AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Er 32 og har nå utsatt hele IVF-prosessen fordi jeg er så redd for å bli gravid + kvalm over lengre tid. Var syk som barn og den følelsen av å være kvalm og ikke vite når det skal gå over er et skikkelig traume for meg, får angst og panikk de få gangene jeg er kvalm nå i voksen alder. Takler både heftig migrene og menssmerter og andre diverse smerter men akkurat kvalme er jeg livredd for. Noen tips eller råd? Anonymkode: cfab1...d26 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Forstår deg så godt!! Jeg har emetofobi (forbi for kvalme/oppkast fra både meg selv og andre) og har utsatt prosjekt å få barn til et stykke ut i 30-årene selv. Er dypt bekymret for hvordan jeg vil reagere når barnet tar med seg omgangssyke hjem fra bhg. Vi valgte likevel å få barn, en fobi skal jammen ikke få ta fra oss en av livets største gleder! Jeg er nå gravid i 3. trimester og kjenner at dette skal gå bedre enn fryktet. Nå har jeg vært veldig heldig som har vært lite kvalm i svangerskapet, men den kvalmen som har vært har gått helt fint! Tenker at kvalme for å bære frem barnet mitt er noe annet enn sykdomskvalme. Du kommer igjennom, men det koster litt ekstra av oss som må kjempe mot egne frykter underveis 😉 Anonymkode: f162d...131 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Hjelper det at du ved en graviditet vet årsaken og vet at det går over til slutt, senest fødselen liksom? Anonymkode: a899f...7a9 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Er det dette du frykter mest med graviditeten så er det kanskje greit å hoppe over det. Anonymkode: d3c2c...b39 2
Sofakona Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Det er jo ikke sikkert du blir kvalm. Jeg har født 2 barn og innimellom vært små kvalm..men ikke verre en at du lever med det og tar litt ingefær. Det er jo mye annet en kvalme som kan skje i graviditeten...vondt rygg, vondt bekken etc. Det finnes jo mye som kan hjelpe mot kvalme idag, men det går jo ofte over..enten etter noen mnd...eller etter 9 mnd. Dette er jo et valg du må ta... kvalme og bli mor..eller ikke. Ellers så kan du jo adoptert
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 Det finnes trygge medisiner mot svangerskapskvalme som du kan ta Anonymkode: f83b6...958
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 Jeg hadde dessverre kvalme hele tiden da jeg var gravid, var et helvete å gå igjennom. Vært gravid 2 ganger etter det og men har tatt abort. Men kjente kvalmen kom kjapt begge gangene. Kanskje er du heldig og slipper lite kvalme. Og en kan få kvalmetabletter hos legen. Anonymkode: 75834...f87
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Ikke alle er kvalme. Ca 20 % er ikke det. Jeg var aldri kval gjennom svangerskapet. Anonymkode: 31c46...5c6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Jeg var noe uvel i noen uker av graviditeten, men ikke ordentlig kvalm og aldri hatt behov for å kaste opp. Anonymkode: b67fe...66c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er 32 og har nå utsatt hele IVF-prosessen fordi jeg er så redd for å bli gravid + kvalm over lengre tid. Var syk som barn og den følelsen av å være kvalm og ikke vite når det skal gå over er et skikkelig traume for meg, får angst og panikk de få gangene jeg er kvalm nå i voksen alder. Takler både heftig migrene og menssmerter og andre diverse smerter men akkurat kvalme er jeg livredd for. Noen tips eller råd? Anonymkode: cfab1...d26 Det var jeg også. Ble ikke kvalm en eneste dag! Så jeg gikk bare rundt og gruet meg dag for dag, alle sa «bare vent», men ingenting skjedde Ingen tips eller råd, men det er faktisk ikke slik at du må bli kvalm i graviditeten. Anonymkode: b3fc2...9ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå