Gå til innhold

LGBTQ+++++ går alt for langt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg Jobber som deltid på en møteplass for ungdommer.

Har fått med meg at en stor vennegjeng holdt utenfor en gutt fordi han ikke var skeiv 😶 alle i den gjengen var vis skeive er du Cis så er du ikke bra nok!!🤷‍♀️ Dette er da barn på 12 år :( Jeg tok det opp med barna og sa at ledning har ingen betydning for vennskap.

Jeg er skeiv selv og det var veldig tøft å åpne seg. Er glad for at det er lette nå men det går litt for langt nå. Hva synes dere?

Anonymkode: 6bedd...b60

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sant, så er det ytterst sjelden, skeive er mindretallet. Utestengning forekommer i alle typer miljøer, dessverre.

Anonymkode: 2e2cd...431

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er sant, så er det ytterst sjelden, skeive er mindretallet. Utestengning forekommer i alle typer miljøer, dessverre.

Det er ikke så sjelden på de yngre, det stemmer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Jeg Jobber som deltid på en møteplass for ungdommer.

Har fått med meg at en stor vennegjeng holdt utenfor en gutt fordi han ikke var skeiv 😶 alle i den gjengen var vis skeive er du Cis så er du ikke bra nok!!🤷‍♀️ Dette er da barn på 12 år :( Jeg tok det opp med barna og sa at ledning har ingen betydning for vennskap.

Jeg er skeiv selv og det var veldig tøft å åpne seg. Er glad for at det er lette nå men det går litt for langt nå. Hva synes dere?

Tviler på at dette er seriøst. Og det er nok ikke noe som skjer ofte, i så fall.. 

Det er jo mye som er skikkelig galt, med trendene, ekskluderingen og oppførselen - til ungdommen nå(men mye bra, og mange engasjerte også). I hvert fall på grunnskolen. Uten at det egentlig har med LGBT+, å gjøre. Og det har mer med sosiale medier å gjøre, tror jeg. Synes at foreldre er altfor lite strenge, med hva ungene får ha av sosiale medier. Og de klarer ikke å passe på. 

Men, nei, jeg synes ikke at LGBT+ har gått for langt. 

Anonymkode: 75d31...1fe

• Liker 2
Skrevet

Overeksponering og ekkokamre i full blomst.

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn er lettpåvirkelige og henger seg på det som er populært og inn, med det trykket for tiden med Pride og transebevegelsen så er det ikke inn å være hetero eller det kjønnet man er født som lenger. Det å være hetero eller "cis" blir fremstilt som negativt i forhold til det motsatte. 

Anonymkode: 7ac0a...7d7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av min "woke" lillesøster. Det siste vi kranglet om nå var at hun mente at fight club handler om trans. Prøver å si at joda, den handler om endringer, om å kjempe mot seg selv på innsiden osv, men at det handler om kjønnsskifte er hennes egen tolkning, men det er faen meg helt umulig å argumentere mot henne, for da er jeg en TERF...

Anonymkode: 1a9ba...8a9

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å ha høy IQ for å forstå at dette innlegget kun er skrevet for å prøve og lage hat mot det skeive miljøet 

Anonymkode: 9ceca...40b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

LHBT+ på norsk. 

Anonymkode: 469ad...e7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er noen heteroseksuelle så uendelig bekymra for å bli mindretallig i samfunnet egentlig ? 

Er det fordi, dypt innerst innser dere at dere ikke behander minoriteter så bra? 

Anonymkode: c580a...fe3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette stemmer ikke. Det skeive miljøet er de minst inkluderende som finnes. De er kun inkluderende for de som er skeive. 

Anonymkode: 2b393...7e2

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dette er seriøst.

Utestenging skjer alle steder. Voksne, ungdom, skeiv eller ikke. På skole, arbeidsplassen, hobby arenaer, nabolaget etc. Dette er ikke noe noen har noe monopol på, uansett om det er legning, kjønn, religion, etnisitet, what ever.

At folk blir utestengt er trist. Og det er lov som ansatt å ta en liten prat med disse, og så ser du om det ligger mer bak det som skjedde og. Kanskje den personen som ble utestengt har oppført seg ekkelt andre steder. 

På en annen side er det noen ganger veldig kjekt å henge med likesinnede. Der det er lov å prate om ting som angår gruppen man tilhører, uten at andre skal blande seg inn med å fortelle oss hva vi burde føle, tenke og gjøre. Eller hva som er ekkelt og ikke.

Er skeiv selv. Og må innrømme at noen ganger så er det avslappende å bare henge med andre skeive. Så det er lov å prate om siste crushet uten at noen skal kommentere negativt… 

Anonymkode: 80949...e67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har ikke gått for langt. Men det kan få feil fokus. 12 åringer gjør mye rart. Vet om en jentegjeng som stengte ute ei fordi hun kjøpte samme shorts som de to kuleste i gjengen. Hun hadde ikke høy nok rang i klassen til å ha det plagget. Men vi kan ikke lage en sak på nasjonalt plan av alt mellom himmel og jord. Noe må taes spesifikt i den gruppen, uten å blande inn kampen for homofile og transpersoner. 

Anonymkode: 8af8f...966

• Liker 3
Skrevet

Nok en tråd hvor det konkurreres om å peke på haterne mer enn å påpeke hatet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er du Cis så er du ikke bra nok!

Ikke bruk det ordet. Det er bare så konstruert og teit og jeg er fordømt lei det. Si heller 'heterofil'. 

Anonymkode: 4917d...d7d

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg gikk på ungdomskolen var kidsa emo, når er de skeive/trans. Liker ikke utviklingen, og utestenging på det grunnlaget er helt idiotisk.

Anonymkode: 44dd2...385

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er noen heteroseksuelle så uendelig bekymra for å bli mindretallig i samfunnet egentlig ? 

Er det fordi, dypt innerst innser dere at dere ikke behander minoriteter så bra? 

Anonymkode: c580a...fe3

^Dette!

Skjønner egentlig ikke hva de mener med at LGBT+ har gått for langt heller:klo:

Ikke skjær alle over en kam. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Det skeive miljøet er de minst inkluderende som finnes. De er kun inkluderende for de som er skeive. 

Anonymkode: 2b393...7e2

Hva mener du egentlig med «det skeive miljøet»?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke bruk det ordet. Det er bare så konstruert og teit og jeg er fordømt lei det. Si heller 'heterofil'. 

Anonymkode: 4917d...d7d

Å være heterofil har ingenting med å være cis. Legning og kjønn har ikke noe med hverandre å gjøre… 

Anonymkode: 80949...e67

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange bokstaver skal de ha? Er jo omtrent hele alfabetet nå! Og det stemmer godt det at hvit hetero gutt/mann blir kraftig sett ned på.

Anonymkode: 3ed45...009

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg gikk på ungdomskolen var kidsa emo, når er de skeive/trans. Liker ikke utviklingen, og utestenging på det grunnlaget er helt idiotisk.

Anonymkode: 44dd2...385

Det er jo ikke sånn at de fleste ungdommer liksom er skeive nå.. Og i hvert fall ikke trans! Men du ser kanskje mer av det i media nå, enn før.

Det er ikke slik at man bare kan bli trans med et knips, fordi det liksom er «trendy nå»..

Har en del ungdommer i familien, som har slitt med mobbing og hatt skolemiljø, og da er det pga. kropp, klær og sosiale medier.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...