Gå til innhold

hvilke uke er jeg i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tok en graviditetstest i dag og den var positiv. Jeg har hatt ustabil syklus det siste året og vet derfor ikke hvor langt jeg er på vei eller hvordan jeg skal regne meg fram til det. Sist jeg hadde mensen var i midten av april. Jeg vet også at jeg hadde eggløsning første helgen i juni, så jeg regner med at det var da jeg ble gravid. Hvor mange uker er jeg da på vei? Skal jeg regne fra da jeg hadde eggløsning, slik at det betyr at jeg er 4 uker på vei?

Jeg lurer også på om det er vanlig å ha mensensmerter så tidlig i graviditeten? Ikke store smerter, men mer murring. Jeg hadde en spontanabort for ett år siden og er redd for å oppleve dette igjen.

Anonymkode: b4bf9...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fram til ultralyd regnes det fra mensen. kanskje ta tidlig ultralyd for å måle og sjekke hvor langt du er på vei. 

Med clearblue ukesindikator får du opp hvor mange uker etter eggløsning, står det 3 + er du lengre enn 5 uker på vei. 

Anonymkode: 1cad2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du regner forresten eggløsning + 2 uker for å finne ut hvor langt du er på vei :) normal syklus er eggløsning på 14 dag. 

Anonymkode: 1cad2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde eggløsning første helgen i juni er du straks 6+0, spørs litt hvilken av dagene. Men man regner uker fra eggløsning + 2 uker, fordi man regner med at alle har standard syklus (eggløsning på dag 14) så du kan på en måte regne at på eggløsningsdagen er du allerede 2+0 😊

Anonymkode: 518a2...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående smerter: i ukene fram til uke 7-8, hadde jeg murringer/smerter som når jeg venter på mensen. Er i uke 20 nå og alt ser fint ut😄

Anonymkode: 1aa8f...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...