AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg har permisjon fra jobb. Ønsker ikke å legge ut om årsakene til det, og det er uansett ikke relevant for spørsmålet mitt. Men, jeg synes hverdagen min er tung og jeg ønsker å ha noe annet å fokusere på. Min hjerne er skapt sånn at jeg slapper av når jeg jobber og derfor vurderer jeg å ta et enkeltemne for å ha noe annet å fokusere på. Eneste problemet er at jeg har ingen muligheter til å møte til obligatoriske forelesninger eller samlinger. Jeg kan klare å møte én dag til eksamen, men ikke hvis jeg må reise vekk fra Oslo (hvor jeg bor). Det er åtte år siden jeg sist studerte, og jeg regner med at det har skjedd en del endringer når det gjelder bruk av digitale verktøy i akademia siden det. Særlig nå etter pandemien. Så lurer på om det kanskje er mulig å ta enkeltemner helt uten å måtte møte opp, og bare levere inn oppgaver digitalt eller ta hjemmeeksamen? Hvilke høyskoler/universitet er gode på å tilby digitale løsninger? Er det noen som kan anbefale OK enkeltemner uten obligatorisk oppmøte? Anonymkode: 56762...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Del Skrevet 1. juli 2022 Høyskolen Kristiania. Alt individuelt nettbasert, også eksamen i mange enkeltemner. Anonymkode: 307c5...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg har tatt flere enkeltemner på UiO uten obligatorisk oppmøte. Sjekk emnesidene for fag du syntes virker interessante og se om det er obligatorisk oppmøte eller gruppeoppgaver. Anonymkode: 511ce...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg tar et årsstudie ved Nord Universitet, ingen obligatorisk oppmøte, eksamen hjemme. Anonymkode: 838d2...ac6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Del Skrevet 2. juli 2022 Ved UiT har det meste vært digitalt de siste årene, men vet ikke om det fortsetter sånn fremover. Anonymkode: 4089f...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 2. juli 2022 #6 Del Skrevet 2. juli 2022 Det er en del av dem, men hva som er aktuelt for deg kommer jo an på dine interesser og evner. Gå inn på nettsiden til de ulike studiestedene og se på nettstudier, så finner du det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Del Skrevet 2. juli 2022 På UiO er det mulig å melde seg til enkeltemner i August https://www.uio.no/studier/opptak/enkeltemner/ Men du vet heller ikke før da hvile emner som er tilgjengelig. Ved NTNU kan du være privatist, da tar du kun eksamen, så om det er hjemmeeksamen vil det jo fungere for deg, men ser de ikke har oppdatert hvilke emner de tilbyr neste studieår https://www.ntnu.no/studier/opptak/eksamensadgang_privatist Høgskulen i Volda har en del nettbasert mot en liten sum, eksempelvis Offentlig rett https://www.hivolda.no/studietilbod/offentleg-rett-1/haust Kjenner flere som har tatt emner derfra, og de er veldig fornøyde. Da foregår alt over nett. Flere av emnene har løpende opptak, så verdt å sjekke ut. UiT har og noen nettbaserte emner, men søknadsfristen der var 1 juni for høstsemesteret. Anonymkode: 6a552...71f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 2. juli 2022 #8 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tar et årsstudie ved Nord Universitet, ingen obligatorisk oppmøte, eksamen hjemme. Anonymkode: 838d2...ac6 Så det er mulig å ta hjemme eksamen så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Del Skrevet 2. juli 2022 Kom på et kurs til siden Nord Universitet blir nevnt, nemlig at de tilbyr nettbasert studie i fugletitting https://www.nord.no/no/studier/birdid-wp Det kjenner jeg også en del som har tatt, og er du glad i natur og friluftsliv er det visstnok veldig morsomt. Da jeg studerte var det mange Siv.ing.studenter som tok dette når de var forsinket i graden sin, de som sto var de som var turglade. Der studerer du på egenhendig etter gitte oppgaver, og melder deg opp til eksamen enten på høst eller vår. Ser fristen for høsten er 1 november. Anonymkode: 6a552...71f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Del Skrevet 2. juli 2022 Det kommer jo an på interessene dine, og om du vil bruke penger på dette? Nettstudier kan være dyrt, men finnes mange der det kun er semesteravgift også. https://www.hivolda.no/studietilbod/ernaering-og-fysisk-aktivitet/haust-var Anonymkode: 38008...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå