Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊 jeg er nyutdannet uten særlig arbeidserfaring, og har fått et tilbud om jobb i kommunen der lønna var 420 000. Jeg ser på fellesforbundet sine sider at startlønn etter treårig bachelor skal være 459 000 kr. Gjelder ikke dette for alle? 

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 38547...55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Det finnes, med visse unntak, ikke minstelønn i Norge.
2. Det er stor forskjell mellom lønn for ulike bachelorutdanninger. Tilbud og etterspørsel, pluss om stillingen også er attraktiv innenfor privat næringsliv har noe å si. 
3. Om du får betalt for bachelorkompetansen din kommer an på hva som kreves i stillingen. 

Det du bør gjøre er å forhandle. Sammenlikn lønnstilbudet du har fått med lønn i tilsvarende stillinger. Fagforeningen din bør kunne gi råd og tips. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elendig...du MÅ stille krav! Minst 500k.

Får jo mer på et lager enn lønna du får.

Anonymkode: 600e9...6fd

AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (53 minutter siden):

1. Det finnes, med visse unntak, ikke minstelønn i Norge.
2. Det er stor forskjell mellom lønn for ulike bachelorutdanninger. Tilbud og etterspørsel, pluss om stillingen også er attraktiv innenfor privat næringsliv har noe å si. 
3. Om du får betalt for bachelorkompetansen din kommer an på hva som kreves i stillingen. 

Det du bør gjøre er å forhandle. Sammenlikn lønnstilbudet du har fått med lønn i tilsvarende stillinger. Fagforeningen din bør kunne gi råd og tips. 

Men fellesforbundet viser til lønnsoppgjøret i KS, som opererer med minste garantilønn. Garantilønn med 3 årig bachelor var 459 000. Trodde dette gjaldt alle kommuner bortsett fra Oslo, som FO skriver... Jaja. Ikke har jeg gode forhandlingskort heller, ettersom jeg verken har erfaring eller videreutdanning. Får vel bare takke og bukke, men må si jeg er skuffet over lønna 🤪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):