Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er du ute med folk/venner/har besøk?

Anonymkode: f538c...c7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oj, vel, jeg har ikke jobb heller så. Kanskje en gang annenhver uke på sitt verste, men det gjorde meg veldig syk. 

Anonymkode: 546dc...6fb

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent. Noen ganger i halvåret kanskje, men har kjæreste så blir sosialisert litt mer enn jeg liker pga. av det. 

Anonymkode: 77a0a...752

AnonymBruker
Skrevet

Går tur med ei venninne. Ellers bare sammen med barna ( voksne nå da). Og min mor. Aldri «ute på byen». Men er glad i å reise da. 

Anonymkode: 1fd54...33e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betegner meg selv som en asosial introvert. Jeg kan fint være helt alene for meg selv i ukesvis. Men de siste månedene har jeg vært sammen med venner/familie nesten HVER dag. Litt sliten. Men det er mine venner og min familie som drar meg med på ting. Pluss praktiske oppgaver som de trenger hjelp til. 

Sånn sett er jeg ganske sosial. Mer enn vanlig. Men innerst inne er jeg veldig asosial. Når høsten kommer blir jeg nok en huleboer igjen.

Anonymkode: c7b85...d41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er "sosial" på jobben også møter jeg ikke så mange på fritiden 😋

Anonymkode: 43aaa...002

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en veldig sosial jobb, så får dekt mye av mitt sosiale behov der. Varierer hvor sosial jeg er på fritiden, noen ganger 2-3 ganger i uka, andre ganger kan det gå 1-2 uker mellom hver gang. Har sjeldent besøk, kanskje 1-2 ganger i mnd. Liker bedre å møte folk andre steder, med mindre jeg har vors med flere gjester. 

Anonymkode: 4d592...961

AnonymBruker
Skrevet

Ufør, møter venner toppen hver uke. Går ofte/noen ganger 3 uker mellom hver gang

Jeg merker ikke behovet for å sosialisere meg før etter 6 mnd alene. Jeg ber aldri om å finne på noe, de drar meg alltid med ut 😂 Da er jeg en sosial-løve og den mest sosiale i gjengen. Men herregud, jeg skjønner det jo også, de blir jo utslitt av å jobbe. Får ofte «kan du gå bort og prate med han der og hente meg etterpå og introdusere meg??» 😂 Så jeg har null sosial frykt. Trives egentlig bare best i eget selskap. Men vet jeg må ha de vennene, for uten dem er jeg lost 🙈

Ellers foregår venninneskapet på tlf, random snaps eller tlf samtaler med hu ene ca 2-3 ganger i uka når det er kjedelig å gjøre hverdagslige ting, som å gå på butikken eller rydde hjemme

Anonymkode: 79b0f...99b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen venner, så jeg er hverken ute med folk eller har besøk 🤪 Men bor hjemme (er i tidlig 20-årene), så sitter ikke helt alene. Møter folk på jobb en dag i uka, og treffer søsknene mine med noen ukers mellomrom. 

Tok noen år å forsone meg med ensomheten. Men etter hvert fant jeg ut at jeg trives best i eget selskap, så det går stort sett bra. Eneste er de dagene jeg vil ut å finne på noe, så har jeg ingen å spørre om å bli med.. Eller hvis det skjer noe bra eller dårlig som jeg higer etter å fortelle om, så har jeg ingen å fortelle det til. Akkurat dét merkes. 

Anonymkode: b64ec...cb4

• Hjerte 5
Skrevet

Siden jeg har samboer og hans familie bor i nærheten, så er jeg i grunn sosial et par ganger i uka, uten at jeg oppsøker det selv på noen måte. Møter hans venner iblandt, og min egen familie ser jeg max et par ganger i året.

Mine egne venner/venninner møter jeg toppen en gang i måneden😛. Har aldri hatt besøk av venner hjemme, når jeg tenker meg om (har bodd her i 5 år)

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine besøker jeg en gang i uken, med mindre de er bortreist (de er ofte på hytten, så det blir kanskje 2-3 ganger i mnd). 

Ellers er det nå bare mann og barn jeg omgås.. 

Jeg har én venninne, men vi er begge småbarnsmødre, og hun sliter med mye kronisk sykdom, så vi treffes omtrent aldri, til tross for at vi bor i samme bydel. 

Anonymkode: 8caf2...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Et menneske måler jo ikke som sosial etter hvor mye man omgås andre.

Sosial havner om relasjonen mellom mennesker, evnen til å omgås og måten man behandler mennesker på.

Så ikke viktig å omgås mye, det tilpasser man etter behov og tid. Arbeidslivet i seg selv er nok for mange, etterpå er man sliten. 

Anonymkode: 848bc...58b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en sosial jobb, så blir sliten nok av det. Ellers har jeg lite venner i nærheten, så besøker venninne i nabobyen kanskje 1 gang i mnd'en, og ellers snakker jeg med venner på tlf. Jeg savner egentlig ikke noe mer sosialt, men savner kanskje å ha et større nettverk til de gangene jeg kan være spontan. Men jeg orker ikke legge innsats i mange vennskap av gangen.

Anonymkode: 0ac0c...b75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hos min søster og mannen hennes en gang i mnd. Middag og film/spillkveld. Utenom det blir jeg mer enn nok sosialisert via jobb. Foretrekker alenetiden min, og mennesker generelt blir jeg utslitt av. Ikke hatt besøk eller gått på besøk på mange år, sett bort ifra jul hos min mor.

K32

Anonymkode: 1deb6...009

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er hos min søster og mannen hennes en gang i mnd. Middag og film/spillkveld. Utenom det blir jeg mer enn nok sosialisert via jobb. Foretrekker alenetiden min, og mennesker generelt blir jeg utslitt av. Ikke hatt besøk eller gått på besøk på mange år, sett bort ifra jul hos min mor.

K32

Anonymkode: 1deb6...009

Det "rare" er jo de som forventer at man skal omgås andre mennesker i all den våkne tiden vi har.

Tror de fleste trenger egentid, selv om de ikke tar den.

Anonymkode: 848bc...58b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er på jobb hver dag. Kjæresten på besøk hver helg. Elsker alenetid 😍

Husker ikke sist jeg var ute.

Har sjelden besøk utenom Kjæresten. Treffer venninner ifbm trening / fjelltur.

Anonymkode: e5910...84d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sosial med mann og barn daglig, ut over det har jeg et par venner jeg treffer nå og da. Drar gjerne på fjelltur alene, og nyter lett en kveld i fred og ro dersom mannen jobbet sent. Arrangementer gjennom barnas skole går jeg på når jeg MÅ, men er sliten etterpå. 

Er forresten ikke i jobb, så slipper kollegaer. 

Anonymkode: 66083...d45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor ofte er du ute med folk/venner/har besøk?

Anonymkode: f538c...c7c

bortimot aldri og det trives jeg med. Har noen få gode venner jeg har kontakt med, men jeg er så lei halvvennskaper og intriger i bekjentskaper at jeg rett og slett ikke orker.. 

Anonymkode: 3d22c...733

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig. Vanligvis 2-3 ganger i uka ? Men så kan det være 5 ganger i uka eller jeg kan være alene i 3 uker på rad. Har kjæreste og jobb så det dekker stort sett behovet mitt. Kjæresten er derimot mye mer utadvendt så han drar meg litt med på ting.

Anonymkode: acac8...d43

AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger annenhver uke, kanskje. Synes det er passe.

Anonymkode: bcd4c...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...