Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er «ny i gamet» og skal starte i ny jobb som pleieassistent på sykehuset på mandag. Har lest gjennom kontrakten flere ganger, men har likevel ikke før i dag oppdaget at jeg kanskje må ha politiattest. Det står i kontrakten «for stillinger som krever politiattest må dette fremlegge før tiltredelse». Forventet behandlingstid for politiattest er 14 dager, er jeg ille ute nå?

Anonymkode: 208c7...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei!

Jeg er «ny i gamet» og skal starte i ny jobb som pleieassistent på sykehuset på mandag. Har lest gjennom kontrakten flere ganger, men har likevel ikke før i dag oppdaget at jeg kanskje må ha politiattest. Det står i kontrakten «for stillinger som krever politiattest må dette fremlegge før tiltredelse». Forventet behandlingstid for politiattest er 14 dager, er jeg ille ute nå?

Du skal få dokumentasjon fra arbeidsgiver før du søker om politiattest, som du skal legge ved søknaden før den sendes til politiet :)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nei det er du ikke nødvendigvis du har gjort feil, TS. Du får ikke politiattest før du kan vise frem en signert kontrakt uansett. Jeg gikk rett til politiet da jeg fikk jobb i et bofellesskap, men de ville ikke gi meg vandelsattest før jeg kunne vise til en gyldig signert kontrakt som de skulle ta kopi av 

Endret av Laraa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo alltids prøve å få kloa i attesten imorgen

Anonymkode: af265...868

Skrevet
Laraa skrev (19 minutter siden):

Nei det er du ikke nødvendigvis du har gjort feil, TS. Du får ikke politiattest før du kan vise frem en signert kontrakt uansett. Jeg gikk rett til politiet da jeg fikk jobb i et bofellesskap, men de ville ikke gi meg vandelsattest før jeg kunne vise til en gyldig signert kontrakt som de skulle ta kopi av 

Jeg signerte kontrakten for ca 3 uker siden😬

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, sjokoladeelskeren said:

Har gjort det nå, men problemet er at jeg starter på mandag så må levere den inn før det😬

Det går helt sikkert fint. Har du fått vedlegget du må ha for å få den? De attestene kommer ofte raskt, kanskje har du fått den innen mandag.. Ellers så sier du bare at du har søkt men ikke fått den enda, går nok bra.

Anonymkode: a5fe1...c7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det går helt sikkert fint. Har du fått vedlegget du må ha for å få den? De attestene kommer ofte raskt, kanskje har du fått den innen mandag.. Ellers så sier du bare at du har søkt men ikke fått den enda, går nok bra.

Anonymkode: a5fe1...c7e

Hvilket vedlegg er det? La bare ved signert kontrakt

Skrevet

Jeg fikk begynne å jobbe selv uten politiattest! Jeg søkte om politiattest med en gang jeg fikk skjema fra jobb som jeg fikk samtidig som jeg signerte kontrakten. Tok akkurat en uke fra jeg søkte til jeg fikk attesten. Fikk begynne før jeg hadde fått attesten.

AnonymBruker
Skrevet
sjokoladeelskeren skrev (3 minutter siden):

Hvilket vedlegg er det? La bare ved signert kontrakt

Du må ha et papir fra arbeidsgiver som sier hvilke paragrafer som skal gjelde for politiattesten. Har du ikke fått dette fra arbeidsgiver, kan du bare spørre om dette når du starter på mandag. Det går nok fint skal du se!

Anonymkode: 569bb...d67

• Nyttig 1
Skrevet

Ok, nå er jeg litt roligere, tusen takk folkens😊

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet noen år i OUS, aldri levert politiattest....

Anonymkode: bf76e...442

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei!

De har nok standardiserte kontrakter, det skal ikke være nødvendig med politiattest for å jobbe som pleieassistent. Som regel mest vanlig der man skal jobbe med barn. Og arbeidsgiver hadde bedt deg spesifikt om det, hvis det gjaldt der du skal begynne å jobbe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...