Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er en transe som angrer på kjønnsskiftet.

"Hvordan er du så sikker på at å fjerne kjønnsorganene dine ... vil løse dine problemer, disse problemene kommer til å vente på deg når du våkner opp fra kirurgi.", sier Ritchie Herron.

Ritchie Herron saksøker NHS etter kjønnsskiftet, han hevder han ble rådet til å gjøre 'den største feilen i sitt liv'.

https://twitter.com/TimesRadio/status/1541739774138105857?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1541739774138105857|twgr^|twcon^s1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.zerohedge.com%2Fpolitical%2Fpronouns-matter-uk-banks-attempt-virtue-signal-backfires

Folk som vurderer kjønnsskifte, bør se denne videoen. Ritchie Herron ble ufruktbar, inkontinent og har konstant smerter etter kjønnsskifteoperasjonen.

• Liker 19
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan si det er flere, ja.

https://www.washingtonexaminer.com/restoring-america/patriotism-unity/how-i-was-trapped-by-gender-ideology

https://www.gaymensnetwork.com/education#library

Linken over har flere videoer. Den første videoen er med TullipR mens han var anonym. Bare så dere vet det ikke er en ekstra.

Men jeg lenker direkte til videoen fra Nederland. Det er med en godt voksen mann som har skiftet kjønn. Han hadde alle slags psykiske sykdommer før han ble operert. Etterpå vil han dø. Han er så fortvilet at han har fått innvilget assistert selvmord. (Euthanasia)

I tillegg er det en tenåring (FTM) som er veldig lykkelig. Hun venter på "dobbel" operasjon hvor de fjerner brystene og eggstokkene i samme prosedyre. Hun er fornøyd med at hun har bare hatt 4 samtaler med klinikken. Og vanligvis er det en mnd ventetid mellom samtalene og 6 samtaler, men hun fikk alle 4 samtalene på en måned. Hun er også veldig fornøyd med at hun ikke trengte psykisk evaluering. For da går det fortere. Jeg synes det er uforsvarlig. Selvfølgelig ønsker de som skal igjennom slike operasjoner at det går så fort som mulig. Jeg har ikke sett noen oppfølger, om hun fremdeles er glad.

En eldre dame som tok FTM (Female to male) i Marokko for 50 år siden angrer ikke. Men hun sier hun kjenner mange som angret. En av de levde i et homofilt partnerskap. Når han ble hun, sa partneren at de kunne være venner, men klarte ikke å leve med henne. Hun tok sitt eget liv. Det siste bildet den eldre damen fikk fikk, var av henne ved siden av et juletre.

Klinikken som utfører 85% av operasjonene i Nederland sier at kun 1% angrer. Det kommer fram i programmet at 1/3 av de opererte forsvinner. De slutter å møte for kontroller, og klinikken får ikke tak i de. Underforstått sier programmet til at det skjuler seg mørketall av angrende i de 33%.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Mange fler blir der jo også etterhvert...

• Liker 14
Skrevet

Ja, og nettopp derfor er det viktig at det etableres et fagmiljø. Noen angrer, og det er trist. Noen får ikke behandling og det er også trist. Men med et mer inkluderende samfunn, der det er sosialt akseptert å være et sted midt i mellom både i adferd, klær og generelt kjønnsuttrykk tror jeg det vil være ferre som søker behandling i form av kirurgi og medikamenter. Det er jo tydelig at en mann i kjole er tabubelagt i dagens samfunn, kvinner i herreklær er litt mer akseptert men det er fremdeles en lang vei å gå. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
ops2 skrev (54 minutter siden):

Det kommer fram i programmet at 1/3 av de opererte forsvinner. De slutter å møte for kontroller, og klinikken får ikke tak i de.

1/3?? Det høres svært urovekkende ut, men å la folk, gjerne i den mest sårbare alderen, haste inn i hormonbehandling og operasjoner er jo selve oppskriften på tragedie. Forstår ikke at man har samvittighet til å tillate dette.

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette høres ut som noe som er mellom en pasient og en lege. 

Det er ikke alt som er vår rett til å ha meninger om, vi skal bare gjøre samfunnet bedre og tryggere som medmennesker. 

• Liker 5
Skrevet
navnet skrev (3 minutter siden):

Dette høres ut som noe som er mellom en pasient og en lege. 

Det er ikke alt som er vår rett til å ha meninger om, vi skal bare gjøre samfunnet bedre og tryggere som medmennesker. 

Og det blir bedre for våre medmennesker om vi ikke lar folk som muligens sliter med andre ting, bli behandlet med hormoner som skaper irreversible endringer i kroppen, uten å sjekke nøye at dette er noe som faktisk er rett for dem.

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet
Bellalala skrev (Akkurat nå):

Og det blir bedre for våre medmennesker om vi ikke lar folk som muligens sliter med andre ting, bli behandlet med hormoner som skaper irreversible endringer i kroppen, uten å sjekke nøye at dette er noe som faktisk er rett for dem.

Nettop. Poenget mitt står ved like. Jeg har ikke utdannelse, kompetanse eller erfaring til å legge meg opp i en så kompleks problemstilling. Dette er for fagfolk å avgjøre, ikke opp til avstemningen til befolkningen. 

Litt som om det skulle vært folkeavstemning på om menn som ønsker å sterilisere seg er friske nok i hodet til å ta den avgjørelsen. Dette er mellom helsepersonell og pasienter. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Bellalala said:

1/3?? Det høres svært urovekkende ut, men å la folk, gjerne i den mest sårbare alderen, haste inn i hormonbehandling og operasjoner er jo selve oppskriften på tragedie. Forstår ikke at man har samvittighet til å tillate dette.

Det sies i programmet, ja.

Jeg mener å ha lest at når transorganisasjoner tar opp undersøkelser, så spør de i nettverk for transgender, som gjør kjent at det er en undersøkelse og at de kan kontakte den for å svare på om de er fornøyde.

De som har angret, slutter å ha kontakt. De isolerer seg. De blir ikke med i noen spørreundersøkelser. På den måten viser undersøkelsene et falskt positivt resultat.

Det blir støttet av dette:

Mannen i hovedinnlegget, TullipR som han kaller seg på Twitter, har nettopp lagt ut at hjelpeorganisasjonen for transgender som har vært med i hele 8 år, vil ikke ha han med lenger. Detrans mennesker blir mislikt fordi de gir trans et dårlig rykte. De vil ikke gjøre det kjent når noen angrer seg - det fører til at folk stiller spørsmål ved om det er den beste løsningen.

GC = Gender Critical

Endret av ops2
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, navnet said:

Nettop. Poenget mitt står ved like. Jeg har ikke utdannelse, kompetanse eller erfaring til å legge meg opp i en så kompleks problemstilling. Dette er for fagfolk å avgjøre, ikke opp til avstemningen til befolkningen. 

Litt som om det skulle vært folkeavstemning på om menn som ønsker å sterilisere seg er friske nok i hodet til å ta den avgjørelsen. Dette er mellom helsepersonell og pasienter. 

I WHO manual IDC-11, er ikke ønske om å ta kjønnskifte registrert som en diagnose lenger. Er det en diagnose, må det være på plass retningslinjer.

At det ikke er en diagnose, regnes som frigjørende. Jeg mener det er veldig farlig å gjøre det lettere og lettere å skifte kjønn, spesielt når 50 prosent til 2/3 har psykiske problemer.

Kan de ta en avgjørelse på hva som er best for de? Det vil sikkert oppleves som grusomt, når de er deprimerte og vil bare skifte kjønn fordi de har hørt at det gjør de lykkelige.

Jeg har ennå ikke sett et eneste intervju uten at personen sier ting som: Jeg hadde Borderline, jeg hadde PTSD, jeg var deprimert, jeg hatet kroppen min, jeg gikk på medisiner for depresjon. Jeg kom inn i en gruppe på internett med bare suksesshistorier om kjønnskifte.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
ops2 skrev (1 minutt siden):

Kan de ta en avgjørelse på hva som er best for de? Det vil sikkert oppleves som grusomt, når de er deprimerte og vil bare skifte kjønn fordi de har hørt at det gjør de lykkelige.

Jeg har ennå ikke sett et eneste intervju uten at personen sier ting som: Jeg hadde Borderline, jeg hadde PTSD, jeg var deprimert, jeg hatet kroppen min, jeg gikk på medisiner for depresjon. Jeg kom inn i en gruppe på internett med bare suksesshistorier om kjønnskifte.

Men, igjen. Hva er det som får deg til å tro at hvermannsen har rettigheter til å ta en avgjørelse på dette ? Det er jo kjempekomplekse problemstillinger. Og hva får folk til å tro at de sitter på fasiten på sånne ting? 

Å hvorfor er det rart at noen som opplever en stor forskjell på hva de føler seg som, og som de er født er deprimert ? De blir jo undertrykket, er sårbare, har mange ukjente følelser, føler seg alene og er redd. så sitter de sikkert å leser søppel på forum om at folk hater de, eller de tar feil, eller at folk er kritiske til at de de føler er reelle ? 

• Liker 3
Skrevet
navnet skrev (2 minutter siden):

Å hvorfor er det rart at noen som opplever en stor forskjell på hva de føler seg som, og som de er født er deprimert ? De blir jo undertrykket, er sårbare, har mange ukjente følelser, føler seg alene og er redd. så sitter de sikkert å leser søppel på forum om at folk hater de, eller de tar feil, eller at folk er kritiske til at de de føler er reelle ? 

Trodde du sa du ikke hadde kompetanse på dette, jeg? Tar gjerne imot presisering av hvor folk har sagt de hater transgender, for det har jeg ikke sett snurten av i dette innlegget, i hvert fall.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
32 minutter siden, navnet said:

Men, igjen. Hva er det som får deg til å tro at hvermannsen har rettigheter til å ta en avgjørelse på dette ? Det er jo kjempekomplekse problemstillinger. Og hva får folk til å tro at de sitter på fasiten på sånne ting? 

Meh hvorfor er det så stor forskjell på behandlingen de får? En lege sier at hun ble regnet som vanskelig, fordi hun stilte for mange spørsmål. De som kom til klinikken, delte informasjon om hvilke leger som var "enkle".

Det er også forskjell på de som ikke har psykiske problemer, og som har ønsket å skifte kjønn siden de var små. Og de som plutselig bestemmer seg for å skifte kjønn når de kommer i puberteten, og har fått psykiske problemer først.

Er det søppel når det redder liv? Det er ingen store studier på hvor mange som angrer etter kjønnskifte. Men i Sverige har de en studie som viser at de som ønsker å skifte kjønn er overrepresentert i selvmordstatistikken. Men de er ikke overrepresentert når man ser på følgesykdommene som depresjon og alle de andre diagnosene de har. Etter å ha skiftet kjønn, er statistikken likedan. Det er fremdeles like mange i % som tar selvmord. Problemer som spisevegring og Asperger blir ikke borte når man får hormoner. Man våkner ikke opp etter en operasjon helt uten symptomer på de andre sykdommene man har.

Visste du at 85-90 % av de som opplever perioder hvor de ønsker å skifte kjønn i tenårene, vokser det av seg? Flesteparten ender som homofile/lesbiske. De opplevde at det ble sett ned på, at det var enklere å skifte kjønn og være heterofil.

Jeg mener at de som er mindreårige bør få være i fred. Gi de kjærlighet og fortell de at de er perfekte som de er. Det er ingen kropper som er gale. Gutter skal bruke negellakk hvis de vil. Ha langt hår og feminine klær. Jenter trenger ikke sminke eller se ut som de oversexy influencerene på internett. Jenter kan hate å få mensen. Jeg var virkelig sur når jeg fikk mensen og visste at dette måtte jeg gå igjennom i 40-45 år, en gang i måneden.

Og har personer store psykiske sykdommer, så mener jeg at de ikke er i stand til å ta beslutninger som endrer kroppen deres for alltid. Det bør gjøres når de er behandlet og i en god periode i livet.

Endret av ops2
  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
ops2 skrev (38 minutter siden):

jeg har ennå ikke sett et eneste intervju uten at personen sier ting som: Jeg hadde Borderline, jeg hadde PTSD, jeg var deprimert, jeg hatet kroppen min, jeg gikk på medisiner for depresjon. Jeg kom inn i en gruppe på internett med bare suksesshistorier om kjønnskifte.

Dette er viktig...

• Liker 13
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Her er noen historier om kvinner: https://archive.ph/soEUS

There are no accurate figures for the number of people detransitioning. Most of the detransitioners I spoke to never went back to the doctor who performed their original transition, and to all intents and purposes may be considered a success story by their therapist or medical team. Charlie Evans, who set up the Detransition Advocacy Network in the UK, says she has been contacted by hundreds of detransitioners.

They all, in some combination, found being a woman too difficult, too dangerous or too disgusting.

High rates of sexual abuse, harassment, autism, self-harm, personal rejection of being lesbian and homophobia all play a part.

Mange sier at å sette på bremsene, og å være kritiske til kjønnskifte, er å ønske å utrydde transpersoner. At man hater trans og vil de skal dø.

Jeg sier heller at det er å redde livet til de som skulle hatt psykologisk behandling. Å henge psykiske problemer på knaggen: "Du har alle disse plagene fordi du er født i feil kropp" er en farlig vei å gå inn på.

Endret av ops2
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Bellalala skrev (1 time siden):

Tar gjerne imot presisering av hvor folk har sagt de hater transgender, for det har jeg ikke sett snurten av i dette innlegget, i hvert fall.

Vi kan være enige at det ikke er sagt akkurat i dette innlegget/denne tråden her. 

Men er det en gruppe som utsettes for mye hets så er det transpersoner. Og så er det dette konstante behovet for å "uttrykke bekymring" og/eller annen samfunnskritikk som hele tiden skal diskuteres opp, ned og i mente.

Dette er det faktiske, virkelige livet til noen mennesker, det er ikke en ting vi trenger å være djevelens advokat for, eller komme med synsinger her og der. Om du mener at dette bør utredes mer så stem på politikere som vil øke støtten for psykisk helse og helsetilbud til transpersoner da. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært veldig frampå i tråder om trans.

Det er som å våkne opp. Fra å like alt med trans og være veldig imøtekommende.

Jeg er jo fremdeles det. Flesteparten av trans lever rolige liv, de vil bare leve som alle andre. De er helt topp. Lev og la leve. Det viktigste er at du er fornøyd med deg selv.

Men jeg har problemer med de trans som skal være med i kvinneidrett, uten å bry seg om at deres mannlige pubertet har gjort de større og sterkere. Ikke bare i høyden, men større hjerte og bedre oksygenopptak, lengre armer, større hender, mer muskelmasse.

Jeg har også problemer med selv-ID. Spesielt etter at jeg skjønte hvor uvanlig det var med operasjoner. Det virker for enkelt.

Fra å stille spørsmål med selv-ID, så kom jeg i en strøm av virkelig forferdelige artikler om hvordan hundrevis av menn som identifiserer seg som kvinner, soner i kvinnefengsler i Canada, USA og UK. Med voldtekter som et resultat. Og voldtekter som har skjedd på sykehus, og i krisesenter for kvinner. Neida, nå sier dere at det ikke kommer til å skje i Norge. Fordi nordmenn er så mye snillere. Men det har ikke skjedd ennå, det er saken. Når noen kommer med sitt juridiske bevis på at de er kvinner, hvordan skal de holdes ute?

Jeg mener det virkelig trengs en tredje avdeling som er mikset, i tillegg til en for menn og en for kvinner. Biologiske kvinner skal respekteres når de sier "Jeg er usikker på om jeg er trygg. Hun bringer opp flashbacks fra volden menn har påført meg når jeg dusjer og ser hennes penis". Å avfeie de med at de må tåle det fordi transkvinner er kvinner, er respektløst.

I andre land påstår man at en penis er en penis hvis eieren av penisen sier det. Jeg har visst ikke hørt det i Norge ennå. Men så mange i Norge sier at det er ikke noe problem med peniser i områder som før var forbeholdt personer uten peniser. Det må bety at det er en kvinnelig penis, da. En helt normal del av kvinnens anatomi.

Så ble jeg kritisk til at det skal pushes kjønnsidentiteter i skolen, basert på det indre kjønn man føler seg som. Hvordan kan man virkelig vite at man er en mann, som en 12 - årig jente? Og hva er egentlig intersex, agender, demiboy, demigirl? Er det ikke bare variasjoner av en ungdom som ikke faller inn i stereotypene for jente og gutt? Er det kjønn?

Og så fant jeg Transtoget og Transbarnen, laget av SvT Uppdrag granskning. Og leste om bivirkninger av pubertetsblokkere og hormoner. Og så så jeg at transorganisasjoner i Norge ville at foreldrenes samtykke skulle ikke trengs for barn, de skulle få behandling siden de visste best. Nei, ingen tror på meg. Men jeg har bevis fra Nrk. Det er ved 41 minutter. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009321/avspiller

Beklager å være ufin, men smilet til han som sitter til venstre er creepy. Jeg må bare si det.

Ved en alder hvor man ikke får ta en tatovering, kjøpt røyk eller øl, tatt sertifikat eller stemt, så skal man være moden nok til å si "jeg er født i feil kropp". Og samtidig ha pubertetshormoner som herjer i kroppen og kanskje psykiske sykdommer.

Og da... da sprakk det for meg. Siden har jeg vært veldig kritisk til transbevegelsen, fordi økningen har eksplodert, og så mange med psykiske personer identifiserer seg som trans. For transbevegelsen er økningen bare positiv. De vil ha med så mange som mulig, uten å tenke på om det virkelig er det beste for de.

Homofili skal ikke behandles. Homofile er ikke født i feil kropp. Derfor er mange homofile og lesbiske faktisk uenige med transaktivistene. De mener at unge homofile og lesbiske blir ledet inn på pubertetsblokkere, hormoner og kirurgi. Det er kommet så langt at i noen andre land løsriver LGB seg fra LGBTQIA+ og danner en egen forening.

Jeg virker mer og mer som en transhater, fordi jeg må gjenta det samme hver eneste gang.

https://twitter.com/neverevercis/status/1504861541870764035

https://twitter.com/neverevercis/status/1491164888613658625

• Liker 23
  • Hjerte 5
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)
6 minutter siden, navnet said:

Vi kan være enige at det ikke er sagt akkurat i dette innlegget/denne tråden her. 

Men er det en gruppe som utsettes for mye hets så er det transpersoner. Og så er det dette konstante behovet for å "uttrykke bekymring" og/eller annen samfunnskritikk som hele tiden skal diskuteres opp, ned og i mente.

Dette er det faktiske, virkelige livet til noen mennesker, det er ikke en ting vi trenger å være djevelens advokat for, eller komme med synsinger her og der. Om du mener at dette bør utredes mer så stem på politikere som vil øke støtten for psykisk helse og helsetilbud til transpersoner da. 

Jeg vil ha mer støtte til psykisk helse for alle. Men så godt som alle partier lover det i valgkampen. Så bryr de seg ikke om nedskjæringer, og de øker ikke bevilgninger.

Hva skal man gjøre da? Politikere har ikke skamvett. De er æreløse, og har virkelig en egen evne til å drite i de svakeste. Men neste valg, da skal de love så mye.

Og å slutte å stemme hjelper ikke. Ingen ting hjelper.

BUP i byene er overbelastet etter Covid-årene. De skulle hatt en massiv økning i tilskudd og behandlere. DPS for voksne får du bare slippe inn på som suicidal.

Det er en skam.

Endret av ops2
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke første og ikke siste tilfelle. 

Han saksøker for å ha fått viljen sin,men hadde sikkert saksøkt dersom ønske ikke hadde blitt  oppfylt. 

Finnes en hel haug dokumentarer på YouTube av mennesker som i samme situasjon som denne personen.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, MammatilPer said:

Ikke første og ikke siste tilfelle. 

Han saksøker for å ha fått viljen sin,men hadde sikkert saksøkt dersom ønske ikke hadde blitt  oppfylt. 

Finnes en hel haug dokumentarer på YouTube av mennesker som i samme situasjon som denne personen.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10953157/Man-suing-NHS-trans-surgery-regrets-bravely-waived-anonymity-share-ordeal.html

En slekting var med han:

‘She told the doctor I was on a high dose of antidepressants and had lots of complex issues, and yet they were referring me for gender treatment.’

Tidlig fikk han spørsmålet: Vil du ha operasjon på kjønnsorganene? Han hadde hørt at han kunne få terapi hvis han var på venteliste for å få operasjon, så han sa ja.

Seks måneder etterpå, fikk han time for få fjernet penis og testikler, og laget en vagina. Han fortalte han var usikker og avslo. To år etter fikk han samme tilbudet. Han avslo igjen. Da fikk han vite at terapien ville bli avsluttet. Av redsel samtykket han. Han mente terapien var en "lifeline". Han hadde fortalt at han var "suicidal".

Her burde varselklokkene ringt. Etter to avslag gir de han alternativet, si ja eller så avslutter vi behandlingen. Det er derfor han saksøker de.

Han fikk ikke engang en samtale med legen som utførte operasjonen. Han fikk ingen opplysninger om bivirkninger.

Jeg vil ikke akkurat si at han var en pådriver for operasjon. I alle land er det samme historie. Dårlig eller ingen terapi for andre diagnoser.

Advokaten hans:

‘My concern is clinicians failed to identify red flags and change direction. Proper consideration needs to be given to issues such as OCD, internalised homophobia, depression, drug use, sexual abuse and childhood trauma as potential reasons for patients rejecting their sexed body.’

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...