AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Del Skrevet 1. juli 2022 Som er mye billigere enn i Norge. Anonymkode: 42e6e...ee5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Del Skrevet 1. juli 2022 Nikotin, brus, potetgull. Er vel det som er mye billigere. Men nå sier du jo ingenting hvor i Sverige du skal handle, så du får ta en titt på tilbudsbladene som butikkene har liggende ute på nettet. Anonymkode: f9f1b...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Del Skrevet 1. juli 2022 Karbonadekjøttdeig. Hushallsost. Bacon og kyllingfilet. Skal du på tax free er bacon og kyllingfilet billigst der. Anonymkode: 1afdd...51a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Del Skrevet 1. juli 2022 Kjøtt. Alt for dyrt i Norge nå. Kjøttdeig, bacon, kyllingfilet etc. Anonymkode: d3151...2aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg pleier å kjøpe krydder og hermetiserte tomater på öob. Mye billigere der enn både i Norge og matbutikker i Sverige. De har en på Charlottenberg. Ellers bacon, kjøtt, alkohol og tobakk som andre nevner. Brus og annet "läsk" er også billig. Anonymkode: e08bc...f99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Del Skrevet 2. juli 2022 Enn smågodt da? Anonymkode: f7766...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Del Skrevet 2. juli 2022 Ville ikke kjøpt kjøttdeig, den er vannet ut. Kjøp heller karbonadedeig Anonymkode: 566a9...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Del Skrevet 2. juli 2022 Hvis en ikke røyker, snuser eller drikker mye brus/alkohol så lønner det seg ikke å dra? Er ca 15 mil å kjøre hver vei for meg. Anonymkode: c1f4c...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis en ikke røyker, snuser eller drikker mye brus/alkohol så lønner det seg ikke å dra? Er ca 15 mil å kjøre hver vei for meg. Anonymkode: c1f4c...11b Den turen er direkte ulønnsom! Spar drivstoff og slitasje på bil/vei og handle lokalt. Så mye billigere er det ikke i Sverige. Anonymkode: d9d44...ec3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Del Skrevet 2. juli 2022 Kaffe! https://www.coop.se/handla/sok/?q= Her kan du søke opp varer og se hva de koster. Anonymkode: f87bd...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Del Skrevet 2. juli 2022 Du skal være litt bevisst på hva og hvor mye du handler for at du totalt sett skal bruke mindre enn du ville brukt i Norge. Du bør ha en viss oversikt over hva hver enkelt vare koster (per kg) i Norge Du bør ikke kjøpe flottere/dyrere mat enn du ville gjort hjemme, pass på porsjonene og regn ut hva selve reisen koster i drivstoff og slitasje på bil/bildekk. Spiser du der og normalt ville spist billigere hjemme, må det også regnes inn. Reisesummen er det du minimum må spare på handlingen for å gå i null. Vi kjøper mel og melprodukter som havregryn (både konvensjonelt og økologisk koster mye mindre enn i Norge), ost (ost kan fryses), svenske kjøttvarer (fryser ned i mindre porsjoner, f.eks. 300g til fredagstacoen i stedet for 400g), enkelte tex-mex-produkter, noe krydder (store beholdere som vi fyller på de små vi bruker hjemme), brus og godis. Vi drikker minimalt med alkohol og bruker ikke tobakk, men det er en del å spare på det. Anonymkode: 15157...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 2. juli 2022 #12 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Den turen er direkte ulønnsom! Spar drivstoff og slitasje på bil/vei og handle lokalt. Så mye billigere er det ikke i Sverige. Anonymkode: d9d44...ec3 2 tørkeruller ekorn i Norge 42 kr , i Sverige 6 ruller ekorn 46 kr. Det er ekstremt mange sånne ting som er sykt mye billigere. Sun Vaskepulver 2,5 kg 99 kr ikke over 200 kr som her osv osv osv. Jeg skjønner ikke hva slags husholdning folk har om det ikke lønner seg å handle i Sverige - selv om de verken snuser eller røyker. Det er MYE billigere å handle i Sverige. Endret 2. juli 2022 av Jr.Garcon 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 16.06): Kjøtt. Alt for dyrt i Norge nå. Kjøttdeig, bacon, kyllingfilet etc. Anonymkode: d3151...2aa Ja, ikke støtt norsk landbruk og norske bønder. Kjøp heller billig eu-kjøtt som etter tilberedning inneholder kun vann og antibiotika. Harryhandel lønner seg sjelden om man handler kun for å handle og ender ipp med å ikke brukes. Legg til bensin, bompenger, lunsj og slitasje på bilen så er man enda mer i minus. Anonymkode: f8d29...8bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Del Skrevet 2. juli 2022 Alt er ikke billigere i Sverige. Selv drar jeg aldri dit for å handle, men går innom butikken om jeg er på reise i sverige allikevel. Vi røyker/snuser ikke. Drikker sjelden. Syntes meieriprodukter smaker bedre i Norge. Kanskje tar vi med litt kjøtt, krydder i store bokser og kjøper ellers ting de ikke har i Norge. Turen ville blitt ulønnsom om vi dro dit bare for å handle. Bomringen, diesel, slitasje ++. Anonymkode: b07f1...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 2. juli 2022 #15 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 11.48): Nikotin, brus, potetgull. Er vel det som er mye billigere. Men nå sier du jo ingenting hvor i Sverige du skal handle, så du får ta en titt på tilbudsbladene som butikkene har liggende ute på nettet. Anonymkode: f9f1b...e93 Brus er jo blitt kjempedyrt i Sverige. Vi endte med å ikke handle inn det sist gang vi var der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis en ikke røyker, snuser eller drikker mye brus/alkohol så lønner det seg ikke å dra? Er ca 15 mil å kjøre hver vei for meg. Anonymkode: c1f4c...11b Du vil mest sannsynlig ikke spare noe særlig nei. Jeg dro ofte til Sverige og storhandlet før når jeg bodde 3 minutter unna strømstadferja som jeg kunne ta gratis. Da sparte jeg en del. Nå bor jeg mye lengre unna og handler kun i Sverige når vi er der for å besøke familien. Og mye har blitt dyrere i Sverige den siste tiden, visse ting er til og med dyrere. Så med mindre man bor veldig nærme så lønner det seg sjeldent Anonymkode: 8a1a6...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 2. juli 2022 #17 Del Skrevet 2. juli 2022 Ost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Del Skrevet 2. juli 2022 Wenda skrev (1 time siden): Brus er jo blitt kjempedyrt i Sverige. Vi endte med å ikke handle inn det sist gang vi var der 14 kroner pr.ltr er ordinærpris, på Ica Kvantum, som er en av de dyreste butikkene Så er det erbjudande på det som oftest på mange butikker til under kr 10 pr.liter. Det er i flasker. I bokser er literprisen høyere, husker ikke nøyaktig prisen der nå da jeg kjøper bare flasker. Anonymkode: f9f1b...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #19 Del Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 14 kroner pr.ltr er ordinærpris, på Ica Kvantum, som er en av de dyreste butikkene Så er det erbjudande på det som oftest på mange butikker til under kr 10 pr.liter. Det er i flasker. I bokser er literprisen høyere, husker ikke nøyaktig prisen der nå da jeg kjøper bare flasker. Anonymkode: f9f1b...e93 Ja, og her i Norge ligger det på 8, ett eller annet pr liter. I tilbudsperioder er det mye billigere. Familien min i Sverige har helt sluttet å kjøpe brus pga prisen der nå Anonymkode: 8a1a6...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 2. juli 2022 #20 Del Skrevet 2. juli 2022 Fantabokser med sukker, helt umulig å finne i Trøndelag lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå