AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Jeg har slitt med den psykiske helsen i over 10 år, som i perioder går ut over kroppen. Denne uken skulle jeg ha jobbet noen dager, men måtte rett og slett ta egenmelding da kroppen var totalt utslitt. Disse dagene har jeg brukt til å være masse ute i solen, og har dermed blitt veldig brun. Nå overtenker jeg at det å komme på jobb neste uke og være kjempebrun kan føre til at kollegaer og sjefen tror at jeg faktisk ikke har vært syk, men at jeg ville ha fri pga finværet. Vil presisere at dette overhodet ikke er tilfelle, jeg har ikke truffet et annet menneske disse dagene, men har rett og slett samlet krefter igjen slik at jeg ikke går på en kjempesmell og ender opp med sykemelding som jeg har hatt tidligere fordi jeg lot det gå for langt. Sitter nå og gruer meg til jobb igjen og hva folk kommer til å tenke. Anonymkode: 6005f...4b5 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Det er jo litt rart å komme tilbake etter sykdom og være solbrun og fresh. Anonymkode: 81f63...bdb 15
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo litt rart å komme tilbake etter sykdom og være solbrun og fresh. Anonymkode: 81f63...bdb Enig, det framstår meget rart. Anonymkode: ab82c...1ad 3
Duff Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Regner ikke med du har sittet på stranden. Jeg blir brun uten å sitte i sola, noen blir fortere brune enn andre. Ikke tenk på det, når du er psykisk syk er det bra for deg å være ute hvis det gir deg energi og påfyll. 14
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Duff skrev (1 minutt siden): Regner ikke med du har sittet på stranden. Jeg blir brun uten å sitte i sola, noen blir fortere brune enn andre. Ikke tenk på det, når du er psykisk syk er det bra for deg å være ute hvis det gir deg energi og påfyll. Nei, jeg har sittet hjemme på terrassen mutters alene. Anonymkode: 6005f...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Tror ikke du skal være så opptatt av dette. Hev deg over eventuelle kommentarer. Men jeg unngår å bli brun hvis jeg er hjemme med sykdom. Kan jo være noe å tenke på neste gang. Tviler på at din helbred er avhengig av at du blir brun. Anonymkode: 94c27...6de 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Klart folk vil reagere på det. Anonymkode: c26cf...6ad 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo litt rart å komme tilbake etter sykdom og være solbrun og fresh. Anonymkode: 81f63...bdb Nei, det er det da virkelig ikke! Sliter man psykisk så er det lurt å slappe av og frisk luft er alltid bra. Skal man sitte inne for å være " sjuk og bleik" når man kommer på jobb igjen da? Anonymkode: c5217...d65 13 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo litt rart å komme tilbake etter sykdom og være solbrun og fresh. Anonymkode: 81f63...bdb Det er da ikke såå rart om det er midt på sommeren. Hadde vært rart om det var en annen årstid. Anonymkode: 856af...bba 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 Så sykdom gjelder bare hvis man har hodet i doskålen, 40 i feber og ligge på et mørkt rom? Anonymkode: 6005f...4b5 20 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har slitt med den psykiske helsen i over 10 år, som i perioder går ut over kroppen. Denne uken skulle jeg ha jobbet noen dager, men måtte rett og slett ta egenmelding da kroppen var totalt utslitt. Disse dagene har jeg brukt til å være masse ute i solen, og har dermed blitt veldig brun. Nå overtenker jeg at det å komme på jobb neste uke og være kjempebrun kan føre til at kollegaer og sjefen tror at jeg faktisk ikke har vært syk, men at jeg ville ha fri pga finværet. Vil presisere at dette overhodet ikke er tilfelle, jeg har ikke truffet et annet menneske disse dagene, men har rett og slett samlet krefter igjen slik at jeg ikke går på en kjempesmell og ender opp med sykemelding som jeg har hatt tidligere fordi jeg lot det gå for langt. Sitter nå og gruer meg til jobb igjen og hva folk kommer til å tenke. Anonymkode: 6005f...4b5 Tips til neste gang: Parasoll eller solfaktor på 50. Anonymkode: 42be9...532 2
Sofakona Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 Ikke rart...så folk her inne mener du som er psykisk syke skal holde deg inne...og være bleik? Nei kos deg ute i sola...d vitaminer er bra for deg...og om noen reagere på at du har fått farge..de har feil tanke gang...selv om du er syk må du forsatt leve 9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 Hadde ikke jeg tenkt over. Jeg får farge veldig lett, hadde ikke trengt mer enn kanskje en times tid før jeg har synlig og fin farge. Det gjelder jo ganske mange, og at du har sittet ute på egen veranda og slappet av i frisk luft, synes jeg ikke er feil. Ikke tenk over det. Hvis noen spør, så sier du jo bare som sant er; du har slappet av på egen veranda og ladet batteriene. Anonymkode: 1fbce...88c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 Ikke rart. Det er ingen lov som sier at en må holde seg innendørs. Sitte på sin egen terrasse er da helt greit. Anonymkode: 7be12...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, jeg har sittet hjemme på terrassen mutters alene. Anonymkode: 6005f...4b5 Da har du jo holdt deg hjemme da🤷♀️ Du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: a7a2b...d4d 1
Kågebruker Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 Ikke tenk på det. Skal soling kun være for folk som er friske? 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #17 Skrevet 30. juni 2022 TS her. Kan jo nevne at kollegaer ikke ser kroppen, kun ansiktet. Og jeg er person som blir veldig fort og lett brun. I tillegg har jeg litt farge fra tidligere, men har selvsagt fått mer nå. Samt at det kommer en finværsdag i morgen hvor jeg ikke har sykedag, bare fri. Anonymkode: 6005f...4b5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 Jeg ville ikke reagert på det med mindre jeg visste at du ikke hadde hage eller veranda. Helt naturlig ved en del sykdommer at man ønsker å være ute når det er vær til det. Anonymkode: 030e4...8b7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 Si at det er selvbruning eller self tan drops eller no’ da. Men tror ikke de gidder å kommentere det til deg. Anonymkode: fecc6...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #20 Skrevet 30. juni 2022 Jeg sliter psykisk og er det noe som virkelig hjelper meg så er det en solfylt dag. Behøver ikke være ute eller i balkongen engang, bare det å vite at det er lyst og sol ute så hjelper så utrolig mye på psyken. God bedring og ikke tenk mye på det. De som ikke forstår kan tydeligvis ikke forestille seg hvordan det er å gå i dine sko engang. Anonymkode: e6918...276 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå