AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Har man råd til en bolig til 30 mill så driter man vel i de småpengene en hybel kan dra inn. Jeg skjønner ikke. Anonymkode: 7f836...41c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Vi har ikke så dyr bolig, men har to utleiedeler. Kjekt med ekstra penger for sparing, og en god start og prøve å bo alene for barna våre når de snart er gamle nok. Jeg regner med de blir boende her for å studere (Oslo). Anonymkode: 7a1ad...3e1 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Selv i det prissjiktet er det folk som lever fra hånd til munn, gjerne fordi de har belånt både hus, bil og hytte til pipa. Eventuelt er det "praktikantdel", for au-pairen. Anonymkode: b9c5e...1fa 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Kanskje vil noen spleise og bruke som generasjonsbolig Anonymkode: 37358...39a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Til når en blir lei av hverandre og trenger egentid Anonymkode: 82c27...1ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Fordi det finansierer seg selv? Altså ekstraarealet? Med to utleieenheter kunne vi lagt på 5 mill i lån (med forbehold om at jeg ikke har regna/estimert helt feil), og da fått råd til et hus til 20 mill og ikke "bare" 15. Anonymkode: 9c4a7...b93 1 2
Fjompen Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 Fordi Au-pairen ikke godt kan bo i garasjen. 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Til au pair er vel ikke så uvanlig Anonymkode: 95e0c...11a 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 For vår del: fordi vi rett og slett ikke har behov for all den plassen og leieinntektene dekker det lille lånet vi har så vi kan bruke det vi tjener på stort sett hva vi vil. Anonymkode: 3ffc4...7ca 4
Veggdyret Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 I eldre hus så er det bok generasjonsbolig eller au-pair (eller tilogmed hushjelp/tjenestepike) som er tanken bak. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 Jeg lurer på det samme. Jeg leide en gang hos en skikkelig rik familie. Bodde på beste vestkant i Oslo. Far i huset tjente 40-50 mill i året. Allikevel leide de ut to hybler to studenter og aupairen bodde seff i den siste. Huseierne var relativt smålige egentlig. Skrudde opp husleia hvert eneste år. Så mye som var lovlig. Hadde jeg tjent de summene der hadde jeg ikke bodd med folk så tett på meg Anonymkode: adc53...f80 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 Vi har to hus, det ene med utleiedel. ukependler for en periode til annen by, og synes det er veldig greit at det er «folk i huset» når ikke vi er der selv, så det ikke ser så forlatt og tomt ut. I perioder også fint å ha til aupair, egne barn eller andre familiemedlemmer som har behov (søster og svoger har bodd der mens de har pusset opp sin egen bolig, svigermor bodde der da hun var syk og trengte mye oppfølging osv). Kjekt å ha Anonymkode: 32cf9...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg lurer på det samme. Jeg leide en gang hos en skikkelig rik familie. Bodde på beste vestkant i Oslo. Far i huset tjente 40-50 mill i året. Allikevel leide de ut to hybler to studenter og aupairen bodde seff i den siste. Huseierne var relativt smålige egentlig. Skrudde opp husleia hvert eneste år. Så mye som var lovlig. Hadde jeg tjent de summene der hadde jeg ikke bodd med folk så tett på meg Anonymkode: adc53...f80 Leietaker gir trygghetsfølelse. Når man har et hus som er verdt så mye, er det ettertraktet for innbruddstyver. Med leietakere, betyr det at det alltid er folk i huset, når eieren stortsett er ute og reiser. Hvis romløsningen er bra, trenger man ikke å få leietaker så tett på huset eller uteområde. Slik har vi det hjemme. Anonymkode: ac04e...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg lurer på det samme. Jeg leide en gang hos en skikkelig rik familie. Bodde på beste vestkant i Oslo. Far i huset tjente 40-50 mill i året. Allikevel leide de ut to hybler to studenter og aupairen bodde seff i den siste. Huseierne var relativt smålige egentlig. Skrudde opp husleia hvert eneste år. Så mye som var lovlig. Hadde jeg tjent de summene der hadde jeg ikke bodd med folk så tett på meg Anonymkode: adc53...f80 Du finner gjerrige mennesker i alle samfunnslag. Mye smålighet også blant rike. Så er det som mange nevner leiligheter som brukes til praktikanter/au pair, eller til å huse familie/venner på besøk. Mange har forbindelser i utlandet, og da er det greit å ha en leilighet til dem i stedet for at de bor kun på et gjesterom. Anonymkode: bb311...800 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Skrevet 1. juli 2022 Rike folk er som oftest smålig. Det er en grunn til at de er blitt rike. De som har mindre penger er ofte mer generøse og har mindre fokus på kroner og øre. Og det er noe av grunnen til at de har mindre penger. Anonymkode: 7ac5e...6a0 1
MizzVic Skrevet 1. juli 2022 #17 Skrevet 1. juli 2022 Det er jo derfor noen blir rike. At du TS syns 120 000 inn i året ekstra er unødvendig, sier jo litt. Mange har til aupair ect, men en halv mill ekstra over få år, kan investeres å bli ganske mye mer. "Du HAR jo penger, du trenger ikke mer" er en veldig feil holdning til noe du har som konstant renner ut av henda dine, samme hvor forsiktig du er. 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #18 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg lurer på det samme. Jeg leide en gang hos en skikkelig rik familie. Bodde på beste vestkant i Oslo. Far i huset tjente 40-50 mill i året. Allikevel leide de ut to hybler to studenter og aupairen bodde seff i den siste. Huseierne var relativt smålige egentlig. Skrudde opp husleia hvert eneste år. Så mye som var lovlig. Hadde jeg tjent de summene der hadde jeg ikke bodd med folk så tett på meg Anonymkode: adc53...f80 Jeg hadde heller ikke bodd så tett om jeg hadde god råd. Men jeg har sett folk med veldig god råd ha hybler hvor leietakeren delvis må betale ved å være barnepasser. En slags aupair, bare hun er etnisk norsk. Anonymkode: ca374...4a4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #19 Skrevet 1. juli 2022 Rett og slett fordi det er 0 stress for oss, og det gir oss enda mer enger inn. Vi har tre små hybler i vårt hus som regnes som utleie av rom i egen bolig. Det er skattefritt 36 000 inn i mnd. Vi ser og hører aldri noe til leietakerne (egen inngang og godt isolert). Utleien har vi satt bort, så det er rett og slett bare en ekstra passiv inntekt. Anonymkode: 3c2b8...738 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #20 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde heller ikke bodd så tett om jeg hadde god råd. Men jeg har sett folk med veldig god råd ha hybler hvor leietakeren delvis må betale ved å være barnepasser. En slags aupair, bare hun er etnisk norsk. Anonymkode: ca374...4a4 «Så tett?» det trenger absolutt ikke føles «tett» å leie urin egen bolig, det spørs på boligen det. Anonymkode: 3c2b8...738 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå