origin Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Hei. Jeg har problemer med at det som var 2 små busker/planter har vojstvseg store og overtatt plenen. Jeg husker ikke navnet på den håper noen kan hjelp med å ta kverkenpå den. Evt huske navn. Fikk beklageligvis ikke lastet opp bilde
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Du må prøve å laste opp bilde igjen, ev spør her og se om noen kan svare på hva som er feil med opplastingen. Planter sprer seg på ulike vis, og er det for eksempel parkslirekne eller skvallerkål du har fått i hagen, så er de nesten umulige å utrydde. Det holder ikke å kappe det man ser eller dra dem opp. En eneste liten rotbit igjen i bakken kan være nok til at den vokser opp igjen og sprer seg på nytt. Skvallerkål sprer seg både via rotsystemet og via frø med vinden, hvis jeg husker rett. Så hva har du som vokser uønsket i hagen? Man må nesten vite det for å gi råd. Anonymkode: a3a37...270 1
Million Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 (endret) Det var jeg som postet den ovenfor altså. Aner ikke hvordan det ble AnonymBruker, må ha kommet borti noe 😛 Parkslirekne ser slik ut: Endret 1. juli 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Det er vanskelig for oss andre å huske navnet på den om du ikke kan finne et bilde, eller i det minste komme med en litt mer detaljert beskrivelse. Anonymkode: 33a61...65e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Salt fungerer fint mot uønskede planter, du kan kjøpe saltsekker på felleskjøpet som du strør utover plenen 👍 Anonymkode: 25e55...f67
Million Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Salt fungerer fint mot uønskede planter, du kan kjøpe saltsekker på felleskjøpet som du strør utover plenen 👍 Anonymkode: 25e55...f67 Hva???? Nå må du gi deg! Det er jo et horribelt og skadelig råd å gi til en person om hagen deres! Salt gjør at INGENTING gror der jorden er saltet. Du kan ødelegge jorden for godt. Gress vil heller ikke gro der. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Salt fungerer fint mot uønskede planter, du kan kjøpe saltsekker på felleskjøpet som du strør utover plenen 👍 Anonymkode: 25e55...f67 Da ryker plena i samme slengen, men det visste du kanskje. Prøver du å trolle TS? Anonymkode: 33a61...65e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 Million skrev (2 minutter siden): Hva???? Nå må du gi deg! Det er jo et horribelt og skadelig råd å gi til en person om hagen deres! Salt gjør at INGENTING gror der jorden er saltet. Du kan ødelegge jorden for godt. Gress vil heller ikke gro der. Jeg svarer bare på det ts spurte om, hun ville "ta kverken på en plante som har overtatt hagen" å jeg sa åssen hun kunne gjøre det... Anonymkode: 25e55...f67
Million Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg svarer bare på det ts spurte om, hun ville "ta kverken på en plante som har overtatt hagen" å jeg sa åssen hun kunne gjøre det... Anonymkode: 25e55...f67 Hun ber om hjelp til å kverke DEN planten, ja, ikke alt som gror for bestandig, inkl gresset! 1
Påkrevd Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg svarer bare på det ts spurte om, hun ville "ta kverken på en plante som har overtatt hagen" å jeg sa åssen hun kunne gjøre det... Anonymkode: 25e55...f67 Joda, planten blir kanskje kverka, men…😅 Hvis jeg spør om råd fordi et virus har tatt over kontrollen på PC’n min, så skjønner jeg at å sprenge hele driten vil gjøre susen, men det er altså viruset jeg vil til livs😄 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg svarer bare på det ts spurte om, hun ville "ta kverken på en plante som har overtatt hagen" å jeg sa åssen hun kunne gjøre det... Anonymkode: 25e55...f67 Du gir svar på hvordan man kan kverke hele plenen. Det var IKKE det ts spurte om hvis fu leser en gang til Anonymkode: edc11...37b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #12 Skrevet 1. juli 2022 Million skrev (20 minutter siden): Hun ber om hjelp til å kverke DEN planten, ja, ikke alt som gror for bestandig, inkl gresset! AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du gir svar på hvordan man kan kverke hele plenen. Det var IKKE det ts spurte om hvis fu leser en gang til Anonymkode: edc11...37b Beklager jeg prøvde bare å hjelpe... 😢 Anonymkode: 25e55...f67
Blåjojo Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 Finnes ulike plantevernmidler som fungerer. Snakk med Felleskjøpet. Evt. kontakt en gårdbruker og spør om hjelp.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 Bekjempelse pav parkslirekne https://fagus.no/wp-content/uploads/2017/08/FAGUS-fakta-2010-9-parkslirekne.pdf Anonymkode: 72b3f...a54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå