AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Men ikke i andre banker? Vi fikk blankt nei til lån i DnB siden jeg ikke var kunde. Jeg startet et kundeforhold slik at jeg kunne bli medlånetaker, men siden jeg ikke brukte dem som hovedbank så ble det nei. Vi gikk etterpå finansieringsbevis I min bank, selv om bare jeg er kunde. Hvorfor er dnb så vanskelige? Anonymkode: 5f2ce...297
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 DnB har alltid vært sånn. Vi fikk mye bedre betingelser i Sr-bank. Anonymkode: 34928...642
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Begge må være kunder med lønnsinngang for å få lån i banken jeg jobber også. Ikke DnB. Anonymkode: ca52c...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men ikke i andre banker? Vi fikk blankt nei til lån i DnB siden jeg ikke var kunde. Jeg startet et kundeforhold slik at jeg kunne bli medlånetaker, men siden jeg ikke brukte dem som hovedbank så ble det nei. Vi gikk etterpå finansieringsbevis I min bank, selv om bare jeg er kunde. Hvorfor er dnb så vanskelige? Anonymkode: 5f2ce...297 Dette er helt vanlig i storbankene. Anonymkode: bf153...865 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Begge må være kunder med lønnsinngang for å få lån i banken jeg jobber også. Ikke DnB. Anonymkode: ca52c...2fd Hvilken bank er det? Sparebank1 var hyggelig og ga oss lån, mens dnb ga blankt nei, virket ikke interessert i å gi oss lån i det hele tatt, jeg hadde jo vært villig til å gjøre det som trengs for å få lån. Kunne byttet bank. Men hun sa at vi burde bruke en annen bank. Vi har 1.2 million til sammen i inntekt og 800 000 i egenkapital. Anonymkode: 5f2ce...297
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvilken bank er det? Sparebank1 var hyggelig og ga oss lån, mens dnb ga blankt nei, virket ikke interessert i å gi oss lån i det hele tatt, jeg hadde jo vært villig til å gjøre det som trengs for å få lån. Kunne byttet bank. Men hun sa at vi burde bruke en annen bank. Vi har 1.2 million til sammen i inntekt og 800 000 i egenkapital. Anonymkode: 5f2ce...297 Men er det fordi du ikke er kunde eller fordi du ikke var registrert i systemene overhodet? Stor forskjell. Det kan også hende at de prioriterer de som er kunder nå. Det er høysesong i boligmarkedet samtidig som folk går ut i ferie, vi som jobber I bankene jobber overtid nesten hver dag for å få unna og likevel har vi store etterslep. Noen banker er nok nødt til å prioritere. Danske bank feks hadde stopp på nye kunder en lang periode og prioriterte kun akademikerne pga kapasitet. Det er ikke uvanlig å måtte prioritere. Anonymkode: ca52c...2fd
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men er det fordi du ikke er kunde eller fordi du ikke var registrert i systemene overhodet? Stor forskjell. Det kan også hende at de prioriterer de som er kunder nå. Det er høysesong i boligmarkedet samtidig som folk går ut i ferie, vi som jobber I bankene jobber overtid nesten hver dag for å få unna og likevel har vi store etterslep. Noen banker er nok nødt til å prioritere. Danske bank feks hadde stopp på nye kunder en lang periode og prioriterte kun akademikerne pga kapasitet. Det er ikke uvanlig å måtte prioritere. Anonymkode: ca52c...2fd Jeg registrerte meg som kunde i DnB fordi det var et krav. Har konto der, men foreløpig ingen penger der. Men det var ikke nok, sannsynligvis fordi jeg fremdeles har brukskonto I sparebank1. Men synes det var rart at hun bare avviste oss blankt i stedet for å si hva som skulle til for at vi skulle få lån. Jeg kunne jo blitt totalkunde. De ønsker kanskje ikke å gi ut lån...? SpareBank1 var derimot veldig positive og sa at med vår inntekt så var det ikke noe problem å få lån. Og heller ingen krav om at min samboer måtte bytte bank. Anonymkode: 5f2ce...297
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 DnB elsker å være vanskelig! Anonymkode: bd781...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Det er helt vanlig at de krever at man er totalkunde, men rart at de ikke bare sa du måtte flytte som en forutsetning. Vi flyttet nettopp til DnB og jeg har måttet endre alle mine innstillinger med fakturaer osv og lønnskonto til DnB. Helt forståelig krav for at de skal gi oss lån. Anonymkode: 3a379...94c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Mora mi er medlåndtaker for meg, men måtte ikke være kunde i banken, det er DnB. Hun byttet likevel på grunn av bedre vilkår, men det var helt frivillig. Anonymkode: e8cc5...6fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå