Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det en gang i år. Er ikke stolt av det. Greia er at jeg jobber langt over 100 % og ikke greier å si nei om spørsmål om vakter, og da hendte det her om dagen at jeg virkelig trengte en fridag og ringte å sa at jeg var syk. 

Jeg jobbet en uke medleverturnus fra 15-22 juni og så skulle jeg jobbe 12-timersvakter 23. 24. 25. og 26. juni. 
Jeg har det problemet at jeg ofte sier ja til å jobbe før jeg får tenkt meg skikkelig om, og innser for sent at jeg trenger litt fri av og til. Jeg ringte å sa at jeg var syk den ene dagen jeg skulle jobb 12 timersvakt. 

Andre som har løyet om det? 

Anonymkode: 32141...78e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nei,, aldri som voksen. Men prøvde meg da jeg var barn for å slippe skolen.

Anonymkode: fabf7...d32

AnonymBruker
Skrevet

Tja, har nok overdrevet litt. Var dårlig, men ikke så dårlig at jeg ikke kunne stille på jobb. Og ringt inn syk. Men dette har jeg gjort 2-3 ganger i løpet av de siste 7 årene på arbeidsplassen min, så føler ikke jeg har misbrukt egenmeldingsordningen heller. 

Kjenner flere som åpenlyst sier at de lyver på seg sykdom, men de er heldigvis ikke på min avdeling så påvirker ikke min jobb.

Synes mange har for høy terskel for å melde seg syk, jevnt over.

Anonymkode: f5c37...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg sa jeg var syk fordi jeg hadde dobbeltbooket meg og var på hytta. Samtidig kjente jeg at jeg var såpass sliten at det ikke var helt løgn heller. Har motsatt ofte gått på jobb selv om jeg egentlig var syk. 

Jeg tenker det viktigste man gjør er å ta tak i hva som har skjedd, lage bedre rutiner og skaffe seg nok fri.

Anonymkode: dd663...f1a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tja, jeg sa jeg var syk fordi jeg hadde dobbeltbooket meg og var på hytta. Samtidig kjente jeg at jeg var såpass sliten at det ikke var helt løgn heller. Har motsatt ofte gått på jobb selv om jeg egentlig var syk. 

Jeg tenker det viktigste man gjør er å ta tak i hva som har skjedd, lage bedre rutiner og skaffe seg nok fri.

Er enig med deg i det! Men det er ikke alltid så lett å si nei når arbeidsgiver ringer, jeg er hvert fall ikke flink til det. Har i hele år i tillegg til 100 % stilling jobbet i snitt 60 timer ekstra hver måned. Så merker nå hvor sliten jeg egentlig er. Må helt klart bli flinkere til å si nei, jeg trenger jo egentlig ikke pengene heller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er enig med deg i det! Men det er ikke alltid så lett å si nei når arbeidsgiver ringer, jeg er hvert fall ikke flink til det. Har i hele år i tillegg til 100 % stilling jobbet i snitt 60 timer ekstra hver måned. Så merker nå hvor sliten jeg egentlig er. Må helt klart bli flinkere til å si nei, jeg trenger jo egentlig ikke pengene heller. 

Jeg løser det rett og slett ved å være bortreist på tidspunktet jeg absolutt ikke vil jobbe. Selv om det så bare er i nabokommunen, så er det ikke mer spørring da. Jeg har også faste aktiviteter som binder meg til å være borte fra jobb en del hver uke/mnd. 

60 timer overtid er helt sykt, du må sette noen grenser...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løy å sa jeg hadde analprolaps til sjefen når jeg egentlig hadde covid19. Ble rett å slett for flaut å si det med coviden pga jeg er uvaksinert.

Anonymkode: b942a...ff1

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har også løyet andre veien og sagt at det går bra selv om det ikke gikk bra.

Anonymkode: 1d5c3...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke løyet om sykdom for å ta ut egenmelding. Jeg ble derimot beskyldt for det, arbeidsgiver bestridet sykemeldingen, men kom ingen vei med det. Det var godt dokumentert hos overlegen. 

Anonymkode: e7f44...c03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 15.46):

Nei, jeg har ikke løyet om sykdom for å ta ut egenmelding. Jeg ble derimot beskyldt for det, arbeidsgiver bestridet sykemeldingen, men kom ingen vei med det. Det var godt dokumentert hos overlegen. 

Anonymkode: e7f44...c03

😯 Så bra at du hadde god dokumentasjon! Er det vanlig å bestride en sykemelding? Blei sjokka jeg nå, visste ikke det gikk an. 

Anonymkode: 67b3d...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...