Gå til innhold

Den nye nettleie modellen. Nå har jeg dusjet, om 1 time kan jeg vaske klær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og etter klesvask er ferdig (tar 3 timer) så kan jeg lage middag. 

jeg er alene tenker på dere småbarnsfamilier som må brukt mye strøm samtidig.

Anonymkode: 104ed...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en kjempegod idé da, nettleien er jo til nettopp fordi vi leier kapasitet på et nett, det koster å vedlikeholde, det er toppen man må dimensjonere etter (altså kostnadene for å bygge og vedlikeholde nettet skalerer med hvor stor toppen er), derfor er det bra og rettferdig at de som legger beslag på mye kapasitet med høye topper betaler mer. Man bør betale proporsjonalt med kostnadene leveransen av strømmen reelt har.

AnonymBruker
Skrevet

Her passer vi på å ikke gjøre noe når elbilen lader, og så kjører vi oppvasken og vaskemaskinen på ulike tidspunkt. Vi er to voksne. Håper å holde oss under 6-7 kwh som maks, har sett i strømappen at vi generelt ligger på maks 3-5 på sommeren.

Anonymkode: 0313d...621

AnonymBruker
Skrevet

Synes den nye modellen fører til mye stress. Prøver å ikke bruke flere elektriske apparater samtidig, men ser at det er et håpløst prosjekt å få kontroll. Plutselig er det varmekabler som slår seg inn. Har ikke helt skjønt når varmtvannstanken er mest aktiv, og ventilasjonssystemet går ho hele tiden. 

Har råd, men synes dette fører til masse ekstra bekymringer for de som allerede har dårlig råd. De som har mye penger bryr seg ikke i det hele tatt og bruker like mye strøm som før, mens de med dårlig råd sparer seg syke. Min erfaring ut fra tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 2ac62...544

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...