AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 hvorfor er det så mye transehat? Kan vi ikke alle bare kommer overens, nå var pride forrige måned burde ikke det ha bidratt til mer aksept blant alle? så kom terroren for kun en uke siden, hva skal egentlig til for at vi alle bare kan leve i harmoni? trans, cis whatever vi er mennesker alle sammen 🌈 Anonymkode: 85a8e...1c9 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Tror det handler litt om fremmedhat, å så tror jeg veldig mange bare har en gut reaction om å mislike ting de ikke forstår. Beste argumentet er at "kvinner må få være trygge på offentlig toaletter". Det argumentet synes jeg beviser ekstra godt hvorfor det er en tåpelig tankerekke. For om bare "kvinner" skulle få gått inn der, så åpner man opp for å diskriminere mot kvinner som ikke presenterer seg feminint nok, og så må jo trans-menn komme tilbake til kvinnetoalettet da? Om vi skal følge samme logikken ? Og så tror jeg at en god del boomers oppriktig tenker at deres mening betyr fryktelig mye og at det er viktig å være "samfunnskritisk" for alt som ikke er "normal" for de. Anonymkode: 81576...627 9 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror det handler litt om fremmedhat, å så tror jeg veldig mange bare har en gut reaction om å mislike ting de ikke forstår. Beste argumentet er at "kvinner må få være trygge på offentlig toaletter". Det argumentet synes jeg beviser ekstra godt hvorfor det er en tåpelig tankerekke. For om bare "kvinner" skulle få gått inn der, så åpner man opp for å diskriminere mot kvinner som ikke presenterer seg feminint nok, og så må jo trans-menn komme tilbake til kvinnetoalettet da? Om vi skal følge samme logikken ? Og så tror jeg at en god del boomers oppriktig tenker at deres mening betyr fryktelig mye og at det er viktig å være "samfunnskritisk" for alt som ikke er "normal" for de. Anonymkode: 81576...627 Ja, jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig å forstå, menn som tiltrekkes menn, damer som tiltrekkes damer, menn blir tiltrukket av transer, transer blir tiltrukket av kvinner, menn blir kvinner, kvinner blir menn, noen bytter litt på, skader det noen?. Skjønner bare ikke all fiendtligheten som er i på SOME om dagen!. trist er det.. Når skal vi lære aksept for hverandre for den man er.. Anonymkode: 85a8e...1c9 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Jeg tror det bunner ut i uvitenhet som igjen avler frykt. Pluss at det er mange her som synser om ting de ikke har peiling på. Tviler på at kvinneguiden representerer befolkningen. På min arbeidsplass er det masse kvinner. Jeg overhørte en samtale om kvinneguiden og det var stort sett hånlig latter over hele nettstedet. Jeg liker meg her, på en underlig måte så jeg holdt klukkelig kjeft. Anonymkode: 209d0...84c 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Jeg tenker at trans ikke er sidestilt med seksuell legning. Min datter og kone ville sluttet å gå i svømmehallen dersom det begynte å dukke opp peniser i dusjen uansett hvor entusiastisk den dype røsten skal fortelle om at alt dette egentlig henger på en kvinne. Dette med kjønnstransisjon er problematisk da man snakker om svært unge mennesker som vil ha det gjort før pubertet og da i en tid hvor mange sliter med kroppsbildet og irreversible kroppsinngrep er problematiske. https://angelusnews.com/news/life-family/gender-transition-regret-deserves-a-voice-says-former-patient/ Transkvinner ønsker også å delta som kvinne på sportsarrangementer selv om man har gjennomgått pubertet som mann og har en annen kroppsbygning. Selv om man reduserer muskelmasse og tar hormonterapi, så reverseres ikke puberteten. Jeg er godt klar over både diversiteten i biologi og at kromosomer for det første ikke bare finnes i XX og XY, men at de også ikke alltid uttrykkes kjønnstypisk. Jeg er videre klar over at i 1 av 1500-2500 fødsler, så er kjønnsorganene såpass avvikende at en det søkes medisinsk rådgivning og at man derfor kan begynne å snakke om at det å være kjønnsatypisk er sammenlignbart på verdensbasis med f.eks forekomst av rødt hår. Og selv med alt dette har jeg fremdeles ikke noe imot transpersoner og ville støttet mitt eget barn gjennom en slik prosess. Men jeg ville ikke gått og veivet med karakteristikker som "transfobisk", "transhat" når diskusjonen pågår. Homofili og lesbiske handler om hva de gjør i sin husholdning, hvem de forelsker seg i, hvem de gifter seg med med og hva de gjør på soverommet. Altså ting som ikke angår meg. Anonymkode: 9a300...7af 17 1 10
SinfulBby Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 Tror mange syns det er slitsomt å forholde seg til alt det «nye». Å mange av dem har krav om å bli kalt «sånn og sånn» og ikke «det og det». Man kan jo bli forvirra av mindre.. og påvirkning av barn å unge er nærmest påtvunget som om det er en selvfølge at alle er født i feil kropp?-er virkelig inne i krenketidens alder her nå å alle må passe seg for hva de sier å gjør, å bane vei for alle disse «nye» landsmennene våre. (Sorry kjønnsrelatert ord her). -som skriker å krever ditt å datt! Tror ikke folk generelt har så mye mot om naboen er homofil eller liker å gå i kjole på kveldstid. Tror det handler mere om at en gruppe mennesker krever mye å tar mye oppmerksomhet. Se på oss vi er så hatet.. osv. Går liksom i 100, og over stokk og stein her. Meningen bak alt bare drukner i hele det regnbue opplegget.. Mange av mine homofile venner liker ikke pride av div årsaker. Er pride blitt en greie som har gått forbi bare homofili og lesbiske(?) å når «love ikke kjenner noen grenser» kan det fort bikke over.. man skal få elske hvem man vil osv.. skumle greier som utvikler seg der når voksne mener de har rett å elske mindreårige å gjemmer seg under regnbuen. Så kvalmt.. det er mye av grunnene tror jeg.. ting bare tar helt av.. -jeg er selv for at alle skal være den de er å kunne bli elsket! Men dessverre så finnes d ingen nyanser i det her samfunnet. Enten er man for pride eller i mot. Sier man noe, en minste lille ting man reagerer på ja «fuck meg» og meningene mine.. som om bare fordi du står «bak» regnbuen så er alt lov alt er greit å man kan kreve det man vil av samfunnet, ellers er det noe veldig galt, å det får man skrike høyt om? Er ikke BARE de skeive og ikke binære osv som har en «say» i dette! Hva med alle foreldre som har små barn i det landet her? Hvor d ikke holder å si, jenta mi jeg er glad i deg uansett om du er sammen med en dame eller en mann når du blir voksen, eller ok du vil ha på caps å ha gutteklær.. men Neida det blir først nok når de har fått tredd priseflagget nedover øra, får ett eget pride fag på skolen å fellesgarderober, og HELST skal barnet lure på hvorfor det ikke føler seg født i feil kropp.. for det å være født i feil kropp, det skal nemlig bli den nye normalen.. det skal disse små barna vokse opp i å inn i. Å godta noe er ikke d samme som å lede ett barn inn i ett tankesett å en normalisering som overskygger det å være det man er om d det så er skeiv, intetkjønn eller faktisk bare jente født i jentekropp og fornøyd med det.. men bare rett å slett godta så enkelt som det uten en nærmest diktert tilnærming.. 17 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 Der kom den igjen, nakne transkvinner som vifter med penisen sin og skaper ubehag. Perfekt! Når skal dere innse at dette er er hverken normen eller et stort problem? Jeg kjenner transkvinner som enda ikke har fått vaginaplastikk. De er faktisk livredd for å vise frem penisen sin. Noen har sågar på listen sin at noe av det de gleder seg til, er å kunne gå i svømmehallen igjen. Treningsstudioet går de på, uten å gå i garderoben. Skifter hjemme, kjører dit, trener og drar hjem. Kun fordi de kvier seg for at noen skal se penisen deres. Noen som vet dette? Nei, men det er fordi dere lager skrekkbilder i hodene deres. Anonymkode: 209d0...84c 9
Isambard Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 Jeg tror det er fordi normal uenighet blir stemplet som "hat". 30 4 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Jeg tror ikke det er så mye hat som mange vil ha det til, det er bare det at når det kommer til transedebatten, så er det en av få debatter som ikke er tillatt i samfunnet. Alle andre grupper kan prates om og vitses om, men ikke når det kommer til Pride og transer, blant annet. Da kan man kun åpne munnen om det er for å stikke ut tungen og sleike noen oppretter ryggen. Mange tror dessverre at kritikk=hat. Anonymkode: a8349...935 14 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 Isambard skrev (1 time siden): Jeg tror det er fordi normal uenighet blir stemplet som "hat". DETTE!!! noen skjønner bare ikke hva hat betyr tydeligvis. Anonymkode: 019f2...689 13 2 3
SlemUlv Skrevet 1. juli 2022 #12 Skrevet 1. juli 2022 Det er ikke uenighet eller kritikk, å mene at enkelte mennesker ikke skal få love å eksistere som andre. Jo, det finnes transhat. Mye av det. "For det er ikke biologist grunnlag for....." les nyere biologi takk. 2
Isambard Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 SlemUlv skrev (Akkurat nå): Det er ikke uenighet eller kritikk, å mene at enkelte mennesker ikke skal få love å eksistere som andre. Jo, det finnes transhat. Mye av det. "For det er ikke biologist grunnlag for....." les nyere biologi takk. Du har forsåvidt rett i at noen mener homser og transer ikke skal få eksistere. Det er enkelte høyreekstreme og jihadister som vil drepe homofile. Jeg ser lite av det på KG. 13 3 1
Maleficenta Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hvorfor er det så mye transehat? Kan vi ikke alle bare kommer overens, nå var pride forrige måned burde ikke det ha bidratt til mer aksept blant alle? så kom terroren for kun en uke siden, hva skal egentlig til for at vi alle bare kan leve i harmoni? trans, cis whatever vi er mennesker alle sammen 🌈 Anonymkode: 85a8e...1c9 hat? Man må kunne være kritisk til ting uten at det skal snus til at det er hat vel. 15 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Tror det handler litt om fremmedhat, å så tror jeg veldig mange bare har en gut reaction om å mislike ting de ikke forstår. Beste argumentet er at "kvinner må få være trygge på offentlig toaletter". Det argumentet synes jeg beviser ekstra godt hvorfor det er en tåpelig tankerekke. For om bare "kvinner" skulle få gått inn der, så åpner man opp for å diskriminere mot kvinner som ikke presenterer seg feminint nok, og så må jo trans-menn komme tilbake til kvinnetoalettet da? Om vi skal følge samme logikken ? Og så tror jeg at en god del boomers oppriktig tenker at deres mening betyr fryktelig mye og at det er viktig å være "samfunnskritisk" for alt som ikke er "normal" for de. Anonymkode: 81576...627 Har du penis så har du ikke noe på et kvinnetoalett å gjøre, ok? Hvis denne er fjernet ja, da kan man få bruke det Anonymkode: f5862...318 16 2 1
SlemUlv Skrevet 1. juli 2022 #16 Skrevet 1. juli 2022 Isambard skrev (19 minutter siden): Du har forsåvidt rett i at noen mener homser og transer ikke skal få eksistere. Det er enkelte høyreekstreme og jihadister som vil drepe homofile. Jeg ser lite av det på KG. Det er også helt vanlige mennesker. Og jeg har sett det både her på kg, og i kommentarfeltene utenom.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #17 Skrevet 1. juli 2022 1 minutt siden, SlemUlv said: Det er også helt vanlige mennesker. Og jeg har sett det både her på kg, og i kommentarfeltene utenom. Hvordan vet du at de ikke er høyreekstreme, men "normale"? Anonymkode: a8349...935 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #18 Skrevet 1. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan vet du at de ikke er høyreekstreme, men "normale"? Anonymkode: a8349...935 Høyreekstreme kan vel også være vanlige normale folk? Anonymkode: f5862...318
SlemUlv Skrevet 1. juli 2022 #19 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan vet du at de ikke er høyreekstreme, men "normale"? Anonymkode: a8349...935 Holdningene blir forskjellige. Man trenger ikke drepe dem, skal skal bare ikke få eksistere.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #20 Skrevet 1. juli 2022 Hater ikke transer, men jeg liker dem ikke. Anonymkode: c171e...da7 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå