AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Hva er det som trigger angsten deres og gjør dere dårlige? Anonymkode: 13246...629
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Hvis noen snakker om verdensrommet, da blir jeg fullstendig derealisert. Hvis jeg er helt alene og verden ikke lager en lyd blir det også kaos i hodet. Anonymkode: 9378c...ca7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Utenlandske menn, jeg ble gjengvoldtatt i 2009 Anonymkode: 500eb...75d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Jeg har ingen aning, og det er frustrerende. Jeg kan ha det helt ok, så tar jeg bussen f.eks og plutselig blir verden livsfarlig og jeg mister pusten, kaldsvetter og må kjempe meg gjennom resten av bussturen. Dette kan skje hvor som helst, så er ikke knyttet til buss. Litt av gleden med generell angstlidelse. Anonymkode: 52b08...20a 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ingen aning, og det er frustrerende. Jeg kan ha det helt ok, så tar jeg bussen f.eks og plutselig blir verden livsfarlig og jeg mister pusten, kaldsvetter og må kjempe meg gjennom resten av bussturen. Dette kan skje hvor som helst, så er ikke knyttet til buss. Litt av gleden med generell angstlidelse. Anonymkode: 52b08...20a Går du på medisiner? Jeg tror jeg selv har generell angstlidelse, så tenkte en slik tråd kunne være litt interressant. ts Anonymkode: 13246...629
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Går du på medisiner? Jeg tror jeg selv har generell angstlidelse, så tenkte en slik tråd kunne være litt interressant. ts Anonymkode: 13246...629 Bruker du medisin for generell angstlidelse, og hjelper den i såfall? Anonymkode: 0dedb...e6c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 Uforusigbarhet, lyder, lukter og fulle mennesker Anonymkode: 1eff4...857 1
Gjest Småfrekk40 Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har ingen aning, og det er frustrerende. Jeg kan ha det helt ok, så tar jeg bussen f.eks og plutselig blir verden livsfarlig og jeg mister pusten, kaldsvetter og må kjempe meg gjennom resten av bussturen. Dette kan skje hvor som helst, så er ikke knyttet til buss. Litt av gleden med generell angstlidelse. Anonymkode: 52b08...20a Første panikk anfallet mitt var på buss. Fikk totalt hetta og trodde jeg skulle dø. Så fort jeg gikk av bussen 1 time unna stoppet mitt. Så forsvant det like fort som det kom. 12 år senere , er det ikke bedre. Men bare verre. Har null anelse på hva som trigger det. Men jeg er fengslet i min egen kropp. Og HATER DET. Kan ikke gjøre noe vanlig som alle andre klarer. Ikke sitte å spise ute. Ikke stå i kø. Ikke ta tog buss fly eller sitte på i bil. Være på bursdager /dåp bryllup.Være inne i bygg som er ukjent etc etc. livet er amputert .
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Store forandringer i livet, mannlige autoriteter (men det har blitt noe bedre, har mannlig lege og mannlig sjef, har hjulpet på angsten min en del), lite søvn og mye mennesker på en gang. Har sosial angst og PTSD etter seksuelle overgrep i tidlig barndom samt en voldtekt i voksen alder. Anonymkode: 9710c...0fe
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Avtaler, kollektiv transport, kjøre bil selv, å møte på noen kjente ute, at noen skal bli sinte på meg, at jeg skal få kreft, at det skjer noe med barna eller mannen. Anonymkode: d306d...d40
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bruker du medisin for generell angstlidelse, og hjelper den i såfall? Anonymkode: 0dedb...e6c Jeg bruker medisiner, ja. Vanskelig å anbefale noe, jeg føler egentlig ikke noe hjelper. Nå prøver jeg ut tredje typen. Jeg hadde store forhåpninger til medisiner da, har lest mye om hvordan det har hjulpet folk. Den ene typen jeg fikk prøve hadde jeg lest på nettet at var så bra, men virket ikke for meg. Anonymkode: 52b08...20a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #12 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Bruker du medisin for generell angstlidelse, og hjelper den i såfall? Anonymkode: 0dedb...e6c Jeg fikk nylig utskrevet truxal, men fikk streng beskjed om å bare bruke den ved nødstilfeller da de er vanedannende og kan gjøre det vanskeligere å bli frisk. Dette med angst og panikkanfall begynte først de siste ukene hos meg, men de er grusomme. Har ikke prøvd medisinen ennå, prøver å holde meg så godt jeg kan. ts Anonymkode: 13246...629
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 Vanligvis det å ha tid til å tenke (ferier osv), søvnmangel, uvissheter, ustabil oppførsel fra noen jeg må ha tillit til (tenk ledere, ektefelle, osv). Jeg vet alt kommer fra meg selv, skyver ikke skylda over på andre. Noen er dog bedre rustet til å håndtere uvisshetene i livet enn andre. Har slitt med angst siden ungdomstiden, så har kjent på det meste den har å by på. Panikkanfall, helseangst, fobier, tvangstanker. Den er i konstant endring. Jeg har blitt bedre til å håndtere den, men av og til sier hjernen bare stopp. Anonymkode: a19b6...661
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utenlandske menn, jeg ble gjengvoldtatt i 2009 Anonymkode: 500eb...75d Så trist. Anonymkode: 34ae3...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå