Gå til innhold

Har noen vært i butikken og sett prisene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Uglems skrev (2 minutter siden):

Blitt ganske dyrt ja. Kan hende jeg husker feil, men frosne bær kostet litt mindre før. 

Frosne bær har eksplodert i pris. 

400g bringebær kostet 44,9,- på Rema i går. Vi snakker om en kilopris på 112 kr! 

Og det verste av alt er at mye av bæra er dårlig i pakkene. 

400g blåbær har bikket 30,- nå. 

For et par år siden kostet begge deler under 20,- pakken. I alt fra 15,90 - 19,90.

Det har blitt så dyrt at jeg har sluttet å kjøpe det!

Anonymkode: b9f9b...af6

• Liker 9
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De uføretrygdede og de under NAV generelt kommer til å slite kraftig.

Anonymkode: 36952...478

Jepp. Og det skremmende er at 70-80% av dem slet fra før av.

• Liker 11
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tro meg, bøndene har både til sukker, salt og pepper på grøten. 

Jeg er klar over at bøndene tjener lite med tanke på utsalgspris, og at grossistene stikker av med mesteparten. Men det betyr ikke nødvendigvis at vi som kunder bør betale enda mer. Det betyr at avtalen mellom bonde og grossist bør justeres. 

Kjøtt, korn, melk osv fra norske bønder har blodpris i Norge. Det er en grunn til at folk stikker over til svenskegrensa. Det er ikke fordi de kun skal ha tobakk, men for å handle kjøtt, pålegg, ost osv! Ganske sprøtt.

Enig med deg. Skulle gjerne tatt meg en tur.

Nå stiger jo prisene i nabolandene også, men det er nok fortsatt lønnsomt for oss om vi tar oss råd til drivstoff og bompenger…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Frosne bær har eksplodert i pris. 

400g bringebær kostet 44,9,- på Rema i går. Vi snakker om en kilopris på 112 kr! 

Og det verste av alt er at mye av bæra er dårlig i pakkene. 

400g blåbær har bikket 30,- nå. 

For et par år siden kostet begge deler under 20,- pakken. I alt fra 15,90 - 19,90.

Det har blitt så dyrt at jeg har sluttet å kjøpe det!

Samme her, har helt sluttet å kjøpe frosne bær. 

Anonymkode: 3dc93...d68

• Liker 4
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Okei. Gilde Karbonadedeig kostet 78,- i går på Rema her jeg bor. Jeg er spent på hva den koster nå. 

Denne hoppet opp fra 59 til 68 i 2020-21. Fra 68 til 78 i 2021-22... og nå kanskje over 80 kr? 

Jeg vurderte å kjøpe en 400 grams pakke med vanlig kjøttdeig fra FirstPrice på Kiwi i går. Så at prisen var 54 kr.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, har helt sluttet å kjøpe frosne bær. 

Men sjokolade og fos.... Det koster det samme som i 2005, fordi det kjøres tilbud og kampanjer HELE tiden. Jeg mener HELE tiden. 

112 kr/kg for bringebær

100 kr/kg for sjokolade

Selv om sjokolade har 10-15 ganger høyere kaloriinnhold. 

Så hva bør man kjøpe? Jo, sjokolade.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (Akkurat nå):

Jeg vurderte å kjøpe en 400 grams pakke med vanlig kjøttdeig fra FirstPrice på Kiwi i går. Så at prisen var 54 kr.

Kjøttdeig er billigere enn karbonadedeig, og FirstPrice er billigere enn Gilde. 

Men snakker man om Gilde Karbonadedeig så er prisen over 80,- nå på Rema. 

Sprøtt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte i hovedsak en ost og noe iste til 15 kr stk. Og litt annet drikke. Ble visst 600kr det..... Blir vann fremover... 

Anonymkode: 70184...552

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men sjokolade og fos.... Det koster det samme som i 2005, fordi det kjøres tilbud og kampanjer HELE tiden. Jeg mener HELE tiden. 

112 kr/kg for bringebær

100 kr/kg for sjokolade

Ja, det er trist. Jeg går ned i vekt nå etter graviditeter og det er ufattelig kjipt at den sunne maten er svindyr. Har også lagt merke til at mange "billige" grønnsaker er mye mye dyrere enn før. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

112 kr/kg for bringebær

100 kr/kg for sjokolade

200gram melkesjokolade kostet 29.90 i går på coop xtra, ofte ligger den på 19.90 mens frukt og grønt har eksplodert. En enkel isbergsalat koster for tiden 29kr på xtra, når det var tilbod til 16.90 var det omtrent kø. Gruer meg til å handle neste uke.

Anonymkode: e9022...306

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Syntes det er bra prisene går opp, vi har det alt for bra her i Norge. Håper vi kan slutte utvinningen av olje snart også så lønningene våre kan gå ned også på verdensbasis !

Anonymkode: 0eb2b...255

Høyere priser, lavere lønninger, bortfall av viktig inntektskilde. Ja, det blir sikkert kjempebra. :sarkasme:

Anonymkode: 4c481...684

• Liker 12
  • Nyttig 2
Gjest Adobyen
Skrevet

200gram melkesjokolade kostet 29.90 i går på coop xtra, ofte ligger den på 19.90 mens frukt og grønt har eksplodert. En enkel isbergsalat koster for tiden 29kr på xtra, når det var tilbod til 16.90 var det omtrent kø. Gruer meg til å handle neste uke.

Jeg så også samme pris for sjokoladeplater på Kiwi i går. Synd at salat har blitt så dyrt.  Flere erstatter det med finsnittet kål..

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Syntes det er bra prisene går opp, vi har det alt for bra her i Norge. Håper vi kan slutte utvinningen av olje snart også så lønningene våre kan gå ned også på verdensbasis !

Hvem er «vi»? Følger ikke du med på nyheter så du lærer om hva som skjer?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en pakke ost som sist jeg sjekket kostet 35,-. Koster nå 50,-. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så du ønsker at ting blir dyrere samt lønningene går ned? Altså mer fattigdom, kriminalitet, mindre velferd, mindre trygghet etc? 

Problemet med prisstigningen på mat er at det går utover folk som allerede sliter. Når sunn mat blir dyrere velger mange usunn mat som igjen bidrar til dårligere helse og mer trykk på helsevesenet. I tillegg vil de fleste få mindre å rutte med, flere bedrifter går konkurs og flere mister jobben. 

Vi bor i et kaldt land. Lite sol og varme. Fattigdom her har langt større konsekvense her enn i varmere land. Når basale behov blir for dyrt får det en negativ rundvirkning på hele samfunnet. 

Anonymkode: 55ad0...151

• Liker 21
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kjøpte i hovedsak en ost og noe iste til 15 kr stk. Og litt annet drikke. Ble visst 600kr det..... Blir vann fremover... 

Anonymkode: 70184...552

Hvilken ost og hvor mye?

Anonymkode: 1a3d1...81e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tok skjermskudd av våre 36 mest kjøpte varer i nettbutikken til Meny i går, tenkte det var artig å se hvor mye de går opp.

Men de har tydeligvis ikke satt opp noe ennå, for alle er uforandret. Kommer kanskje utover dagen.

Anonymkode: 46208...098

Samme her, og nå er det helt tydelig at prisen er satt opp. Norvegia f.eks fra 119 til 128, kjøttdeig (økologisk) fra 87 til 93.

Gjorde en storhandel i forgårs og ser ut til at jeg sparte noen hundrelapper. Huff.

Anonymkode: e4160...1a1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har det blitt mye dyrere? Hva har du kjøpt?

Ja mye koster over 100 kroner nå.

Kaffen er dyr å.

Anonymkode: eb97c...5fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn går det når renten har vært aaaaaaltfor lav, aaaaltfor lenge. Den rentepolitikken som har vært ført de siste årene har jo vært helt på jordet. Nå kommer straffen for dette.

Anonymkode: 59484...a29

Mener du altfor lav altfor lenge?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja mye koster over 100 kroner nå.

Kaffen er dyr å.

Hva koster kaffe i dag? Mener den fra friele koster vanligvis rundt 42kr eller noe? Ser flere har hatt på tilbud ala 3 for 90 eller 3 for 100 i det siste 

AnonymBruker
Skrevet

Hva koster kaffe i dag? Mener den fra friele koster vanligvis rundt 42kr eller noe? Ser flere har hatt på tilbud ala 3 for 90 eller 3 for 100 i det siste 

Friele filtermalt frokost koster nå 52 kr på meny. Sjekk Meny.no for priser, de er nok dyrere enn kiwi og rema men du får en ide. Selv kan jeg bare handle på meny for de er de eneste som leverer hjem, og jeg grøsser 🙈

Anonymkode: e4160...1a1

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...