Gå til innhold

Har noen vært i butikken og sett prisene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det blitt mye dyrere? Hva har du kjøpt?

Anonymkode: e9022...306

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal dit senere i dag. Å skal kjøpe standard varer for vår husholdning. Så det blir spennende å se. Har til og med skrumpet inn hva vi skal ha. Med dyrere diesel og dyrere strøm så var egentlig prisøkning i matvarer det siste vi trengte 🙄 

Anonymkode: 18c31...09e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal dit senere i dag. Å skal kjøpe standard varer for vår husholdning. Så det blir spennende å se. Har til og med skrumpet inn hva vi skal ha. Med dyrere diesel og dyrere strøm så var egentlig prisøkning i matvarer det siste vi trengte 🙄 

Ja helt enig, gruer meg, jeg har ikke gjort noen endringer de siste månedene og sitter igjen med mindre penger enn før, må rett og slett  kjøpe andre og billigere ting fremover. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja helt enig, gruer meg, jeg har ikke gjort noen endringer de siste månedene og sitter igjen med mindre penger enn før, må rett og slett  kjøpe andre og billigere ting fremover. 

Ja jeg og samboer skal endre på mye her når det kommer til mat. Vi er egentlig ganske flinke fra før, men nå føler vi at vi må kutte enda mer. Å jeg som har IBS kan ikke bare bytte ut kjøttdeig feks med bønner, linser osv. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Blir mer Kiwi/ Normal for meg fremover. Kommer nok til å ta noe på Meny og, varer Kiwi ikke har vel og merke. I utgangspunktet, hvorfor betale mer for en vare når man kan få samme vare billigere et annet sted C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innom Prix isted. Så at prisene på kjøtt har gått en del opp, kikket på Fjorland og Toro, der er prisene mye høyere nå og. Jeg kjøper ikke mye av de varene heldigvis, og det blir enda mindre nå 😂 Melkeprodukter hadde ikke gått opp såååå mye. Vi kommer til å handle nesten kun på salg fremover, blir ensidig kost men sånn er det. Kommer også til å dra til Havaristen oftere, og gjøre storhandel i Sverige når vi først er der. 

Anonymkode: 3dc93...d68

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg var nettopp å handla, kjøpte akkurat det samme jeg gjorde sist fredag, det kom på 836,- da, og i dag kom det akkurat samme på 1013,-

Fy f....

Anonymkode: 36952...478

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Handlet forresten en del basisvarer i går, det er jeg glad for når jeg ser prisene i dag 😂

Anonymkode: 3dc93...d68

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg var nettopp å handla, kjøpte akkurat det samme jeg gjorde sist fredag, det kom på 836,- da, og i dag kom det akkurat samme på 1013,-

Fy f....

Fy faen, så leit! Føler med deg, gruer meg 😭

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fy f....

Da handler du vel tilfeldigvis varer som har gått opp mye. Var ikke snittet ca. 5%?

Anonymkode: 387eb...c4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fy f....

Shit 😬

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn går det når renten har vært aaaaaaltfor lav, aaaaltfor lenge. Den rentepolitikken som har vært ført de siste årene har jo vært helt på jordet. Nå kommer straffen for dette.

Anonymkode: 59484...a29

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da handler du vel tilfeldigvis varer som har gått opp mye. Var ikke snittet ca. 5%?

Anonymkode: 387eb...c4c

Mulig. Vil tro folk flest handler varer som går opp i pris.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har det blitt mye dyrere? Hva har du kjøpt?

Ja, kikket på energidrikk, den hadde gått opp med 2,- siden i går. 

Anonymkode: ea21d...6d8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok skjermskudd av våre 36 mest kjøpte varer i nettbutikken til Meny i går, tenkte det var artig å se hvor mye de går opp.

Men de har tydeligvis ikke satt opp noe ennå, for alle er uforandret. Kommer kanskje utover dagen.

Anonymkode: 46208...098

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle likt å vite hva en pakke karbonadedeig og kjøttdeig koster i dag. 

Bøndene fikk mangemilliardtilskudd for å dekke opp økte kostnader rundt produksjon, nettopp for at prisøkningene skulle bli unngått. 

Så varslet mediene for et par dager siden at prisene på kjøtt osv vil eksplodere likevel....

"Stakkars bonden"... herregud så lei jeg er av det. Sist jeg sjekket hadde bøndene i mitt nærområde millionforumer alle sammen, men så snart de trår ut i media så er det sååååå synd på dem... staaaakkkars..

Anonymkode: b9f9b...af6

• Liker 11
  • Hjerte 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja jeg og samboer skal endre på mye her når det kommer til mat. Vi er egentlig ganske flinke fra før, men nå føler vi at vi må kutte enda mer. Å jeg som har IBS kan ikke bare bytte ut kjøttdeig feks med bønner, linser osv. 

Kjøttdeigen var jo dyr tidligere i uka også. Så sant jeg ikke trenger okse-kjøttdeig, har jeg gått over til mer svin, evt.kylling.  Ikke til slikt som kjøttkaker osv, men diverse gryteretter og pizza funker det ofte ok.  Det er, eller var hittil et rimeligere alternativ.  Så er det fisk også, den er dyr, men noe frossent torsk og sei er ikke altfor dyr. Og likevel blir det jo ofte til at man velger mindre protein og mer av det andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fy f....

Oi, ja det var et stort hopp 😒

Anonymkode: 8497f...2d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn går det når renten har vært aaaaaaltfor lav, aaaaltfor lenge. Den rentepolitikken som har vært ført de siste årene har jo vært helt på jordet. Nå kommer straffen for dette.

Anonymkode: 59484...a29

Men det er jo de som aldri har dratt nytte av lav rente som straffes hardest her...de som leier og har lav inntekt. 

Anonymkode: 224e3...813

• Liker 21
  • Hjerte 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fy f....

Var det noe som hadde steget mer enn de andre tingene, eller litt på alt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...