AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Noen andre med leiden mutasjon her? (Har den heterozygote varianten) Skal snart fly Oslo-Barcelona, så det er jo ikke så lang flytur. Har ikke flydd så mye de siste årene (som de fleste andre) men de gangene jeg fløy før korona brukte jeg støttestrømper for sikkerhetsskyld. Syns bare det blir litt varmt på sommeren 😅 Er det nødvendig med støttestrømper på en såpass kort flytur? Anonymkode: 8a908...1f7
Tough cookie Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 (endret) Jeg bruker støttestrømper selv om jeg flyr kun 2 timer. Det finnes forskjellige typer strømper da, ikke alle er like tette og varme. Endret 1. juli 2022 av Tough cookie
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Dersom jeg hadde hatt Leiden-mutasjon hadde jeg nok tatt meg en Klexane-sprøyte før flytur, eventuelt brukt kompresjonsstrømper. Anonymkode: f9efe...d52
FeiteFrida Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Og hold deg godt hydrert. Dehydrering øker risikoen for trombosering.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Takk for svar og tips 😊 Da skal jeg få kjøpt noen nye støttestrømper. Har sendt melding til legen angående blodfortynnende, men har tidligere fått beskjed fra lege at man ikke skal trenge blodfortynnende ved korte flyturer når man har heterozygot utgave.. Men jeg har ikke lyst å utfordre skjebnen heller 😅 Drikker alltid masse og rører på meg så mye jeg kan ved flyturer 😊 Anonymkode: 8a908...1f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå