Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på knekkebrødkur i tre måneder nå og jeg går ikke ned i vekt. Jeg er så innmari sulten. Jeg er veldig lei av knekkebrød. Er det noen som har gått ned på denne kuren?

Anonymkode: bcbd4...946

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg spiser litt flere knekkebrød enn jeg skal. Er så fryktelig sulten. Plagsomt sulten.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gikk ned med denne kuren, men holdt på lenge. Så ikke gi deg ennå.

Jeg spiste ikke knekkebrød hele tiden altså, men ofte til frokost og kvelds. Kjørte også faste fra kveldsmat til lunsj i ett-tiden (er alltid så sulten på kvelden, men lettere å kutte frokosten).

Anonymkode: 2f87d...948

AnonymBruker
Skrevet

Da går du jo ikke på knekkebrødkuren. Du må regne ut hvor mange kalorier som gir deg kaloriunderskudd og spise så mange knekkebrød at du ikke går i overskudd. Fordel de på små, hyppige måltid med maks tre timers mellomrom. Drikk gjerne en halv liter vann til.

Meningsløs å følge en kur når du likevel spiser for mye av den. For å gå ned i vekt kommer du ikke unna å måtte kjenne på en sultfølelse. Spesielt om kvelden. Når det murrer litt i magen må du bare tenke at nå tar kroppen litt av magefettet i stedet for maten du har lyst til å stappe i deg.

Anonymkode: e574b...72a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bli litt venn med sultfølelsen er mitt råd. Og kanskje ikke knekkebrødkur er riktig for deg? Ser mange som ikke tåler sult sverger til lavkarbo, fordi det muligens metter litt mer. Last ned Lifesum og før inn alt du spiser, prøv å legg deg på ca 1500kcal daglig. Fokuser på mye proteinrik mat.

Anonymkode: 4ac8a...72c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis heller mat som er mettende. Har aldri hørt om noen som varig har holdt noen vekt nedgang i sjakk etter knekkebrød kur. Kun en kort periode for så å legge på seg mer enn startpunktet 

Anonymkode: 3a193...505

• Liker 2
Skrevet

Knekkebrød er brød med mindre vann. Med mindre du går for frøknekkebrød uten korn. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser heller musli enn knekkebrød, det holder meg mett lenge og jeg blir ikke dødsulten lenger, spise derfor også mindre søtt. Nå skal det sies at jeg også trener 4 ganger i uka og går mye i løpet av en dag. Begynte med det etter jul da jeg var lei svangerskapsvekt og er gått ned 5 kg og har gått fra en m/l til en s. 

Jeg spiser musli hver morgen, en proteinrik middag uten mye saus, og musli eller yoghurt til kvelden. Av yoghurt velger jeg aktive med ekstra protein. Fokuset mitt er derfor å få i meg nok protein både for å bygge muskler og fordi det metter bedre.

Anonymkode: 49e41...3ee

AnonymBruker
Skrevet

Den fungerte fint for meg. Gikk ned 6 kg første mnd, så økte jeg litt matinntak etter det. Skulle ned ca 10 kg. 

Anonymkode: c4280...24e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på knekkebrødkuren en periode, og første tiden var ganske hard. Men etter noen dager/en uke så vendte magen seg til det lave kaloriinntaket og det gikk lettere. Men jeg spiste alltid en Yoplait og masse grønnsaker til hvert måltid, det mettet mye. Grønnsaker og hummus gikk det og endel av, ofte på kvelden. Ellers spiste jeg mer frukt enn det som var tillatt og. Det viktigste er å IKKE spise mer knekkebrød enn det som er tillat.

Jeg tenker å gå i gang med dette igjen snart. Nettopp hjemme fra ferie, men er syk.

Anonymkode: 69089...2b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 16.59):

Jeg har gått på knekkebrødkur i tre måneder nå og jeg går ikke ned i vekt. Jeg er så innmari sulten. Jeg er veldig lei av knekkebrød. Er det noen som har gått ned på denne kuren?

Du kan spise hva som helst og gå ned i vekt, så lenge du inntar færre kalorier enn du forbrenner.

Hva er poenget med å pine seg med å sulte seg og spise kjedelig mat, når du egentlig bare trenger å sørge for å innta færre kalorier enn du forbrenner? Du kan i teorien kun spise sukker og fortsatt gå ned i vekt så lenge kaloriinntaket fra sukkeret er lavt nok.

Men det beste er nok å spise mat med lavere kaloritetthet, for da fyller det opp magen bedre og man får mindre sultfølelse. Man kan også la være å ligge i for stort kaloriunderskudd. Da slipper man også å gå rundt og sulte.

Knekkebrødkur høres ut som rent vås. Det gjør ingenting vanlig kaloribegrensning ikke ville gjort.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 10.40):

Jeg gikk på knekkebrødkuren en periode, og første tiden var ganske hard. Men etter noen dager/en uke så vendte magen seg til det lave kaloriinntaket og det gikk lettere. Men jeg spiste alltid en Yoplait og masse grønnsaker til hvert måltid, det mettet mye. Grønnsaker og hummus gikk det og endel av, ofte på kvelden. Ellers spiste jeg mer frukt enn det som var tillatt og. Det viktigste er å IKKE spise mer knekkebrød enn det som er tillat.

Jeg tenker å gå i gang med dette igjen snart. Nettopp hjemme fra ferie, men er syk.

Anonymkode: 69089...2b0

Hvorfor gå i gang med dette tullet? Sørg heller for å spise god, sunn mat, og ligge i et lite kaloriunderskudd.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke knekkebrød er det snakk om?

Anonymkode: 4ac8a...72c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kaste bort tid med å lide seg igjennom meningsløse, usunne "kurer"? Det eneste du oppnår er sult, skamfølelse, påfølgende overspising og i beste fall en veldig midlertidig og veldig liten vektnedgang (som selvsagt ikke kommer til å vare). At du gidder...

Anonymkode: d7d11...71e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...