Gå til innhold

Samme ekle type drøm i 2-3 år. Noen som kan forstå noe ut av det)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere ganger i uken drømmer jeg at jeg er i ulike situasjoner der jeg ikke klarer å prate eller bevege armene. Det blir bare babbel og armene (noen ganger hele kroppen) er helt ute av kontroll. I tillegg er armene som regel dovnet bort når jeg våkner ...Det er forferdelig ekkelt og sitter i godt utover dagen.

Jeg har tenkt at det kan tyde på at jeg føler meg kneblet i virkeligheten ... men det virker så åpenbart. Jeg er i en stor krise i livet og har nylig mistet et av mine barn. Men drømmene startet for flere år siden, så sånn sett er det jo litt rart. 

Noen som har innspill?

Anonymkode: 730f8...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TS igjen. Synd at ingen så lang har innspill. 

Er det noen som vet om et sted man kan få hjelp til å tyde drømmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du hørt om søvnparalyse? Det er visst en tilstand mellom drøm og våken der kroppen sover, men hodet delvis er våken. Det skjer i REM-fasen, som er den fasen der man drømmer og sover dypt, samtidig som kroppen er naturlig "paralysert." Nå, siden hodet som sagt bare er delvis våknet iblant kan sterke mellomting mellom våken og drøm forekomme. Du vet ikke helt om du sover eller er våken eller drømmer, og det overlapper. Høres litt ut som dette, siden du er nummen i armene samtidig som du drømmer om situasjoner der du er nummen i armene. Det kan gå over av seg selv, når du får det bedre i livet. Ønsker deg alt godt.

Anonymkode: 211de...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har du hørt om søvnparalyse? Det er visst en tilstand mellom drøm og våken der kroppen sover, men hodet delvis er våken. Det skjer i REM-fasen, som er den fasen der man drømmer og sover dypt, samtidig som kroppen er naturlig "paralysert." Nå, siden hodet som sagt bare er delvis våknet iblant kan sterke mellomting mellom våken og drøm forekomme. Du vet ikke helt om du sover eller er våken eller drømmer, og det overlapper. Høres litt ut som dette, siden du er nummen i armene samtidig som du drømmer om situasjoner der du er nummen i armene. Det kan gå over av seg selv, når du får det bedre i livet. Ønsker deg alt godt.

Anonymkode: 211de...94f

Tusen takk, skal tenke litt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres jo veldig ut som om drømmen gjenspeiler en følelse av å ikke ha kontroll over tilværelsen. Og som person over nevnte, at du er i en fase av drøm der du er litt bevisst og litt i drømme. Det kan være årsak til opplevelsen av at du ikke kan snakke eller bevege armene. Har hatt en lignende tilbakevendende drøm om at jeg ikke kan bevege kroppen og den kommer typisk i oppvåkningsfasen der jeg er bevisst men fortsatt har koblet fra kontroll over kroppen. Har drømt dette når kroppen er syk og ikke fungerer.

Anonymkode: abb85...e15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søvnparalyse. Og ganske vanlig med søvnproblemer i vanskelige eller krise perioder i livet

Kroppen sliter med rekkefølgen den sovner på. Ikke alt blir helt slått av i riktig rekkefølge, og noen av dine sanser reagerer fortsatt med virkeligheten (armer sover, bevissthet selv om man ikke klarer bevege seg). Det er en viktig funksjon at vi ikke beveger oss i takt med drømmer, ellers hadde det å sove vært direkte farlig. Så kroppen din er slått av, men bevisstheten din er ikke helt i søvn. Så man opplever at man ikke klarer bevege seg, åpne øynene, gå ect. Ofte samtidig mens man drømmer, og da blir jo drømmen veldig skummel. 

Det du opplever er en krasj mellom virkelighet og drøm 

Anonymkode: 6093b...f24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...