AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Gjorde det slutt med typen fordi han for 3 gang sa han ville stille opp for meg hvis jeg trengte han. Har slitt psykisk, ønsker å kontakte bv for å få hjelp med barna siden jeg har hatt suicidaletanker. Har ikke særlig annet nettverk enn han, men er i ferd med å bygge opp et. Har hatt disse tankene før også. De kommer og går med jevne mellomrom. Uansett han sa datteren hans som han ikke har sett på lenge ville besøke han denne helgen, men hvis det var krise med meg, skulle han stille opp for meg. Jeg sa jeg trengte han. Vi har ikke sett hverandre på en mnd pga han har prioritert jobb. Var det dumt av meg å slå opp? Jeg føler meg så sviktet. Og dette er ikke første gang han lover å stille opp, men så dropper han det. Jeg føler ikke jeg stoler på han (Det har også vært andre røde flagg). Tror dere han vil prøve å få meg tilbake når hverdagen rammer han og datteren har reist hjem? Kjærlighetssorg på toppen av depresjon og det vondeste... Anonymkode: ce528...e62
Nymerïa Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Det var lurt av deg å slå opp. Det er feil av deg å lure på om han vil ha deg tilbake. 1
Virrevirrevapp Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Det høres ikke ut som han har tid og overskudd til deg. Så er vel greit å sette strek.
Hippogriff Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Kanskje du skal støtte deg på et profesjonelt hjelpeapparat, dersom du sliter med selvmordstanker og har ansvar for små barn? Det kan bli mye for en kjæreste uten kompetanse på området? Sikkert mange måter å se dette med kjæresten på, her er en: Det er riktig av dere å ikke være sammen, dersom du forventer at han skal tilsidesette relasjonen til barnet sitt pga deg, og hvis han ikke prioriterer å treffe deg i en hel måned pga jobb. Ut fra det virker det på meg som at du på din side krever for mye, mens han gir for lite, og det er et enormt gap mellom forventningene deres. Må bare legge til at jeg absolutt mener man skal stille opp for kjæresten. Men ser at disse tankene ikke er noe nytt for deg. Å skulle gi barna mine beskjed om at avtaler om besøk hos mamma må anses som foreløpige og avhengige av hvordan mammas ustabile kjæreste føler seg akkurat den dagen, hadde vært uaktuelt. Mamma skal være tilgjengelig og pålitelig, også etter de er blitt ungdommer og unge voksne. Ville sjekket hvilken hjelp du kan få fra det profesjonelle hjelpeapparatet først og fremst. Ta det via fastlegen din. Lykke til! 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Jeg vet ikke hva jeg skal si. Det er faktisk viktig for han å prioritere sin datter først og fremst og er det så ille med deg, psykisk og fysisk bør faktisk legges inn. Anonymkode: 31765...e13 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 Enig i noe av det dere skriver, men burde han ikke prøve å hjelpe meg med å få hjelp? Ikke bare la meg i stikken med 3 barn, han kaller sine bonusbarn. Føler meg så forlatt og aleine. Anonymkode: ce528...e62
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 Ja det var dumt av deg og slå opp hvis du gjorde det kun for å forvente at han skal komme krypende tilbake. Gjør man det slutt så kan man faktisk ikke forvente at noen kommer tilbake. jeg skjønner at du sliter, men synes det er litt dårlig gjort mot han hvis du legger hele byrden på han, og samtidig forventer at du skal komme før hans egen datter. Du har barn selv og jeg regner med at de kommer først for deg? han har heller ikke kompetansen til å hjelpe deg hvis det er så alvorlig at du har suicidale tanker, da må du faktisk oppsøke profesjonell hjelp. Anonymkode: af92f...be5 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gjorde det slutt med typen fordi han for 3 gang sa han ville stille opp for meg hvis jeg trengte han. Har slitt psykisk, ønsker å kontakte bv for å få hjelp med barna siden jeg har hatt suicidaletanker. Har ikke særlig annet nettverk enn han, men er i ferd med å bygge opp et. Har hatt disse tankene før også. De kommer og går med jevne mellomrom. Uansett han sa datteren hans som han ikke har sett på lenge ville besøke han denne helgen, men hvis det var krise med meg, skulle han stille opp for meg. Jeg sa jeg trengte han. Vi har ikke sett hverandre på en mnd pga han har prioritert jobb. Var det dumt av meg å slå opp? Jeg føler meg så sviktet. Og dette er ikke første gang han lover å stille opp, men så dropper han det. Jeg føler ikke jeg stoler på han (Det har også vært andre røde flagg). Tror dere han vil prøve å få meg tilbake når hverdagen rammer han og datteren har reist hjem? Kjærlighetssorg på toppen av depresjon og det vondeste... Anonymkode: ce528...e62 De som tviler på om det er et godt valg å bli kjæreste med en som har psykiske lidelser bør lese dette innlegget. Her blir mannen stilt som et gissel ovenfor kjæresten sin. Han må velge mellom sin datter han ikke har sett på en god stund eller å stille opp for kjæresten som har dårlige dager. Mannen svarer han vil stille opp for kjæresten (under tvang, i håp om at hun skal se galskapen i sine ord og be han prioritere sin datter han ikke har sett på en god stund). Når kjæresten likevel velger å prioritere sin datter så gjør ts det slutt, og nå håper hun at kjæresten skal komme krypende tilbake. Jeg håper for gyds skyld at mannen aldri setter sine føtter i det huset igjen. Tenk å bli utsatt for å måtte ta slike valg, og hvis du ikke velger ts foran alt så vil det få store konsekvenser. Ts bruker sine psykiske lidelser som et redskap for å få sin vilje, dette forsterker hun med å ta opp selvmordsfare, men hun er bevisst på å ikke legge for stort trykk på dette ordet. Jeg kjenner jeg blir forbanna når jeg leser om slik manipulasjon, de som er psykisk syke må forstå at deres sykdom ikke skal ha første prioritet for alle rundt de. De har også et liv å leve. Er du psyk så tar du det med din lege eller behandler. Anonymkode: b9a76...cbf 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Har barna dine en far som kan stille opp? Har du familie rundt deg? Anonymkode: 4a4c6...2eb 1
Hippogriff Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 10.26): Enig i noe av det dere skriver, men burde han ikke prøve å hjelpe meg med å få hjelp? Ikke bare la meg i stikken med 3 barn, han kaller sine bonusbarn. Føler meg så forlatt og aleine. Anonymkode: ce528...e62 Du burde ta ansvar for å skaffe deg selv hjelp.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 Psykisk syke blir ekstremt selvopptatte. Noe denne tråden viser. Mannen prioriterer sin datter, som han ikke har sett på lenge. Enhver frisk person, eller fysisk syk person, ville hatt forståelse for det. Nei ts, en kjæreste kan ikke pålegges å sette deg foran sine barn. Anonymkode: d3dac...08b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå