AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Hei! Jeg trenger trøstende ord. Har for første gang fått E på eksamen. Det var en krevende eksamen. Dette er et obligatorisk fag vi må bestå for å skrive masteroppgaven. Jeg kan dermed se frem til å følge vanlig studieprogresjon. Samtidig var resultatet meget dårlig. Jeg har bedt om begrunnelse og venter på svar. Hvordan er det å ha minst en E på master? Jeg har ellers i gjennomsnitt B. Jeg tenker å ta opp emnet neste vår, men da skrives masteren i tillegg. Så vurderer å la det ligge, og eventuelt ta det opp senere hvis det er behov for det. Anonymkode: 6e259...1aa
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Jeg har også en E. Har ellers gode karakterer. Den har ikke hatt noen praktisk betydning, men irriterer meg enda etter 8 år 😅 Anonymkode: 02d74...85e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Hvorvidt det har noen praktisk betydning for senere avhenger jo av flere forhold. Ønsker du videre arbeid i akademia og vil ha et stipendiat, så er ikke E en karakter du kan ha med videre. Noen fagfelt kan også se på karakterene ved ansettelse, andre er bare fornøyd så lenge du har graden. Hvis forståelse i faget er nødvendig for å skrive en god master og du har misforstått sentrale deler, så kan det gjøre det vanskelig for deg å skrive masteren, men det avhenger jo igjen av hvilket fag det er snakk om. Er det formalfeil (f.eks rot med referanser) er jo det lettere å rette opp i enn faglig svakhet. Så få begrunnelsen først, og så tar du det derfra. Anonymkode: 86953...c36 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Får du E; er du med. Gratulerer:) du slipper å konte Anonymkode: 56a38...22a 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Jeg trenger trøstende ord. Har for første gang fått E på eksamen. Det var en krevende eksamen. Dette er et obligatorisk fag vi må bestå for å skrive masteroppgaven. Jeg kan dermed se frem til å følge vanlig studieprogresjon. Samtidig var resultatet meget dårlig. Jeg har bedt om begrunnelse og venter på svar. Hvordan er det å ha minst en E på master? Jeg har ellers i gjennomsnitt B. Jeg tenker å ta opp emnet neste vår, men da skrives masteren i tillegg. Så vurderer å la det ligge, og eventuelt ta det opp senere hvis det er behov for det. Anonymkode: 6e259...1aa Jeg endte med kanskje rundt en C i snitt etter 5 år. Fikk E, men fikk også A. Noen ganger bare treffer man ikke. Et fag jeg fikk E i, der strøyk 55% av klassen, så tydelig at det var noe galt med eksamen som ble gitt/undervisningen vi hadde fått. Jeg ville ikke brukt tid å krefter på å ta opp igjen fag med mindre du er ute etter en PhD. Bruk kreftene på fremtidige fag som du også må gjennom. I arbeidslivet ser de ikke særlig på karakterene. Jeg har til og med fått høre at jeg hadde bra karakterer, selv med et par D og E. Anonymkode: 31518...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå