AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Jeg er deltidsansatt i en matbutikk og får vaktlisten ca to dager før en ny uke. Kan ha en fridag midt i uka, men jobbe lørdag - sånn har det vært i ett år nå at jeg aldri har hatt en ordentlig helg. Kjenner jeg er litt lei og bare lurer på hva slags rettigheter man egentlig har som deltidsansatt/tilkalling, kan jeg i teorien f eks si at «neste uke kan jeg ikke jobbe, for da skal jeg reise bort en ukes tid?» Har ikke råd til å reise nå i ferien, men kunne tenke meg å reise til høsten.. så lurer på hvor strengt det er. Anonymkode: d6d27...991
Knirke Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Du kan jo begynne med å spørre den som setter opp vaktlistene...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Det kommer an på; Er du deltidsansatt eller tilkallingsvikar? Hva står i arbeidsavtalen din? En fast stillingsprosent eller 0%? Dersom du kun er tilkallingsvikar kan du takke nei til alle de vaktene du ikke vil ta. Ulempen er at arbeidsgiver heller ikke må tilby deg vakter. Du skal for øvrig ha vaktlister minimum 2 uker i forveien. Anonymkode: a91da...331
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det kommer an på; Er du deltidsansatt eller tilkallingsvikar? Hva står i arbeidsavtalen din? En fast stillingsprosent eller 0%? Dersom du kun er tilkallingsvikar kan du takke nei til alle de vaktene du ikke vil ta. Ulempen er at arbeidsgiver heller ikke må tilby deg vakter. Du skal for øvrig ha vaktlister minimum 2 uker i forveien. Anonymkode: a91da...331 Ser nå at det står tilkalling/ekstrahjelp i kontrakten min, men jobber noen mnd nesten 100%. ts Anonymkode: d6d27...991
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Har du noe timeantall eller stillingsprosent i kontrakten skal du ha arbeidslisten senest 14 dager før. Er du bare tillkallingshjelp kan de gi deg vakter kort tid før. Men du har ikke noe minsteanntall du må jobbe og kan si nei så mye du vil. Men dette må du si ifra om før du får vaktlisten eller rett etter. Lar du det hå litt tid blir det som å godkjenne tildelt vakt. Anonymkode: 78dda...898
Unn9 Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 23.02): Ser nå at det står tilkalling/ekstrahjelp i kontrakten min, men jobber noen mnd nesten 100%. ts Anonymkode: d6d27...991 Hvis du har jobbet nesten 100% I et år, kan du jo spørre om fast stilling tilsvarende det du har jobbet, hvis du ønsker det. Da vil du få faste lørdager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå