AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Jeg forsøker å søke jobb. Men jeg har sosial angst, og gjør det aldri bra nok på jobb-intervjuer. Jeg blir alt for stresset og nervøs, risikere å begynne å skjelve på hendene, og klarer sjeldent å svare ordentlig på spørsmål. Det kommer helst en stund ETTER at intervjuet er ferdig (når jeg får roet meg litt ned, og slappet av igjen) at jeg innser "jeg burde heller sagt sånn eller sånn" liksom. Men da blir det selvfølgelig alt for seint. I tillegg ser vel alle arbeidsgivere etter veldig utadvendte, mest mulig sosiale, eller jobb-søkere med ordentlig selvtillit. Anonymkode: 4cf21...b6a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg forsøker å søke jobb. Men jeg har sosial angst, og gjør det aldri bra nok på jobb-intervjuer. Jeg blir alt for stresset og nervøs, risikere å begynne å skjelve på hendene, og klarer sjeldent å svare ordentlig på spørsmål. Det kommer helst en stund ETTER at intervjuet er ferdig (når jeg får roet meg litt ned, og slappet av igjen) at jeg innser "jeg burde heller sagt sånn eller sånn" liksom. Men da blir det selvfølgelig alt for seint. I tillegg ser vel alle arbeidsgivere etter veldig utadvendte, mest mulig sosiale, eller jobb-søkere med ordentlig selvtillit. Anonymkode: 4cf21...b6a Får du hjelp med angsten? Det er lov å være nervøs på jobbintervju, og lov å si det. Det du kan forestille deg, er at intervjuer er en venn du ikke har sett på lenge, og så kommer du med oppdatering om deg selv. Du kan også selv be om å kunne fortelle mer. Mange jobber søker spesifikt folk som ikke er over-sosiale og som snakker vekk arbeidsdagen. Så det å være introvert og kunne jobbe konsentrert, er en styrke. Har du lest bøker om å være introvert? Anonymkode: 804a5...0fe
snillOnkel Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Her er det mengdetrening som hjelper. Søk masse jobber du egentlig ikke vil ha, gå på intervju, og si nei når du får tilbud.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 snillOnkel skrev (3 timer siden): Her er det mengdetrening som hjelper. Søk masse jobber du egentlig ikke vil ha, gå på intervju, og si nei når du får tilbud. Mengdetrening er fint i utgangspunktet, men kan også gjøre vondt verre hvis det ikke gjøres kontrollert. Presser man seg selv for hardt vil det kunne øke angsten. Anbefaler TS å få behandling for den sosiale angsten da det finnes mye god hjelp å få. Beste er å få både medisinsk hjelp gjennom antidepressiva, og terapeutisk hjelp. Anonymkode: 8cdb6...d1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå