AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Hei Var hos legen i går, det var siste dag jeg kunne få time der før ferieavvikling. Jeg er sykemeldt til og med søndag og har behov for å forlenge den, så jeg dro og var litt mer åpen og ærlig om situasjonen jeg er i. Fikk beskjed at den skulle forlenges, at vikaren skulle få beskjed og ringe meg. Da jeg spurte når, sa han han ikke visste. Jeg ble litt bekymra idag og tenkte jeg ringer bare reaepsjonen og ber om telefontime. Dessverre var det den ene ubehjelpelige, frekke resepsjonisten som tok den. Hun lo av meg da jeg sa hva vi ble enige om, sa at nei det kan ikke legen gjøre. Det er kommet en ny regel om at man må møte opp. Ring mandag klokka åtte så får vi se om du får akuttime. Det har vært så mye sløvt fra deres side. Som å sette en sykemelding til og med en søndag. Jeg da fra om feilen, skriftlig, men den ble ikke rettet opp. Istedenfor fikk jeg en sykemelding for en helt annen dag. Jeg er i en veldig sårbar situasjon mentalt og alt jeg trenger er trygghet. I tillegg brakk jeg tåa i forrige uke og halter fortsatt rundt på krykker så det koster meg mye både fysisk ig mentalt når det blir sånn her. Jeg må også ta taxi frem og tilbake. Jeg er så utrolig fortvila akkurat nå. Jeg må bytte legekontor, on ikke annet bare pga den resepsjonisten. Men jeg kan ikke nå. Skal jeg ringe for akuttime på mandag eller stole på at legen min har fiksa det? Anonymkode: b2334...4b8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Du må ringe på mandag og sjekke. Om legen din har skrevet det dere ble enige om i journalen er det en smal sak for vikaren å fikse. Anonymkode: b923f...326
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du må ringe på mandag og sjekke. Om legen din har skrevet det dere ble enige om i journalen er det en smal sak for vikaren å fikse. Anonymkode: b923f...326 Skal gjøre det, men er usikker på når jeg bør ringe. Jeg prøver å slappe av, men det har vært så mye sløvt der. Pluss den resepsjonisten, jeg håper ikke det er henne jeg kommer til. Helt respektløst. Anonymkode: b2334...4b8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Legen din skulle forlenget sykmeldingen din da du var der hvis det var åpenbart at du har behov for det. Merkelig av legen å overlate det til vikaren. Ring på mandag og hør om vikaren har fått med seg beskjeden fra legen. Den resepsjonisten høres ikke helt god ut. Er selv langtidssykmeldt og det er ikke alltid siste sykmeldingsdag har sammenfalt med dagen for legetime. Har vært flere tilfeller hvor legen har gitt meg ny sykmelding selv om det gjenstår noen dager på forrige sykmelding. Anonymkode: 690c5...37e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Dette ordner seg nok. Det at sykemeldinger settes til søndag er jo fordi det regnes som ukas slutt. Hvis du blir sykemeldt en uke på mandag så er du sykemeldt til og med søndag. Anonymkode: 39562...d6b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Legen din skulle forlenget sykmeldingen din da du var der hvis det var åpenbart at du har behov for det. Merkelig av legen å overlate det til vikaren. Ring på mandag og hør om vikaren har fått med seg beskjeden fra legen. Den resepsjonisten høres ikke helt god ut. Er selv langtidssykmeldt og det er ikke alltid siste sykmeldingsdag har sammenfalt med dagen for legetime. Har vært flere tilfeller hvor legen har gitt meg ny sykmelding selv om det gjenstår noen dager på forrige sykmelding. Anonymkode: 690c5...37e Jeg syns det var rart jeg også. den fastlegen har vært ganske sløv. jeg fikk en resept på beroligende, null info. fikk nummeret til raskere psykisk helsehjelp. FL gjorde feil på sykemeldinga. Er derfor den endte opp på en søndag. Jeg var der 4 dager før utløp så jeg tenkte det var noe i det med at det var tidlig å forlenge den. Uff nå blir jeg bare mer stressa. Hadde skikkelig sammenbrudd i går. Anonymkode: b2334...4b8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #7 Skrevet 2. juli 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Dette ordner seg nok. Det at sykemeldinger settes til søndag er jo fordi det regnes som ukas slutt. Hvis du blir sykemeldt en uke på mandag så er du sykemeldt til og med søndag. Anonymkode: 39562...d6b Håper virkelig det 😞 Anonymkode: b2334...4b8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #8 Skrevet 2. juli 2022 Du har vært der på time så da ordner det seg. Jeg hadde ringt på mandag når de åpner og uansett om du kommer til den frekke resepsjonisten så må hun gjøre jobben sin. Anonymkode: 1f035...13b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du har vært der på time så da ordner det seg. Jeg hadde ringt på mandag når de åpner og uansett om du kommer til den frekke resepsjonisten så må hun gjøre jobben sin. Anonymkode: 1f035...13b Hun er så utrolig ufyselig. Har alltid vært sånn. Til de grader at jeg ikke stoler på henne. Burde ha byttet legekontor for lengst, men jeg er der så sjeldent. Skal ringe og be om akuttime. Anonymkode: b2334...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Herre min jeg begynte å lese reviews på legekontoret på google og jeg er i det minste langt fra den eneste som har denne opplevelsen. Flere som sier de aldri blir ringt også så akuttime er den eneste løsningen ser jeg. 2.5/5 stjerner, masse klager. Anonymkode: b2334...4b8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 Hadde hun vært frekk til meg, så hadde jeg vært frekk tilbake og bedt henne om å gjøre jobben sin Anonymkode: 27586...d6f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun er så utrolig ufyselig. Har alltid vært sånn. Til de grader at jeg ikke stoler på henne. Burde ha byttet legekontor for lengst, men jeg er der så sjeldent. Skal ringe og be om akuttime. Anonymkode: b2334...4b8 Kan du skrive e-konsultasjon til vikarlegen? Så slipper du dra innom legekontoret. Henvis til avtalen du har med fastlegen din, han skal ha journalført det dere avtalte. Anonymkode: 893d0...47d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde hun vært frekk til meg, så hadde jeg vært frekk tilbake og bedt henne om å gjøre jobben sin Anonymkode: 27586...d6f jeg tør ikke, har hørt at hun kan finne på å skrike til deg og legge på 😞 Anonymkode: b2334...4b8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du skrive e-konsultasjon til vikarlegen? Så slipper du dra innom legekontoret. Henvis til avtalen du har med fastlegen din, han skal ha journalført det dere avtalte. Anonymkode: 893d0...47d Det går ikke, kan hende fordi vikaren ikke bruker samme opplegg. Akkurat nå er det ingenting tilgjengelig på helsenorge i hvert fall. Anonymkode: b2334...4b8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det går ikke, kan hende fordi vikaren ikke bruker samme opplegg. Akkurat nå er det ingenting tilgjengelig på helsenorge i hvert fall. Anonymkode: b2334...4b8 Da ringer du på mandag og ber legen om å ringe deg. Så henviser du til at du har avtale med fastlegen din og allerede har vært på konsultasjon for å forlenge sykemeldingen. Du skal ikke trenge å møte opp på akuttime når det er to dager siden du var der. Sekretæren høres helt ufyselig ut, men mulig hun misforstod - du har jo allerede vært på time. Anonymkode: 893d0...47d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #16 Skrevet 2. juli 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Da ringer du på mandag og ber legen om å ringe deg. Så henviser du til at du har avtale med fastlegen din og allerede har vært på konsultasjon for å forlenge sykemeldingen. Du skal ikke trenge å møte opp på akuttime når det er to dager siden du var der. Sekretæren høres helt ufyselig ut, men mulig hun misforstod - du har jo allerede vært på time. Anonymkode: 893d0...47d Jeg får bare prøve, takk. Anonymkode: b2334...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får bare prøve, takk. Anonymkode: b2334...4b8 Du må bare forberede deg på hva du skal si. Sett henne på plass saklig. Anonymkode: 893d0...47d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå