Gå til innhold

Blir bare forelsket i gutter eldre en meg, burde jeg være bekymret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 15 år gammel jente som blir fort forelsket. Høres sikkert helt normalt ut men jeg blir egentlig bare forelsket eller betatt av eldre gutter. Det siste året har jeg hatt noe på gang med en eldre fyr (18 år), og jeg har aldri vært så forelsket før 😭. Etter vi ble enige om at vi burde stoppe pga. aldersforskjellen mellom oss, og at det hadde vært ulovlig for oss å være sammen mistet vi kontakten. Nå for et par uker siden møtte jeg en annen fyr (20 år) som jeg nå har blitt forelsket i og vil være sammen med! De fleste vennene mine sier at jeg burde holde meg unna eldre gutter, men jeg hører ikke på dem. Er dette normalt? Er det feil at jeg driver på med disse guttene, og har dere noen tips eller råd? 

Anonymkode: 709b4...b9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å vente til du blir 16 da, og så kjøre på? Eldre gutter har mer erfaring og vet hva de driver med.

Ikke hør på hylekoret her som kommer til å be deg om å bare date de med samme fødselsår.  

Anonymkode: b191b...2dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det ikke bare å vente til du blir 16 da, og så kjøre på? Eldre gutter har mer erfaring og vet hva de driver med.

Ikke hør på hylekoret her som kommer til å be deg om å bare date de med samme fødselsår.  

Anonymkode: b191b...2dc

Tror du det er noe magisk som skjer når du er 16, annet enn at du er "lovlig"

TS, jeg ville vært skeptisk ja. Jeg veit ikke åssen gutter du liker, men det er litt rart å like noen på 15 når man er 20. Du går fortsatt på ungdomsskolen og han studerer? Det er ganske stor forskjell! 

Anonymkode: 147ad...390

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lett for "eldre gutter" å utnytte ynge jenter, så pass deg for det.

Når det er sagt er det helt normalt å like eldre gutter. De fleste av mine kompiser er gift med tre til fem år yngre damer, og mange av dem traff hverandre da de var sånn 18-19 (guttene altså).

Pass bare på at du ikke blir utnyttet. Sex bør du holde deg unna i det lengste i den alderen der. Kompisene mine som var sammen med 14-15 år gamle jenter og er gift i dag (30 år etter), hadde ikke sex med dem før de var over 16. Dette er viktig altså, selv om man skulle tro det bare er å legge seg ned med hvem som helst og når som helst i disse dager. 

Er det kjærlighet og fremtid i forholdet, så greier gutta fint å vente leeenge. Greier de ikke det, så er det sjelden "liv laga".

Lykke til lille blomst !

Anonymkode: 6674c...0ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ventet med sex til de jentene var eldre enn 16 også, bare for å få det også på plass. Husker hun ene blånektet til hun var 18, til kompisens store frustrasjon, men de er gift og tilsynelatende lykkelig i dag :)

Anonymkode: 6674c...0ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...