Gå til innhold

Hjelp, elektriske apparater lever plutselig eget liv!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vet ikke om jeg valgte rett kategori for dette spørsmålet. Men da jeg skulle lage frokost begynte steikeovnen å tulle. Skjermen gikk av og på, det sto ikke grader osv. Jeg stusset veldig på dette da den er fra 2020, men tenkte at jeg får reklamere. Da skrudde jeg på TV-en, og plutselig tullet den en hel haug også. Lydplanken går av og på, lyden opp og ned og det kommer masse feiltilkoblinger. TV-en er også fra 2020, en Samsung smart tv. Min første tanke var da om det kan ha vært lynnedslag. Jeg sjekket derfor ut yr sitt værkart, men det har ikke vært lyn det siste døgnet. Jeg har prøvd å slå av og på hovedsikringen i huset, ta inn og ut stikkontakter, restarte osv. Jeg har aldri hatt problemer med disse apparatene før. Det er så frustrerende! Er det noen som har peiling på hva problemet kan være, og hvem jeg eventuelt kontakter for hjelp?

Elektorlevandør, forsikring, butikken varene er kjøpt?

Anonymkode: 3097c...d57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Vet ikke om jeg valgte rett kategori for dette spørsmålet. Men da jeg skulle lage frokost begynte steikeovnen å tulle. Skjermen gikk av og på, det sto ikke grader osv. Jeg stusset veldig på dette da den er fra 2020, men tenkte at jeg får reklamere. Da skrudde jeg på TV-en, og plutselig tullet den en hel haug også. Lydplanken går av og på, lyden opp og ned og det kommer masse feiltilkoblinger. TV-en er også fra 2020, en Samsung smart tv. Min første tanke var da om det kan ha vært lynnedslag. Jeg sjekket derfor ut yr sitt værkart, men det har ikke vært lyn det siste døgnet. Jeg har prøvd å slå av og på hovedsikringen i huset, ta inn og ut stikkontakter, restarte osv. Jeg har aldri hatt problemer med disse apparatene før. Det er så frustrerende! Er det noen som har peiling på hva problemet kan være, og hvem jeg eventuelt kontakter for hjelp?

Russland har hakket anlegget ditt

Anonymkode: 7b8a9...5bd

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger en eksorsist 

Anonymkode: 71d74...dbd

AnonymBruker
Skrevet

Spøkelse.

Anonymkode: 366f8...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok spøkelse ja.

Anonymkode: 37fbb...38e

AnonymBruker
Skrevet

Nå har de vel fått nok, da.

Screen-Shot-2022-03-24-at-2_05.17-PM.png.e098c71375bb07067207c4b5cb15a258.png

Anonymkode: 8db73...b27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 8.16):

Jeg aner ikke hva som er problemet, men jeg har problemer med to elektriske artikler selv.

Jeg må trekke ut støpselet på tv-en hver kveld fordi den skrur seg på nesten hver eneste natt.  (Også Samsung smarttv)
Den forrige robotstøvsugeren kunne også plutselig begynne å gå midt på natten.
Smartlysene kan plutselig slå seg på/av.

Fellesnevneren til disse er at de er koblet til nett,  produkter som ikke er koblet til nettet har jeg ikke problemer med.

Vi har hatt eletriker her for å sjekke strømmen i forbindelse med at tv og lys slo seg på, men han fant ingenting galt.

Jeg har kommet til den konklusjonen at det er forstyrrelser/signaler via nettet som får dem til å leve sitt eget liv.
Om det stemmer eller ikke aner jeg ikke,

Anonymkode: eade9...973

• Nyttig 1
Skrevet

Det første du bør gjøre er å få sjekket apparatene. Reklamer på de og få de sjekket hos selger/leverandør.

Bor du i et nytt hus eller gammelt hus (før 2000 tallet)?

AnonymBruker
Skrevet

Få en elektriker til å måle om du kan ha over- eller underspenning hos deg. Da kan apparater oppføre seg litt tøysete.

Om du har fått overspenning (men enten ikke har overspenningsvern eller at det ikke er nok til å løse det ut) kan det for eksempel være at e-verket har brudd i n-leder og dermed får man høyere spenningsnivå enn utstyret er beregnet for, da skal nye apparater dekkes av e-verket. 

Om du har overspenningsvern i sikringsskapet ditt, det som ser ut som en sikring men uten den delen du slår den av og på med, så kan du se om vinduet i den er grønt eller rødt :)  Rødt indikerer at du har hatt overspenning. 

Anonymkode: f3f10...ee4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Who can you call? Ghostbusters!

Anonymkode: ae722...3ba

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med elektriker. Kan være feil i systemet og være brannfarlig. 

Anonymkode: 635c4...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...