Gå til innhold

Dermalogica - hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Tror jeg nesten må gi opp Dr. Haushckaflørtingen min, synes tilvenningsprosessen har vart så utrolig lenge nå, og sliter litt med huden min etter at jeg sluttet på p-pillen. Mens jeg gikk på pillen hadde jeg det man kan kalle en slags kombinasjonshud, litt glinsete, men samtidig tørr. Fikk ikke kviser så ofte, men noen underjordiske noe en gang i blant. Nå i det siste har jeg fått mer og mer sorte prikker, ujevn hud og småkviser over alt. Svir litt mer i ansiktet også. Har brukt rosekremen til nå, siden jeg har litt couperose i kinnene, men ser egentlig ikke forskjell either way nå.

Har prøvd Dermalogica litt før, og elsket Special Cleansing Gel. Er litt mer i tvil hva fuktighetskrem angår, prøvde Active Moist og mener å huske at jeg likte den godt (littegrann for lite fuktighet kanskje en liten periode, men det gikk seg til?), men lurer på om Skin Smoothing hadde vært bedre? Nå skal det sies at huden min er blitt noe fetere siden p-pilleslutt, selv nå i november er den litt på den shiny siden.

Jeg prøvde virkelig å like Dr. Hauscka, jeg ser rett og slett ikke bedring så nå vil jeg prøve noe nytt. :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå om vinteren trenger jo huden både fett og fuktighet, så da tenker jeg først på SSC, kanskje. Eventuelt Active Moist, med et fuktighetsserum under? Jeg har selv fått tørr hud av rosekremen til Dr. H, og det kom av at den inneholder fett, men altfor lite fuktighet.

Gjest Tristessa
Skrevet

Jepp, det er en blanding av tørr og fet hus jeg sliter med... Når jeg skjærer grimaser i speilet ser jeg jo hvordan topplaget ser tørt ut, mens jeg kjenner hvor sleip og ekkel den er... :grøss: Lurer på om jeg ikke skulle prøvd skin-kitet de har på LF for normal/tørr hud, og evt. kjøpt Active Moist senere. Eller kanskje bare kjøpe full size av Special Cleansing Gel og Active Moist, og ha Rosekremen som natttilskudd?

Skrevet

Eller prøve Facial Lotion fra MD Formulations under kremen...Det funker mot det meste. Jeg opplevde at huden ble mindre tørr etterhvert. Glykolsyre fjerner døde hudceller, og dermed trenger fukt og næring lenger ned i huden.

Gjest Tristessa
Skrevet

Det høres bare så drastisk ut! :forvirret: Det er ikke det at jeg har noe skikkelig acneproblem, bare mer rebelst kombinasjonshud og mer ujevnheter. Liker egentlig best å la ansiktet fikse seg av seg selv, så jeg tenkte å gjøre det enklest mulig. Men tusen takk for tips, dersom det ikke bedrer seg skal jeg definitivt prøve. Er bare så lei av å føle meg stygg/gå med full sminke hver dag bare for å sitte på lesesalen...

Skrevet

Hei,

Jeg henger meg på denne tråden med et spørsmål jeg også! :)

Saken er at jeg kunne ha skrevet dette innlegget selv.... ;) , kjenner meg såååå godt igjen! Og lurte på det samme. Jeg har nettopp kjøpt active moist og anti bac wash, men er redd for at huden får for lite fett/fuktighet. Men er også redd for at jeg får for mye fett ved bruk av f.eks. skin smooting cream. :sjenert:

Ellers lurer jeg på om det er et alternativ og bruke spesial cleansing gel eller ultracalming cleanser, og skin smooting cream f.eks. om morgenen, og anti bac wash og active moist om kvelden? eller noe sånt..... ;)

Var ikke meningen å ødelegge tråden din, men følte det var så beskrivende for min egen situasjon, at det bare ville blitt dumt å skrive et nytt innlegg!

Vil nevne at jeg så langt er veldig fornøyd med mine nyanskaffede dermalogica produkter, og føler meg så utrolig ren og fin etter rens! Men er litt redd for at anti bac er for sterk, siden det er flere her inne som har klaget på den. Jeg har så langt ikke merket noe.

Og du Elphaba, burde jo etterhvert fått gode rabatter på disse produktene, så flink som du er til å rådgive andre til hva de skal/bør kjøpe... ;)

En god representant er du! :)

Skrevet

Jeg er generelt skeptisk til sterke renseprodukter fordi de skaper ubalanse og tørker ut mer enn de gagner, selv om det kan føles bra. Hvis man bruker en mildere rens, kan det hende at huden ikke kommer sånn ut av balanse. En hud ute av balanse kan reagere med å produsere mer fett, samtidig som overhuden er tørr. Men jeg er ikke hudpleier, snakker bare av egen erfaring.

Men som alltid: enhver hud er forskjellig, og man kjenner på huden hva som gjør den godt.

Gjest Tristessa
Skrevet

Helt i orden gjest, sliter med samme dilemma: kjøre active moist og risikere for tørr hud, eller skin smoothing og ende opp med en for rik krem og mere kviser. Heller mot førstnevnte, så kan jeg heller spe på med annet dersom det skulle være behov for det.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Kan du ikke bruke ultracalming cleanser og active moist da? Ultracalmin tørker ikke ut huden like mye som special cleansing gel, og samtidig kan du bruke en lettere krem uten å bli tørr.

Gjest Tristessa
Skrevet

Njo, forsåvidt, men er ikke det en melk? Likte Special Cleansing Gel så godt fordi jeg følte den renset bra, men ikke for mye. Er lei av rensemelk, særlig Dr. Hauschka sin.

Skrevet

Det er en kremgele, ikke en melk. Den skummer ikke, men er ikke fettete og ekkel. Og med mildere rens trenger du ikke så rik krem=>slipper dillemmaet.

Gjest rabrabara
Skrevet (endret)

Jeg brukte active moist og syntes ikke den ga nok fukt. Na bruker jeg Skin Smoothing Cream, som jeg er superfornøyd med. Huden min har aldri vært bedre. Anbefales!

En venninde av meg sier atkremen ikke inneholder mineraloljer eller lanolin og dermed skal den ikke gi kviser heller.

Endret av rabrabara
Skrevet

Jeg brukte Skin Smoothing Cream tidligere, og var stort sett fornøyd med den om sommeren, men om vinteren holdt den ikke mål for min del (Har ganske tørr hud). Gikk over til Guinot, og var fornøyd en stund, men syntes selv at huden fortsatt var for tørr. Gikk så til hudpleier, og endte opp med noen supergode produkter fra Babor (serum + dagkrem), og nå er huden min veldig bra. Hadde masse tørre linjer/rynker, men de er forsvunnet med de nye kremene.

Anbefaler deg virkelig å gå til en hudpleier, gjerne til en salong som selger mange forskjellige produkt-linjer, slik at de kan finne de produktene som er riktige for deg. Det er ikke bare lett å finne frem i overfloden av kremer som lover gull og grønne skoger på egen hånd.

Skrevet

Jeg brukte anti-bac cleansing og active moist i mange år, og trodde jeg var fornøyd med disse for min fete men tørre hud. Da jeg skiftet til ultracalming cleansing og skin smooting cream ble det plutselig riktig -fin fuktet hud og slutt på småkviser.

Jeg har i alle fall lært at nok fuktighet er essensielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...