AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Jeg er prediabetisk (PCOS) og skal snart begynne på Metformin, som jeg har hentet ut på apoteket. Har noen spørsmål legen ikke kunne svare på, så jeg spør her: 1: Er det smør på flest å både gjøre IF og ta Metformin? Har lest at de gjør mye av det samme for kroppen, men det kan jo være både bra og dårlig å gjøre begge. 2: Jeg trener regelmessig, og enkelte som forsker på Metformin hevder at man ikke skal trene de dagene man tar det, fordi man ikke vil ha like mye muskelvekst og utholdenhet. Sånt driter jo jeg i, jeg vil ikke bli en stor, bøff gym-dude. Er det noen andre grunner til å ikke trene på Metformin? Jeg er interessert i både personlige erfaringer og forskning! Anonymkode: 34f8d...702
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 IF er nok et mye kraftigere verktøy enn metformin. Og ikke minst sannsynligvis mindre bivirkninger. Helsemessig har begge mulige fordeler, men metformin har også noen negativer (kan føre til mangel av et vitamin, husker ikke hvilket dessverre). På IF kommer det mer og mer forskning som støtter helsefordelene. Men folk er ulike, noen synes IF er dritstress og opplever null bivirkninger av metformin, mens andre blir kjempedårlige av metformin og kommer seg aldri opp på full dose. Og noen synes IF er kjempegreit og en befrielse. Anonymkode: 0e7a3...371
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er prediabetisk (PCOS) og skal snart begynne på Metformin, som jeg har hentet ut på apoteket. Har noen spørsmål legen ikke kunne svare på, så jeg spør her: 1: Er det smør på flest å både gjøre IF og ta Metformin? Har lest at de gjør mye av det samme for kroppen, men det kan jo være både bra og dårlig å gjøre begge. 2: Jeg trener regelmessig, og enkelte som forsker på Metformin hevder at man ikke skal trene de dagene man tar det, fordi man ikke vil ha like mye muskelvekst og utholdenhet. Sånt driter jo jeg i, jeg vil ikke bli en stor, bøff gym-dude. Er det noen andre grunner til å ikke trene på Metformin? Jeg er interessert i både personlige erfaringer og forskning! Anonymkode: 34f8d...702 Metaformin er tabletter jeg tar daglig ( dia 2 ) og viss jeg skulle ikke trent nå jeg tar dem får jeg aldri trent. Først gang jeg har hørt det. Hvor fikk du den info? Anonymkode: 05625...a60
jabx Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 17.32): IF er nok et mye kraftigere verktøy enn metformin. Og ikke minst sannsynligvis mindre bivirkninger. Feil. Fasting er kun en måte å begrense kalorier på. De gunstige helseeffektene av fasting kommer ikke av selve fastingen, men av at kaloriinntaket begrenses.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå