Gjest Cid Skrevet 30. juni 2022 #1 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) https://test.mensa.no Jeg tok den i stad og da fikk jeg først 97 men jeg gjettet på en del så jeg tok den igjen og denne gangen tenkte jeg mer og brukte lengre tid på å svare, denne gangen var det bare to spørsmål hvor jeg var usikker på svaret, resultatet ble 107. Jeg trodde virkelig at jeg kom til å få veldig lavt siden jeg ikke føler meg noe særlig smart 😝 Endret 30. juni 2022 av Cid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. juni 2022 #2 Del Skrevet 30. juni 2022 Hater sånne tester de gir INGEN mening, hva er greia???? Fikk 97. Så jeg og @Cid er like smarte/dumme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 30. juni 2022 #3 Del Skrevet 30. juni 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Hater sånne tester de gir INGEN mening, hva er greia???? Fikk 97. Så jeg og @Cid er like smarte/dumme. Jeg ble helt gåen i hodet av alle de oppgavene 😕 Den første gangen trodde jeg at man bare skulle følge fra venstre til høyre i hver kolonne men så innså jeg etterhvert at man måtte se de fra forskjellige vinkler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 30. juni 2022 #4 Del Skrevet 30. juni 2022 Siden jeg ikke kan poste anonymt, fikk en plass mellom 130 og 145 107 er ikke veldig høyt det heller, IQ Percentile and Rarity Chart (iqcomparisonsite.com). Det er ikke frekt ment, men det er nært midten. Hvis du var sikker på svarene og fortsatt fikk "bare" 107 så har du tatt feil på en del du tror du har visst Jeg synes de fleste av de siste var ganske ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 30. juni 2022 #5 Del Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (1 minutt siden): Siden jeg ikke kan poste anonymt, fikk en plass mellom 130 og 145 107 er ikke veldig høyt det heller, IQ Percentile and Rarity Chart (iqcomparisonsite.com). Det er ikke frekt ment, men det er nært midten. Hvis du var sikker på svarene og fortsatt fikk "bare" 107 så har du tatt feil på en del du tror du har visst Jeg synes de fleste av de siste var ganske ille. Jeg trodde jeg kom til å få lavere enn gjennomsnittet så jeg er godt fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. juni 2022 #6 Del Skrevet 30. juni 2022 Som den smarteste jeg kjenner sier: IQ-tester sier mest om hvor god du er til å ta IQ-tester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 30. juni 2022 #7 Del Skrevet 30. juni 2022 Cid skrev (1 minutt siden): Jeg ble helt gåen i hodet av alle de oppgavene 😕 Den første gangen trodde jeg at man bare skulle følge fra venstre til høyre i hver kolonne men så innså jeg etterhvert at man måtte se de fra forskjellige vinkler Det er mange konsepter som går igjen på diverse tester. Denne er "matrisebasert" og egentlig litt begrenset, men det som typisk kommer i alle slike er "XOR" og denslags. Om man har gjort lignende oppgaver før blir det lettere å se hva man skal gjøre. På en så begrenset test kan du "trene opp" i alle fall 10+ poeng ved å ta lignende tester. På tester som WISC og WAIS er det mye mer variert og man har minnespenn etc. som er ekstremt vanskelig å endre/trene opp merkbart... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaskazini Skrevet 30. juni 2022 #8 Del Skrevet 30. juni 2022 Entern skrev (10 minutter siden): Hater sånne tester de gir INGEN mening, hva er greia???? Fikk 97. Så jeg og @Cid er like smarte/dumme. Jeg er da også like dum som dere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 30. juni 2022 #9 Del Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (2 minutter siden): Det er mange konsepter som går igjen på diverse tester. Denne er "matrisebasert" og egentlig litt begrenset, men det som typisk kommer i alle slike er "XOR" og denslags. Om man har gjort lignende oppgaver før blir det lettere å se hva man skal gjøre. På en så begrenset test kan du "trene opp" i alle fall 10+ poeng ved å ta lignende tester. På tester som WISC og WAIS er det mye mer variert og man har minnespenn etc. som er ekstremt vanskelig å endre/trene opp merkbart... Var ikke noe artig test i hvert fall 😅 og jeg var dum nok til å tro første gangen at jo raskere jeg ble ferdig jo høyere sum fikk jeg, jeg har spilt for mye spill 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 30. juni 2022 #10 Del Skrevet 30. juni 2022 Entern skrev (4 minutter siden): Som den smarteste jeg kjenner sier: IQ-tester sier mest om hvor god du er til å ta IQ-tester. Det er vel både rett og galt. Det sier helt klart mest om hvor flink du er til å ta IQ-tester, men man kan ikke se bort fra hvor god predikator det er for evner på andre områder. Korrelasjonen mellom målt IQ på en slik test, og f.eks. å lære matte fort er veldig stor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 30. juni 2022 #11 Del Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (Akkurat nå): Det er vel både rett og galt. Det sier helt klart mest om hvor flink du er til å ta IQ-tester, men man kan ikke se bort fra hvor god predikator det er for evner på andre områder. Korrelasjonen mellom målt IQ på en slik test, og f.eks. å lære matte fort er veldig stor... Du er i hvert fall veldig smart da 😄 dumt man ikke kan oppgradere hjernen sin (enda) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. juni 2022 #12 Del Skrevet 30. juni 2022 Prøvde en gang til. Fikk 102. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. juni 2022 #13 Del Skrevet 30. juni 2022 likestilling skrev (6 minutter siden): Det er vel både rett og galt. Det sier helt klart mest om hvor flink du er til å ta IQ-tester, men man kan ikke se bort fra hvor god predikator det er for evner på andre områder. Korrelasjonen mellom målt IQ på en slik test, og f.eks. å lære matte fort er veldig stor... Sikkert, jeg har alltid vært dårlig i avansert matte. Det er fortsatt en veldig endimensjonal måte å måle intelligens på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 30. juni 2022 #14 Del Skrevet 30. juni 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Sikkert, jeg har alltid vært dårlig i avansert matte. Det er fortsatt en veldig endimensjonal måte å måle intelligens på. Hvordan kunne man målt det perfekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. juni 2022 #15 Del Skrevet 30. juni 2022 Cid skrev (Akkurat nå): Hvordan kunne man målt det perfekt? Aner ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. juni 2022 #16 Del Skrevet 30. juni 2022 kaskazini skrev (11 minutter siden): Jeg er da også like dum som dere... Du virker alt annet enn dum 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaskazini Skrevet 30. juni 2022 #17 Del Skrevet 30. juni 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Du virker alt annet enn dum 😊 Men denne mensatesten sier at jeg er under gjennomsnittet - ikke at jeg vektlegger slike tester nevneverdig, så mister nok ikke nattesøvn av resultatet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 30. juni 2022 #18 Del Skrevet 30. juni 2022 Cid skrev (1 minutt siden): Du er i hvert fall veldig smart da 😄 dumt man ikke kan oppgradere hjernen sin (enda) Jeg har alltid gjort det bra på slike tester og vært "i toppen" på matteprøver og naturfag og slikt. Realfag. Overraskende nok er det verbalt jeg gjør det sterkest 😅 Det er mulig du er for ung, men da jeg var på sesjon hadde vi "evnetest" som egentlig er en IQ-test med et annet navn Man får vel en indikasjon der også. Jeg har gått på Gløshaugen selv, og kan si at jeg tror de aller, aller fleste som går der (altså sivilingeniør) også gjør det bra på IQ-tester. Det var veldig "annerledes" å plutselig bare være omgitt av den typen mennesker, og ikke "gjennomsnittet" som man typisk er tidligere i livet. Nei, jeg tror faktisk ikke man kan "oppgradere" veldig mye 😅 Forskning viser at dette er ganske statisk, selv om tidlig stimulering til en viss grad øker IQ. Det som er overraskende er kanskje at forskjellen mellom genetisk predikert score og faktisk score minker med alderen, altså vil man miste en del av den eventuelle fordelen man har om man blir trent opp som barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Popc0rn Skrevet 30. juni 2022 #19 Del Skrevet 30. juni 2022 131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest431 Skrevet 30. juni 2022 #20 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) . Endret 17. november 2022 av gjest431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå