskere tjene 800 000 i året. For så lenge siden... de tjener nok det dobbelte nå til dags. 

Anonymkode: 75b62...9ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok forskjellig fra båt til båt. Jeg var sammen med en fisker før, han hadde ca 200 000 i måneden. 

Anonymkode: 4179c...3c7

AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (17 minutter siden):

Feil. Det heter sjøperson

Anonymkode: e6dee...b9c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...