AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Etter å ha slitt med både kvalme og oppkast, fikk jeg påvist hveteallergi for et halvt år siden. Legen nevnte ingen ting om ernæringsrådgiver og jeg glemte selv å spørre. Derfor lurer jeg på hva jeg skal spise. Jeg har kuttet ut alt med hvetemel. Spiser grøt av havre, og reagerer ikke på det. Kan jeg spise glutenfritt? Legen mente at jeg burde holde meg unna da dette inneholder hvetestivelse. Men da vet jeg rett og slett ikke hva annet jeg kan spise som er lettvint? I så fall må jeg bake selv. Salater og egg liker jeg best til frokost. Hvordan gjør dere andre med hveteallergi det. Jeg trenger sårt råd. Anonymkode: 2287d...b53
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Jeg har hveteallergi. Fikk diagnosen for 17 år siden. Eneste jeg ikke kan spise er hvete (og følgelig heller ikke hvetestivelse). Jeg spiser ellers all vanlig mat: meieriprodukter, egg, fisk, kjøtt, grønnsaker, belgvekster, nøtter. Vet ikke helt hva du egentlig ønsker tips om, men hvis det er kjøpe-brød og sånt du synes er vanskelig så kan jeg tipse om disse knekkebrødene Og dissene brødene har greit fiberinnhold. Av pasta liker jeg Alle disse matvarene selges i vanlig, velassorterte dagligvare. Anonymkode: 5d8af...0f5 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå