AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Jeg har hørt om fenomenet toskolebarn. Jeg håper de ikke er mange. Kjenner dere barn som går i to barnehager. Hvordan funker det? Anonymkode: 885fb...1af
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Dette var nytt for meg. Jeg som trodde skilte-foreldre barn hadde det allerede veldig tøft så lærer jeg om dette tullet. ....uff! Anonymkode: e2bb4...6a5 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Jeg kjenner ett barn som gikk i to barnehager, pga ganske lang avstand mellom foreldrene. Ut ifra det jeg så, synes jeg barnet taklet det bra. Men heldigvis varte det bare i ett halvt år, da flyttet den ene forelderen nærmere den andre. Anonymkode: 30642...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 All slags påkjenninger et barn skal gjennom i denne tiden hvor foreldre er mest opptatt av å dyrke seg selv 😕 Hvorfor får folk barn egentlig? Anonymkode: 83d00...afa 15
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): All slags påkjenninger et barn skal gjennom i denne tiden hvor foreldre er mest opptatt av å dyrke seg selv 😕 Hvorfor får folk barn egentlig? Anonymkode: 83d00...afa Noen ganger går det kanskje ikke å bo nærme hverandre. Skilte foreldre er neppe mindre glad i barnet sitt enn deg. Da bør det være et hjem og samvær i helg med den andre forelderen. Så slipper barnet å måtte pendle. Særlig for barn som er så små at de går på barnehage og småskolen. Har aldri hørt om to ulike skoler og barnehager. Anonymkode: 236a8...865 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 Aldri hørt om, og håper det ikke er mange det gjelder. Det kan jo ikke vøre greit. Da må det være bedre for barnet med ett bosted, og samvær med den andre forelderen utenom! Anonymkode: 51335...061
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen ganger går det kanskje ikke å bo nærme hverandre. Skilte foreldre er neppe mindre glad i barnet sitt enn deg. Da bør det være et hjem og samvær i helg med den andre forelderen. Så slipper barnet å måtte pendle. Særlig for barn som er så små at de går på barnehage og småskolen. Har aldri hørt om to ulike skoler og barnehager. Anonymkode: 236a8...865 Det er dessverre altfor mange som skiller seg fordi de ønsker frihet. Annenhver uke fri, og da skal de leve livet. Krise hvis de må ha barna en dag som ikke er deres osv. Mange barn som blir belastet med nye hjem, påtvunget stefamilie og påtvunget ny kjernefamilie som man føler seg som det 5. hjulet på! At noen da bruker to-delt barnehage, fordi de VELGER å flytte langt fra barna, så er det superegoistisk! Dessverre mange slike foreldre i dag! Anonymkode: 83d00...afa
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen ganger går det kanskje ikke å bo nærme hverandre. Skilte foreldre er neppe mindre glad i barnet sitt enn deg. Da bør det være et hjem og samvær i helg med den andre forelderen. Så slipper barnet å måtte pendle. Særlig for barn som er så små at de går på barnehage og småskolen. Har aldri hørt om to ulike skoler og barnehager. Anonymkode: 236a8...865 Har forresten ikke sagt at de er mindre glade i barna enn meg, men jeg hadde satt barna først ved en skilsmisse, som mange dessverre ikke gjør. Mange foreldre ser sine egne behov foran barna. Anonymkode: 83d00...afa
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Herlighet. Aldri hørt om, og håper det blir forbudt. Snakk om overgrep mot et barn. Dobbeltmoralen vil ingen ende ta. Det er såååååå skadelig for et barn om en forelder flytter og barnet må bytte skole eller bhg, må jo tenke på tilknytning må du vite. Men å fly land og strand rundt og tekkes foreldre, DET går jo selvfølgelig helt fint og er så helsefremmende. Håpløst. Ikke rart psykisk uhelse blant barn og unge øker i rekordfart. Anonymkode: 682b0...6fc 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Herregud… noen foreldre skal trumfe gjennom samvær uansett. Selv om de flytter langt unna. Å da skal barnet forholde seg til to skoler og to barnehager? Sånne foreldre bør ha ravnsvart samvittighet Anonymkode: 9f40c...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 Jeg kan ikke forstå at dette på noe som helst vis kan forsvares å være til det beste for barnet!!! Anonymkode: 51335...061 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #12 Skrevet 1. juli 2022 Min eldste hadde elsket å være i barnehagen til yngste ved samvær hos meg, hvis det var mulig. Eldste er alltid med på henting og levering og syns det er dårlig gjort at den ikke får være der å leke også. På mange måter kunne det sikkert gå fint, men sånt gjør man bare ikke. Anonymkode: 1aab0...f0b
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 Jeg kjenner til noen slike fordi jeg jobber i systemet. Det er som regel alltid resultat av høy konflikt. Dette gjelder barnehage. Jeg trodde ikke man kunne være innskrevet i to skoler, men mulig man kan? Er enda verre i såfall, og umulig å koordinere opplæringen Anonymkode: b5cab...6ff
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 Det er ikke mulig for barn å gå på to skoler da skolene ikke har samme plan for pensumet. To barnehager derimot, er mulig, men ikke anbefalt. Kjenner til en som bodde 50/50 og gikk i to barnehager da foreldrene ikke bodde i samme kommune. Anonymkode: fa3e9...d77
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 Faren til sønnen mi prøvde seg. Flyttet en times kjøring unna uten å varsle på forhånd, og forventet at jeg skulle kjøre barnet til ham på samvær og samtykke i to barnehager. Jeg sa nei, gitt. Anonymkode: c2e51...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Faren til sønnen mi prøvde seg. Flyttet en times kjøring unna uten å varsle på forhånd, og forventet at jeg skulle kjøre barnet til ham på samvær og samtykke i to barnehager. Jeg sa nei, gitt. Anonymkode: c2e51...2e2 Samme her. Far flyttet 2,5 time unna og foreslo 50/50 og to barnehager. Ble et klungende nei fra meg 😛 Makan til belastning liksom, som om ikke det er ille nok for barnet å forholde seg til to hjem - så skal det forholde seg til to barnehager? Det hadde jeg aldri utsatt han for. Sa til far at han fikk velge mellom annen hver helg, eller bo nærmere og ha 50/50. Han valgte førstnevnte. På én måte trist at barnet ser han så lite, på en annen måte godt at barnet hovedsaklig har ett hjem (mitt). Anonymkode: fd5a6...791 1
atropos Skrevet 1. juli 2022 #17 Skrevet 1. juli 2022 Jeg vil påstå at det å ha to skoler eller to barnehager er et brudd på §9a i opplæringsloven. Kjenner ikke til noen som har delt barnehage, kjenner til noen som hadde delt skole. Faglig gikk det greit, men sosialt falt dette barnet helt ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå