AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Del Skrevet 1. juli 2022 Vi har akkurat byttet kledning, og deretter malt ett strøk. Etter tørking nå, ser jeg masse stygge brede striper som har helt annen gjenskinn enn resten, og når jeg stryker over disse stedene er de helt glatte sammenlignet med resten som er ru. Det er i alle fall 10-15 stykk på den ene siden, og som er den siden vi kommer desidert mest til å se. Det er her verandaen er Jeg mistenker at de kommer fra stropping av bordene ved frakt, men jeg synes det er rart det ikke er noe beskyttelse mot dette. For dette var direkte stygt. Er dette noe som kan forsvinne, eller må jeg rett og slett be snekkeren skifte disse bordene? Jeg skiftet ikke kledning for at det skulle bli sånn. Bilde kommer når jeg får lastet opp. Anonymkode: f0e44...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Del Skrevet 1. juli 2022 Anonymkode: f0e44...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Del Skrevet 1. juli 2022 Ble det grunnet før maling? Er det hakk/søkk, eller bare skyggemerker? Anonymkode: 7b488...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble det grunnet før maling? Er det hakk/søkk, eller bare skyggemerker? Anonymkode: 7b488...400 Det er grunnet gran, og som jeg skrev, så er partiene glatte sammenlignet med det rundt. Som om det ru belegget er slipt bort. Dette gjør at fargen blir annerledes her pga lyset. Ikke direkte hakk, men det kan være at det er presset litt sammen. Var ikke mulig å legge merke til dette før etter at malingen hadde tørket. To andre vegger har ikke disse merkene, så tydelig at det er et eget parti av bord som er brukt på akkurat denne veggen. Anonymkode: f0e44...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Del Skrevet 1. juli 2022 Vi ringte snekker, og han sier det er fra støtteplanker mellom bordene under lagring/frakt som gir merkene, og at dette skal forsvinne på andre strøk. Siden det regner så får vi ikke malt nå, men håper virkelig det er tilfellet! Anonymkode: f0e44...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Del Skrevet 23. juli 2022 Hei, 🙂 Dette er et pussig tilfelle, med en forhåpentligvis enkel løsning. I realiteten har nok disse merkene kommet fra transporten som snekkeren sier, men også fra produksjon av kledningen. For meg ser det ut som om kledningen har blitt stablet før grunningen har tørket helt under produksjon. Det vil si at jeg tror dette er et produksjonsproblem, ikke noe snekkeren kunne ha forutsett. Tror snekkeren skyldte litt vel mye på seg selv her. En annen grunn til at situasjonen er komplisert er fordi produksjonen vil nok skylde på snekkeren, og snekkeren vil vanligvis skylde på produksjonen. Uansett, nok spekulering og synsing om noe som i praksis er umulig å finne ut av. Vi hadde også noen lignende merker på vår vegg, men disse forsvant etter hvert under malingen. Det vi gjorde var å male 2 strøk ganske raskt, og så ventet vi ca ett år før vi malte et strøk til. Da får 1) Kledningen blir beskyttet mot norskt vær, 2) Malingen tid til å trekke ordentlig inn i treverket, og 3) Kledningen tid til å flytte seg og "falle", slik som vanligvis skjer. Du har sikkert sett at kledningen har falt litt nå, slik at litt maling har "forsvunnet" i mellom bordene. Ofte noe snekkere ikke tenker på fordi de ofte "løper av gårde" før malingen blir utført 😅 Har skjedd med oss og de fleste naboene våre som har byttet kledning, selv med erfarne snekkerfirmaer i ryggen. De blir like overrasket hver gang. 😉 Husk også at de fleste naboene ikke ser dette fra sine hus, og at man ofte blir vant til ting. Allikevel tror jeg det forsvinner i et tredje strøk. Anonymkode: 5bbfc...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå