AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Jeg har en mann som drikker, daglig. Han gjemmer drikke Og lyver om det . han drikker kun på kveld etter barna er lagt, aldri vold eller ufin. Sovner stort sett på sofan. Jeg føler meg alene. Eg kommer fra ett hjem med alkohol problemer, dette er vanskelig for meg å leve med . Har forsøkt å forklare og snakke med han flere ganger. Dette har pågått i 5 år. Når er nok ,nok? Er det håp, eller vil alkoholen Alltid være nr.1? Anonymkode: 94742...85b 1
regine Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Ta ansvar for deg og barna. hans prioritet vil ALLTID være alkohol. Du vet hva du må gjøre - altså gå fra denne mannen. 1 5 3
Diskusjon69 Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en mann som drikker, daglig. Han gjemmer drikke Og lyver om det . han drikker kun på kveld etter barna er lagt, aldri vold eller ufin. Sovner stort sett på sofan. Jeg føler meg alene. Eg kommer fra ett hjem med alkohol problemer, dette er vanskelig for meg å leve med . Har forsøkt å forklare og snakke med han flere ganger. Dette har pågått i 5 år. Når er nok ,nok? Er det håp, eller vil alkoholen Alltid være nr.1? Anonymkode: 94742...85b I den stand han er nå, høres det ut som alkoholen er nr 1. Om han ikke ser problemet og ønsker veldig selv å forandre seg, så vil det aldri bli bedre. Det er veldig vanskelig å slutte med alkohol også, så han må virkelig ønske det og leve hver dag som en ny test der han kan sprekke. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 regine skrev (2 minutter siden): Ta ansvar for deg og barna. hans prioritet vil ALLTID være alkohol. Du vet hva du må gjøre - altså gå fra denne mannen. Langt inni meg vet jeg du har rett.. Men så vil jeg så gjerne at vi skal få det til. Han er en utrolig god pappa, frem til klokka 20.00...... Ts Anonymkode: 94742...85b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en mann som drikker, daglig. Han gjemmer drikke Og lyver om det . han drikker kun på kveld etter barna er lagt, aldri vold eller ufin. Sovner stort sett på sofan. Jeg føler meg alene. Eg kommer fra ett hjem med alkohol problemer, dette er vanskelig for meg å leve med . Har forsøkt å forklare og snakke med han flere ganger. Dette har pågått i 5 år. Når er nok ,nok? Er det håp, eller vil alkoholen Alltid være nr.1? Anonymkode: 94742...85b Han har jo ikke et alkoholproblem. Det er du som har tillitsvansker og bør søke hjelp. Ikke ødelegg barnas liv ved å gå fra ham. Anonymkode: ae0f0...d39
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Du må spørre deg om i hvilken grad dette plager deg. Hvordan påvirker det barna? Han høres ut som en "snill" alkoholiker. Det er mange av dem også. Problemet er jo at de er syke. Så syke etter dette middelet at det er viktigst av alt. Noen blir jo tørrlagt, men det er kun alkoholikeren selv som kan styre dette. Har han gått på noen grupper? For alkoholikere? Baugen er jo at alkohol er døyvende. Demper symptomer for noe annet. Har du noen tanker om hvorfor han tror han trenger alkohol? Angst? Etc? Anonymkode: 7a27e...33c 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (3 minutter siden): I den stand han er nå, høres det ut som alkoholen er nr 1. Om han ikke ser problemet og ønsker veldig selv å forandre seg, så vil det aldri bli bedre. Det er veldig vanskelig å slutte med alkohol også, så han må virkelig ønske det og leve hver dag som en ny test der han kan sprekke. Han er i full jobb og gjør det veldig bra der. Jeg har ett håp om at han en dag vil ha hjelp..samtidig som jeg er redd for at om 5 år vil tenke tilbake å angre for at jeg ikke dro.. Ts Anonymkode: 94742...85b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 Hva skjer den dagen barnas leggetid forskyves, og han ikke har «fri» fra kl. 20.00 på kvelden? Snakk med han, dette må han ta tak i. Anonymkode: 7f7da...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har jo ikke et alkoholproblem. Det er du som har tillitsvansker og bør søke hjelp. Ikke ødelegg barnas liv ved å gå fra ham. Anonymkode: ae0f0...d39 Han drikker hver dag, i smug.finner tomgodts overalt. Så ett problem har han. Om det er så stort at han aldri vil bli bra , håper jeg ikke. Ts Anonymkode: 94742...85b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 Er du 22, kan du drikke fredag og lørdag i godt selskap. Søndag og, om du tilfeldigvis har fri mandag. Er du godt voksen, men ansvar for barn, så burde han fått kniven på strupen dag 4. Hadde renska huset for alkohol og sagt han har en time på seg til å se etter behandlingstilbud, da misbrukere ikke har noe i ordentlige hjem å gjøre. Anonymkode: 91304...73f 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skjer den dagen barnas leggetid forskyves, og han ikke har «fri» fra kl. 20.00 på kvelden? Snakk med han, dette må han ta tak i. Anonymkode: 7f7da...8c2 Han er vanskelig å få i tale. Men du har absolutt ett poeng der. Jeg vil ikke dem skal se det å få den usikkerheten i livet sitt. Ts Anonymkode: 94742...85b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 Håper ikke den alkisen har førerkort TS. Anonymkode: 91304...73f 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er vanskelig å få i tale. Men du har absolutt ett poeng der. Jeg vil ikke dem skal se det å få den usikkerheten i livet sitt. Ts Anonymkode: 94742...85b Barn får med seg mer enn det foreldre noen gang vil forstå. Og det setter spor. Det burde jo du selv vite. Du har opplevd dette selv, og nå lar du egne barn bo med en mann som drikker hver dag. Anonymkode: 91304...73f 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper ikke den alkisen har førerkort TS. Anonymkode: 91304...73f Det har han, men tar kollektiv til jobb. Anonymkode: 94742...85b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn får med seg mer enn det foreldre noen gang vil forstå. Og det setter spor. Det burde jo du selv vite. Du har opplevd dette selv, og nå lar du egne barn bo med en mann som drikker hver dag. Anonymkode: 91304...73f Der sa du det.....takk Ts Anonymkode: 94742...85b 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han drikker hver dag, i smug.finner tomgodts overalt. Så ett problem har han. Om det er så stort at han aldri vil bli bra , håper jeg ikke. Ts Anonymkode: 94742...85b Men han skjøtter jo både sitt arbeid og gjør sine hjemmeplikter. Han kan jo ikke slutte med noe han trives med bare fordi du har fordommer mot de som drikker mer enn gjennomsnittet. Anonymkode: ae0f0...d39
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #17 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Der sa du det.....takk Ts Anonymkode: 94742...85b Hvor mye drikker han da? Stor forskjell på ett glass vin og to flasker vin. Anonymkode: cbfc5...fb7
Gjest Chroma Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 Han er syk og trenger hjelp. Du kan melde bekymring til legen hans.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men han skjøtter jo både sitt arbeid og gjør sine hjemmeplikter. Han kan jo ikke slutte med noe han trives med bare fordi du har fordommer mot de som drikker mer enn gjennomsnittet. Anonymkode: ae0f0...d39 Mange som skjøtter sitt arbeid, selv om de er misbruker både det ene og det andre i all sin ledige tid.. Anonymkode: cbfc5...fb7 2 1 1
regine Skrevet 30. juni 2022 #20 Skrevet 30. juni 2022 Men hvordan vil du ha det, da? Du er åpenbart veldig bekymret, TS, ellers ville du neppe skrevet her. Og du har rett til å bestemme hvordan du vil ha det i ditt liv. Uten dårlig samvittighet for DINE valg. Vil du ha et liv hvor mannen forsvinner hver kveld pga alkohol? vil du ha et liv hvor DU alltid må ta ansvar for ungene - dagen etter - generell tilstedeværelse? At det er ditt ansvar at far ikke drikker opp pengene til mat/klær/husholdning/ferie? Helt uavhengig av hvor mye han drikker og når - HVA VIL DU? HVILKET liv vil du ha? Barna dine kommer ikke til å takke deg for at du ble i et forhold med en alkoholiker.Barna dine kommer heller ikke til å takke deg for at du «ofrer» deg og er martyr. De ser ikke det, og de forstår ikke det og de kommer uansett ikke til å være takknemlig for at du liksom har ofret deg. De ser bare at du legger deg flat, uten å oppnå noe som helst. ta med barna og kom deg vekk. Velg DERES liv. Og gjør deg NÅ, ikke til jul, neste sommer eller whatever. 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå