AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 De var sammen nesten et helt år før jeg fant ut at de var kjærester, og da var hun allerede 6mnd på vei med deres første sønn som snart er 3, i juli venter de en liten gutt til. Våre barn er 5,10 og 15, de føler seg veldig tilsidesatt av pappan, spesielt 10 og 15 åringen, 5 åring vil gjerne til pappan da han har en lillebror og leke med,mens storesøsterene ønsker ikke og dra til far på ferie i år, jeg har sagt det er greit, og sa til far at jentene føler seg tilsidesatt, eneste jeg fikk av svar da ,da får de bare være hjemme da, han bryr seg ikke. men lillebror drar til faren i alle fall 10 dager, så får vi se om babyen deres kommer til tiden eller ei, ellers blir han i 14 dager, han drar imorgen. Hva bør jeg gjøre videre her? så det ikke skjærer seg fullstendig mellom far og døtre? Fvk går han ikke på Anonymkode: dc4d5...272 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Det må far ta ansvar for selv. Anonymkode: 8d037...cc7 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Send alle barna til faren, de føler seg jo tilsidesatt!! Anonymkode: ddf8f...a08 3
Humas Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Hvis verken jentene vil dit og han ikke bryr seg om dem nå så er det beste å la det være sånn. Han venter nytt barn og klarer ikke å forholde seg til mer i år ihvertfall. Skal du ha et håp om at jentene sjal få et bedre forhold til han senere. Ikke snakk nedsettende til/om han. Litt ‘hvite’ løgner kan hjelpe så barna dine ikke skal føle seg så tilsidesatt; faren deres er veldig glad i dem men at han en stund fremover vil måtte bruke tiden på det nye barnet, men at de kanskje kan være til hjelp å passe barnet senere. Hvis verken du eller barna klandrer han så kan fremtiden bli bra. Du kan endre din innstilling, og forholdet bedre seg. Legg gammel dritt og skuffelser bak deg, han har nytt liv, som kan inkludere barna fremover om du er på tilbudssiden. Det virker urettferdig men det virker.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Send alle barna til faren, de føler seg jo tilsidesatt!! Anonymkode: ddf8f...a08 Hvorfor det? Det vil jo ikke hjelpe når far ikke bryr seg jo! Så ts gjør jo det riktige ved å la de som ikke vil faktisk få slippe å dra til ham! Anonymkode: a1dfc...845
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Hva handler dette om: Du er så lei? Han fikk kjærest og nytt barn øyeblikkelig han gikk fra deg, han venter nytt barn nå, du fikk ikke vite noe før ett år var gått, nå har det kun gått tre år. Han er så egoistisk (Hvorfor det? Som får sitt femte barn akkurat i ferien, får flere barn, sier at da får de eldste bare være hjemme, fordi du ikke får barnefri i ferien eller hva? ) Eller: 10-åring og 15-åring føler seg tilsidesatt, fordi faren får sitt 5. barn i sommer? Fordi faren ikke bryr seg nok til å tvinge dem? Du spør hva DU skal gjøre videre? Er det et problem for deg? Anonymkode: 7e7bd...e1a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva handler dette om: Du er så lei? Han fikk kjærest og nytt barn øyeblikkelig han gikk fra deg, han venter nytt barn nå, du fikk ikke vite noe før ett år var gått, nå har det kun gått tre år. Han er så egoistisk (Hvorfor det? Som får sitt femte barn akkurat i ferien, får flere barn, sier at da får de eldste bare være hjemme, fordi du ikke får barnefri i ferien eller hva? ) Eller: 10-åring og 15-åring føler seg tilsidesatt, fordi faren får sitt 5. barn i sommer? Fordi faren ikke bryr seg nok til å tvinge dem? Du spør hva DU skal gjøre videre? Er det et problem for deg? Anonymkode: 7e7bd...e1a Klart det er et problem for henne. Det er IKKE ok at barna føler seg tilsidesatt fordi far har mer enn nok med ny familie. Det er hjerteskjærende dårlig gjort av far. Og gjett om han kommer til å angre på det. De er 10 og 15 år og trenger i aller høyeste grad en tilstedeværende farsfigur. En far kan ikke bare slutte å være far fordi han får nye unger. Anonymkode: ca32c...c1e 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Klart det er et problem for henne. Det er IKKE ok at barna føler seg tilsidesatt fordi far har mer enn nok med ny familie. Det er hjerteskjærende dårlig gjort av far. Og gjett om han kommer til å angre på det. De er 10 og 15 år og trenger i aller høyeste grad en tilstedeværende farsfigur. En far kan ikke bare slutte å være far fordi han får nye unger. Anonymkode: ca32c...c1e Jeg skjønner jo det, at det er et problem for barna, og at det er hjerteskjærende for ts, men hva kan ts gjøre? Hun spør: «hva gjør hun videre?» At hun er lei, at det har gått kort tid, at barna får sitt 5. søsken, ikke noe av det kan ts gjøre noe med. Faren heller ikke nå, han kan tvinge barna på samvær, gjøre det attraktivt og ønskelig å komme på samvær (men der er han nok i en ikke så rent liten skvis i hvem han skal prioritere høyest akkurat i sommer, et stort mulighetsrom for å tilby perfekt sommerferie for en 15-åring har han faktisk ikke….), han kan si «ok, greit for meg» som han har gjort. Det kan hende at barna hadde følt seg enda mer tilsidesatt hadde de dratt på samvær. Råd til ts: en samtale med far om hvordan «gjøre det godt igjen»- ta igjen for tapt samvær-inkludere de eldste mer, inkludere ts og de eldste barna mer i hva planene for samvær og inkludering av de eldste er framover de neste årene. Anonymkode: 7e7bd...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Takk for alle svar Nei at far gikk videre er hans valg, og kan ikke akkurat holde tilbake en som er forelsket i en annen. Ja jeg synes han er egoistisk når han ikke bryr seg om de barna han har fra før,bortsett fra 5åring. Jeg skal ikke ha ferie før i August jeg, så selvom de hadde vert hos far hadde jeg jobbet, vi skal på ferie vi 5 i August, da har jeg fri fra 1 til 15 august Anonymkode: dc4d5...272
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Humas skrev (På 30.6.2022 den 23.08): Hvis verken jentene vil dit og han ikke bryr seg om dem nå så er det beste å la det være sånn. Han venter nytt barn og klarer ikke å forholde seg til mer i år ihvertfall. Skal du ha et håp om at jentene sjal få et bedre forhold til han senere. Ikke snakk nedsettende til/om han. Litt ‘hvite’ løgner kan hjelpe så barna dine ikke skal føle seg så tilsidesatt; faren deres er veldig glad i dem men at han en stund fremover vil måtte bruke tiden på det nye barnet, men at de kanskje kan være til hjelp å passe barnet senere. Hvis verken du eller barna klandrer han så kan fremtiden bli bra. Du kan endre din innstilling, og forholdet bedre seg. Legg gammel dritt og skuffelser bak deg, han har nytt liv, som kan inkludere barna fremover om du er på tilbudssiden. Det virker urettferdig men det virker.. Akkurat dette fikk jeg også høre som 12-åring da pappa og daværende stemor fikk sitt andre barn. Det skapte mer avstand mellom meg og pappa at jeg ikke fikk være hos dem fordi stemoren min nettopp hadde født. De hadde visst nok med baby og storesøster på 2 år. Men tror du ikke de forventet at jeg skulle passe småsøsknene mine så de fikk kjærestetid etterhvert? Joda! Pappa og stemor ble heldigvis skilt. Han ble en bedre pappa etter det, men det er fortsatt litt sårt å tenke på at han endret seg slik. Har også et godt forhold til mine søstre. Moren deres derimot holder jeg meg langt unna. Anonymkode: 3b597...ec0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 De er såpass så store nok at de selv kan velge om de vil ha samvær med denne faren. Du kan følge opp din 5 åring så han ser pappan sin iblant også finner han selv ut at pappa kanskje ikke er så grei allikevel. Anonymkode: f6a90...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå