Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊 jeg er nyutdannet uten særlig arbeidserfaring, og har fått et tilbud om jobb i kommunen der lønna var 420 000. Jeg ser på fellesforbundet sine sider at startlønn etter treårig bachelor skal være 459 000 kr. Gjelder ikke dette for alle? 

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 38547...55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Det finnes, med visse unntak, ikke minstelønn i Norge.
2. Det er stor forskjell mellom lønn for ulike bachelorutdanninger. Tilbud og etterspørsel, pluss om stillingen også er attraktiv innenfor privat næringsliv har noe å si. 
3. Om du får betalt for bachelorkompetansen din kommer an på hva som kreves i stillingen. 

Det du bør gjøre er å forhandle. Sammenlikn lønnstilbudet du har fått med lønn i tilsvarende stillinger. Fagforeningen din bør kunne gi råd og tips. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elendig...du MÅ stille krav! Minst 500k.

Får jo mer på et lager enn lønna du får.

Anonymkode: 600e9...6fd

AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (53 minutter siden):

1. Det finnes, med visse unntak, ikke minstelønn i Norge.
2. Det er stor forskjell mellom lønn for ulike bachelorutdanninger. Tilbud og etterspørsel, pluss om stillingen også er attraktiv innenfor privat næringsliv har noe å si. 
3. Om du får betalt for bachelorkompetansen din kommer an på hva som kreves i stillingen. 

Det du bør gjøre er å forhandle. Sammenlikn lønnstilbudet du har fått med lønn i tilsvarende stillinger. Fagforeningen din bør kunne gi råd og tips. 

Men fellesforbundet viser til lønnsoppgjøret i KS, som opererer med minste garantilønn. Garantilønn med 3 årig bachelor var 459 000. Trodde dette gjaldt alle kommuner bortsett fra Oslo, som FO skriver... Jaja. Ikke har jeg gode forhandlingskort heller, ettersom jeg verken har erfaring eller videreutdanning. Får vel bare takke og bukke, men må si jeg er skuffet over lønna 🤪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei 😊 jeg er nyutdannet uten særlig arbeidserfaring, og har fått et tilbud om jobb i kommunen der lønna var 420 000. Jeg ser på fellesforbundet sine sider at startlønn etter treårig bachelor skal være 459 000 kr. Gjelder ikke dette for alle? 

Hva bør jeg gjøre? 

Den lønna du fikk tilbudt er dessverre veldig vanlig å få når man er nyutdannet. Har ei venninne som fikk lik startslønn i år etter at hun fullførte en bachelorgrad.

Anonymkode: e0922...563

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha fått tilbud etter gammel tariff? Ny tariff ble fremforhandlet med virkning fra 1.mai, men har vært på uravstemming. Det vil bli etterbetalt når tariffen iverksettes.

Anonymkode: 58855...4e8

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags stilling er det? I kommunen vår varierer det fra stilling til stilling hva man får utbetalt. 

Anonymkode: 90b20...6e3

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Endret av spegel
Beklager, svarte i feil tråd.
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 16.59):

Hva bør jeg gjøre? 

Jeg har ikke bachelor og har nylig startet i kommunen, fikk 485000.

Anonymkode: d9485...11e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i kommunen selv i fjor, med en bachelorgrad fra 2020, men har også en del erfaring - vel og merke fra andre yrker. Startlønn på 610'.

Så jo, det varierer helt klart ut ifra hvilken retning man har grad innenfor.

Anonymkode: 06a6c...fe8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...